urolig baby under amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

MariaJulie

Jonatansmor skriver:

Nej - han kan ikke blive afhængig af det i den forstand du tror det er. Babyers hjerne fyldes ikke med det samme lyststof som vores hjerne udskiller når vi får en afhængighed. Men baby's mave kan være afhængig af det for at kunne fungere. Arj, hvem i helvede har bildt dig det ind? Det duer altså bare ikke - stakkels dig, stakkels dit barn og skam dem der har sagt sådan noget! Ja, undskyld mit sprog, men det går bare ikke at skabe panik, hvor der ikke er noget.

Lactolose er en sukkerart, der hjælper tarmen med sine naturlige bevægelser og er et smøringsmiddel til afføringen således det nemmere kan passere (Er du sindssyg hvor nogen samtaler man har sig som forælder) - da du gav ham og han fyldte ble efter ble, er det jo afføring der har hobet sig op inde i tarmen - prutter er et tegn på tidlig forstoppelse (Jeg ved godt de siger at ammebørn ikke kan få forstoppelse, men de kan blive tilstoppede i tarmen fordi der ikke er smørelse nok til at få det i bevægelse) du kan godt se forskellen på at være tilstoppet og forstoppet, ikke?

Jeg ville fylde lactolose i ham igen, min dreng gik fra bryst til flaske da han var 3.5 månede gammel, fik sit lactolose i en lille portion af hans flaskemælk, i en seperat lille flaske, inden han fik det store måltid og vi har ikke oplevet hverken tegn på afhængighed da han skulle stoppe eller nogen andre problemer.

Den der har bildt dig ind at din baby kan blive afhængig af en naturlig sukkerart burde klynges op på det lokale torv, uden tøj og i regnvejr!

tak for råd og opbakning

ja det giver jo mening det med prutterne.

så du synes at jeg skal give ham det 2 gange dagligt? indtil maven er i orden? hvor længe gav du det til din søn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

MariaJulie

Mettefpigen skriver:

Min baby har også problemer med maven.. Han er kommet på MME og det er ikk blevet værre af det..

Han var også urolig når han kom til bryst og det var simpelthen fordi han var sulten! Min mælk mættede han ham ikk nok og det gjorde ham urolig.....

Vi giver ham lactulose fordi han har svært ved at komme af med afføringen.. Tror ikk du skal være bange for at han blir afhænging af det, du skal bare skrue stille og roligt ned for det og ikk stoppe på en gang med det...

Det blir selvfølgelig lidt hårdere for maven at komme på MME, men det er ikk noget der gør at han ikk kommer af med afføringen.. Der er forskellige mærker og nogle er hårdere for maven end andre.. Det er der man skal prøve sig frem!...

jeg vil aller helst amme, og det er nu kun fordi det gør så sindsygt ondt, at jeg har tænkt på flasken.

her har vi masser af mælk, og lillemanden tager mere på end han egentlig skal.

men tak alligevel

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

MariaJulie skriver:

tak for råd og opbakning

ja det giver jo mening det med prutterne.

så du synes at jeg skal give ham det 2 gange dagligt? indtil maven er i orden? hvor længe gav du det til din søn?

Vores dreng fik lactulose fra han startede på MME til han stoppede med MME, 2 gange dagligt. Vi trappede langsomt ud, i samarbejde med SP, som han blev vænnet til fast føde (begyndte han så småt på som 4,5 mdr)

Jeg ville prøve det, ring op til lægen eller stop forbi apoteket og tag en snak med dem? Så kan du få ro i sjælen af nogen der faktisk ved noget om det?

Anmeld

26. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Jg /vi havde en dreng som skreg og skreg med mindre han lå ved brystet ..
det kunne vi ikk holde ud til sidst , vi kontaktede da sp som sagde jeg kun måtte amme hver 3-4 time , det gjorder vi så men han skreg og skreg .. jeg prøvede så med en flaske , men han skreg og skreg ..

