urolig baby under amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.442 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

MariaJulie

min søn på 6 uger har kolik, og har altid haft lidt problemer med maven. han plejer som regl at søge efter brystet når han har ondt, hvilket jo har resulteret i at lillemanden har fået endnu mere ondt. så det stoppede vi for nogle uger siden.

de sidste 3-4 dage har det været lidt anderledes. jeg ved at efter 3-4 timer så er han jo ved at være sulten, og han klager også lidt. nogle mange meget! når jeg ligger han til brystet er han stadig urolig. han prutter meget og trækker sig sammen (før i tiden stoppede han med at trække sig sammen når jeg lagde ham til). han sutter lidt, og hiver i mit bryst, hvilket jeg iøvrigt har fået sår og revner af. det er næsten umuligt at få ham til at spise et "helt" måltid. han græder af og til også under amning og så må vi jo stoppe. inden længe er han sulten igen. ond cirkel! for så får hans mave jo aldrig ro.

hvad pokker gør jeg!?

vi cykler med ben, mave massage og mylicon for den pokkers luft i maven jeg netop tror gør ham urolig. mine bryster gør ondt, og jeg er lige på nippet til at give ham flaske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Anitta Kristiansen

Jeg har lidt samme problem med min dreng når jeg ammer. Jo mere du kan få ham til at bøvse jo mindre skal der den anden vej og hjælper en smule på ondt i maven. jeg er også på flaske da jeg ikke har nok efter jeg blev syg og fandt ud af det hjalp endnu mere fordi han er så sulten. han er 5 uger gammel men spiser som en på 3 måneder. er det en meget stor dreng du har?

Anmeld

25. oktober 2011

MariaJulie

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg har lidt samme problem med min dreng når jeg ammer. Jo mere du kan få ham til at bøvse jo mindre skal der den anden vej og hjælper en smule på ondt i maven. jeg er også på flaske da jeg ikke har nok efter jeg blev syg og fandt ud af det hjalp endnu mere fordi han er så sulten. han er 5 uger gammel men spiser som en på 3 måneder. er det en meget stor dreng du har?

puha, vi bestiller ikke andet end at bøvse efter et målid. så går jeg gerne rundt med ham ½-1 time hvor der kommer en masse bøvser. tager jeg ham fra under et måltid, bliver han rigtig gal, og er endnu mere urolig og sluger endnu mere luft :/ så min sp har sagt jeg bare skal lade ham spise færdig, hvis jeg kan få bøvset ham godt efter.

han vejede 3920 da han blev født (14 dage over tid) og vejer nu lidt over 5 kilo. jeg har haft tanken, om han måske bare er monster sulten, og har haft givet ham en flakse 3 gange. det er ikke fordi jeg kan se en ændring. men han tager på som han skal, og mere til. så, så sulten kan han heller ikke være. her er der masser af mælk

Anmeld

25. oktober 2011

Jonatansmor

Jeg har ikke haft et barn med kolik, så sig til hvis mine tanker er helt ude i skoven?

Har du prøvet det der lactolose? Det skulle være en sukkerart, der hjælper tarmen med sine processer - herhjemme skulle drengen omgående på det, da min mælk forsvandt, for at undgå kolik - sagde sp.

Der er den der slyngemetode..... ved intet om det og har kun læst en notits om det i et eller andet blad for årevis siden... noget med en særlig måde at putte baby i slynge på, så baby er ligger fast....

Massage? blide, cirkelformede bevægelser over mavsen, kan måske stimulere hans tarme?

Vi havde meget mere held med at få ham bøvset ved at han sad på vores knæ, et ben på hver side og vi så ligesom lænede ham op ad vores hånd mens den anden nussede cirkler på hele ryggen...

Stakkels ham, stakkels dig

Anmeld

25. oktober 2011

sne190810

Jeg ville prøve noget zoneterapi.

Og ellers som en anden skriver slynge ..

. Men noget jeg ikke forstår er hvorfor du vil give ham flaske? Tror du ikke bare det vil give endnu mere problemer med hans lille mave, når den i forvejen er plaget af kolik? Jeg syntes bare tit jeg hører om det er 'hårdt' for de smås maver at komme over til flaske med MME.  Ikke ondt ment, men are ment som at hvorfor gøre ondt værre ..

Men helt klart, overvej zoneterapi. Det er massage ved fødderne, og jeg har kun hørt godt om det. Har selv prøvet det mange gange (nu er jeg jo bare ikke en baby, haha ) og kan kun anbefale det. Men ved at der er mange med kolikbørn eller bare maveproblem-børn har haft glæde af det

Anmeld

26. oktober 2011

MariaJulie

Jonatansmor skriver:

Jeg har ikke haft et barn med kolik, så sig til hvis mine tanker er helt ude i skoven?

Har du prøvet det der lactolose? Det skulle være en sukkerart, der hjælper tarmen med sine processer - herhjemme skulle drengen omgående på det, da min mælk forsvandt, for at undgå kolik - sagde sp.

Der er den der slyngemetode..... ved intet om det og har kun læst en notits om det i et eller andet blad for årevis siden... noget med en særlig måde at putte baby i slynge på, så baby er ligger fast....

Massage? blide, cirkelformede bevægelser over mavsen, kan måske stimulere hans tarme?

Vi havde meget mere held med at få ham bøvset ved at han sad på vores knæ, et ben på hver side og vi så ligesom lænede ham op ad vores hånd mens den anden nussede cirkler på hele ryggen...

