Hjælp ang Kat.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Trine89

Hej med jer. 

Jeg ved der er en nogle derude som ved lidt om katte  

Jeg har brug for et godt råd eller to.

Min Kat er kommet i tanke om at han ikke rigtig vil spise.
Først troede jeg det var fordi han var blevet træt at det han fik.

I en Laaaaang periode har han ikke ville spise andet end wiskas og så har han fået det med oksekød da det somregl kun er den smag de har med i netto som er der vi oftes handler. men jah det ville han pludselig ikke spise så jeg har nu prøvet med en 3-4 forskellige mærker og smag med han vil stadig ikke rigtig spise.

kan det være fordi han er jaloux på vores datter?? hvilket jeg heller ikke kan forstå fordi vi snakker stadig med ham og han kommer stadig og putter hos os om aften når vi sidder i sofaen. og det er egentlig kun om aften han er inden (og sår'n har det altid været). altså det er ikke fordi vi har mindre tid til ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Nessie

Hvor gammel er han?
Gamle katte kan godt blive lidt demente og glemme at spise.

Det kan også sagtens være at han er lidt jaloux, og lidt træt af at der har været ændringer i hans flok.

Vores gamle kat blev jaloux, så vi købte duft fra Feliway, og det hjalp på humøret. Han var simpelthen blevet deprimeret over at der blev lavet om i hans hverdag, og hans "mor" ikke havde samme tid til ham mere

Anmeld

21. oktober 2011

Trine89

Nessie skriver:

Hvor gammel er han?
Gamle katte kan godt blive lidt demente og glemme at spise.

Det kan også sagtens være at han er lidt jaloux, og lidt træt af at der har været ændringer i hans flok.

Vores gamle kat blev jaloux, så vi købte duft fra Feliway, og det hjalp på humøret. Han var simpelthen blevet deprimeret over at der blev lavet om i hans hverdag, og hans "mor" ikke havde samme tid til ham mere

Han er ikke så gammel.. han er 3½ år. 

Men jah, syntes nu ikke selv der er sket nogen ændring i den tid vi har til ham. men tja han oplever det nok anderledes.. han vil kun spise hvis jeg sidder sammen med ham..  

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Trine89 skriver:

Hej med jer. 

I en Laaaaang periode har han ikke ville spise andet end wiskas og så har han fået det med oksekød da det somregl kun er den smag de har med i netto som er der vi oftes handler. men jah det ville han pludselig ikke spise så jeg har nu prøvet med en 3-4 forskellige mærker og smag med han vil stadig ikke rigtig spise.

kan det være fordi han er jaloux på vores datter?? hvilket jeg heller ikke kan forstå fordi vi snakker stadig med ham og han kommer stadig og putter hos os om aften når vi sidder i sofaen. og det er egentlig kun om aften han er inden (og sår'n har det altid været). altså det er ikke fordi vi har mindre tid til ham.

Det kan sagtens være han er jaloux, men måske han oprigtig ikke gider den mad mere.
Vores får orijen, og det er uden alt muligt menneskeligt såsom mel.
De ELSKER det, og sultestrejkede i 4 dage indtil vi kunne komme hen til dyrlægen efter mere.
Det koster lidt over 400 for 7 kg, og holder 2 mdr for to katte.
De skal næsten ikke have noget fordi de mætter bedre end det billige.

Anmeld

21. oktober 2011

Trine89

Tina&Martin skriver:

Det kan sagtens være han er jaloux, men måske han oprigtig ikke gider den mad mere.
Vores får orijen, og det er uden alt muligt menneskeligt såsom mel.
De ELSKER det, og sultestrejkede i 4 dage indtil vi kunne komme hen til dyrlægen efter mere.
Det koster lidt over 400 for 7 kg, og holder 2 mdr for to katte.
De skal næsten ikke have noget fordi de mætter bedre end det billige.

Men jeg har prøver nogle andre mærker som han heller ikke gider.. men det kan godt være jeg må op til dyrlægen og hente et noget.. syntes bare heller ikke rigtig jeg gider bruge så mange penge på noget foder hvis han heller ikke gider det.. syntes det er lidt en "ond" cirkel fordi jeg jo netop ikke kan vide om han gider spise det jeg køber.. 

Måske jeg kan være heldig at jeg måske kan få en prøve på noget foder.. og se om det er noget han gider spise.  

Anmeld

21. oktober 2011

Miss Church

Trine89 skriver:

Hej med jer. 

Min kat spiser ikke hvis den bliver stresset.

Tænker at det måske kan være det? Den skal jo også vende sig til den nye babs

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Trine89 skriver:

Men jeg har prøver nogle andre mærker som han heller ikke gider.. men det kan godt være jeg må op til dyrlægen og hente et noget.. syntes bare heller ikke rigtig jeg gider bruge så mange penge på noget foder hvis han heller ikke gider det.. syntes det er lidt en "ond" cirkel fordi jeg jo netop ikke kan vide om han gider spise det jeg køber.. 

Måske jeg kan være heldig at jeg måske kan få en prøve på noget foder.. og se om det er noget han gider spise.  

De sælger prøveposer til 40kr ved min dyrlæge, men mon ikke de giver en gratis en.
Du kan søge efter orijen forhandler på nettet.

Anmeld

21. oktober 2011

Trine89

Tina&Martin skriver:

De sælger prøveposer til 40kr ved min dyrlæge, men mon ikke de giver en gratis en.
Du kan søge efter orijen forhandler på nettet.

sår'n en må jeg vist hente på mandag  

og jah ellers må jeg søge på det der orijen 

Anmeld

21. oktober 2011

Trine89

Miss Church skriver:

Min kat spiser ikke hvis den bliver stresset.

Tænker at det måske kan være det? Den skal jo også vende sig til den nye babs

Men hun er 2 mdr. så det er kommet lidt pludseligt

Anmeld

21. oktober 2011

Miss Church

Trine89 skriver:

Men hun er 2 mdr. så det er kommet lidt pludseligt

Nårh  Ej så er det nok ikke det. Hehe Bare en tanke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.