Til sidst var det så umenneskeligt at jeg næsten havde lyst til at putte ham tilbage hvor han kom fra , men så sagde min mor at jeg skulle prøve en kiropraktor .. Og det blev vores redning , efter vi var til kiopraktor med ham ændret alt sig ..

jeg var til i alt 7 behandlinger da han var hårdt medtaget efter en hurtig fødsel ...
og så måtte jeg os overgå til flaske , me ndet var mere fordi jeg ikk kunne blive ved at holde ud han var så ked ..

Jeg vil til eb hver tid anbafale andre at prøve det sammen ,,.

Vores dreng kunne slet ikk komme på totlettet , da vi var oppe og skulle give ham 10 * 2 ML 3 gange dagligt lactolose , slog jeg bremsen i og læste mig i stedet frem til at movicol var en del sundere og bandt væsken til afføringen , da vi startet på det så kunne han pludselig selv komme af med det .

Jeg ville etil en hver tid bruge movicol igen og ikk lactolose da det er vanedanende , det er det andet ikk ..

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

Pernille08 skriver:

Jg /vi havde en dreng som skreg og skreg med mindre han lå ved brystet ..
det kunne vi ikk holde ud til sidst , vi kontaktede da sp som sagde jeg kun måtte amme hver 3-4 time , det gjorder vi så men han skreg og skreg .. jeg prøvede så med en flaske , men han skreg og skreg ..

Til sidst var det så umenneskeligt at jeg næsten havde lyst til at putte ham tilbage hvor han kom fra , men så sagde min mor at jeg skulle prøve en kiropraktor .. Og det blev vores redning , efter vi var til kiopraktor med ham ændret alt sig ..

jeg var til i alt 7 behandlinger da han var hårdt medtaget efter en hurtig fødsel ...
og så måtte jeg os overgå til flaske , me ndet var mere fordi jeg ikk kunne blive ved at holde ud han var så ked ..

Jeg vil til eb hver tid anbafale andre at prøve det sammen ,,.

Vores dreng kunne slet ikk komme på totlettet , da vi var oppe og skulle give ham 10 * 2 ML 3 gange dagligt lactolose , slog jeg bremsen i og læste mig i stedet frem til at movicol var en del sundere og bandt væsken til afføringen , da vi startet på det så kunne han pludselig selv komme af med det .

Jeg ville etil en hver tid bruge movicol igen og ikk lactolose da det er vanedanende , det er det andet ikk ..

Det er altså noget sludder, at man kan blive afhængig af lactulose. Det er det samme molkekyle som f.eks fruktose - som man heller ikke kan blive afhængig af. Jeg ved ikke hvor I får det fra, men der må kunne linkes til et lægevidenskabeligt site der har beviserne?

Movicol må kun bruges i en periode, hvor lactulose kan bruges som supplement til kosten (Eller modermælk/MME) Movicol bruges i den periode således lægen kan afgøre om det er sygdomsbetinget forstoppelse.

Anmeld

26. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Jonatansmor skriver:

Det er altså noget sludder, at man kan blive afhængig af lactulose. Det er det samme molkekyle som f.eks fruktose - som man heller ikke kan blive afhængig af. Jeg ved ikke hvor I får det fra, men der må kunne linkes til et lægevidenskabeligt site der har beviserne?

Movicol må kun bruges i en periode, hvor lactulose kan bruges som supplement til kosten (Eller modermælk/MME) Movicol bruges i den periode således lægen kan afgøre om det er sygdomsbetinget forstoppelse.

Det er bare hvad jeg har fået fortalt af min læge ...

ja movicol må kunbruges i en periode , men den periode kan os være nok til at få hul på det , var det i vores tilfælde , vi fik til en måned og brugte kun 2 1/2 uge ..

Anmeld

26. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Det er bare hvad jeg har fået fortalt af min læge ...

ja movicol må kunbruges i en periode , men den periode kan os være nok til at få hul på det , var det i vores tilfælde , vi fik til en måned og brugte kun 2 1/2 uge ..

og har aldrig brugt det siden ..

hvo i mod lactolose brugte vi i 2 måneder uden effekt ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.