Stakkels ham, stakkels dig

tusind tak for svar

vi har prøvet lactolose et par gange. jeg har ikke ville give ham det 2 gange dagligt som de siger, da han jo kan blive afhængig af det! det har virket i den forstand at han simpelthen  fyldte ble efter ble. jeg synes det var synd men hjælper det også på luften i maven? jeg troede bare det gjorde hans afføring mere tynd, så den havde lettere ved at komme ud? - jeg ammer jo, så hans afføring kan ikke blive hård, men vi brugte det da han ikke havde haft afføring 2 dage (ved godt ammebørn kan vente i en hel uge) men han var virkelig generet af det. det hjalp da på det problem

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

MariaJulie skriver:

tusind tak for svar

vi har prøvet lactolose et par gange. jeg har ikke ville give ham det 2 gange dagligt som de siger, da han jo kan blive afhængig af det! det har virket i den forstand at han simpelthen  fyldte ble efter ble. jeg synes det var synd men hjælper det også på luften i maven? jeg troede bare det gjorde hans afføring mere tynd, så den havde lettere ved at komme ud? - jeg ammer jo, så hans afføring kan ikke blive hård, men vi brugte det da han ikke havde haft afføring 2 dage (ved godt ammebørn kan vente i en hel uge) men han var virkelig generet af det. det hjalp da på det problem

Nej - han kan ikke blive afhængig af det i den forstand du tror det er. Babyers hjerne fyldes ikke med det samme lyststof som vores hjerne udskiller når vi får en afhængighed. Men baby's mave kan være afhængig af det for at kunne fungere. Arj, hvem i helvede har bildt dig det ind? Det duer altså bare ikke - stakkels dig, stakkels dit barn og skam dem der har sagt sådan noget! Ja, undskyld mit sprog, men det går bare ikke at skabe panik, hvor der ikke er noget.

Lactolose er en sukkerart, der hjælper tarmen med sine naturlige bevægelser og er et smøringsmiddel til afføringen således det nemmere kan passere (Er du sindssyg hvor nogen samtaler man har sig som forælder) - da du gav ham og han fyldte ble efter ble, er det jo afføring der har hobet sig op inde i tarmen - prutter er et tegn på tidlig forstoppelse (Jeg ved godt de siger at ammebørn ikke kan få forstoppelse, men de kan blive tilstoppede i tarmen fordi der ikke er smørelse nok til at få det i bevægelse) du kan godt se forskellen på at være tilstoppet og forstoppet, ikke?

Jeg ville fylde lactolose i ham igen, min dreng gik fra bryst til flaske da han var 3.5 månede gammel, fik sit lactolose i en lille portion af hans flaskemælk, i en seperat lille flaske, inden han fik det store måltid og vi har ikke oplevet hverken tegn på afhængighed da han skulle stoppe eller nogen andre problemer.

Den der har bildt dig ind at din baby kan blive afhængig af en naturlig sukkerart burde klynges op på det lokale torv, uden tøj og i regnvejr!

Anmeld

26. oktober 2011

MariaJulie

sne190810 skriver:

Jeg ville prøve noget zoneterapi.

Og ellers som en anden skriver slynge ..

. Men noget jeg ikke forstår er hvorfor du vil give ham flaske? Tror du ikke bare det vil give endnu mere problemer med hans lille mave, når den i forvejen er plaget af kolik? Jeg syntes bare tit jeg hører om det er 'hårdt' for de smås maver at komme over til flaske med MME.  Ikke ondt ment, men are ment som at hvorfor gøre ondt værre ..

Men helt klart, overvej zoneterapi. Det er massage ved fødderne, og jeg har kun hørt godt om det. Har selv prøvet det mange gange (nu er jeg jo bare ikke en baby, haha ) og kan kun anbefale det. Men ved at der er mange med kolikbørn eller bare maveproblem-børn har haft glæde af det

tak

den der slynge... hvad gør den godt for? luft i maven?

vi har været til zonetarapi 6 gange, og det har da hjulpet lidt, men det kan ligeså vel være fordi han jo bliver ældre, og hans tarmsystem bliver bedre.

jeg er heller ikke hoppet på flasken (endnu). det er nu ikke fordi jeg tror det vil være bedre for hans mave. det er mine bryster der gør så pokkers ondt, netop fordi han er så urolig når jeg ligger ham til. det er ikke hyggeligt at amme mere, og jeg siddet bare stiv som en pind.

Anmeld

26. oktober 2011

Mettefpigen

Min baby har også problemer med maven.. Han er kommet på MME og det er ikk blevet værre af det..

Han var også urolig når han kom til bryst og det var simpelthen fordi han var sulten! Min mælk mættede han ham ikk nok og det gjorde ham urolig.....

Vi giver ham lactulose fordi han har svært ved at komme af med afføringen.. Tror ikk du skal være bange for at han blir afhænging af det, du skal bare skrue stille og roligt ned for det og ikk stoppe på en gang med det...

Det blir selvfølgelig lidt hårdere for maven at komme på MME, men det er ikk noget der gør at han ikk kommer af med afføringen.. Der er forskellige mærker og nogle er hårdere for maven end andre.. Det er der man skal prøve sig frem!...

Anmeld

26. oktober 2011

sne190810

MariaJulie skriver:

tak

den der slynge... hvad gør den godt for? luft i maven?

vi har været til zonetarapi 6 gange, og det har da hjulpet lidt, men det kan ligeså vel være fordi han jo bliver ældre, og hans tarmsystem bliver bedre.

jeg er heller ikke hoppet på flasken (endnu). det er nu ikke fordi jeg tror det vil være bedre for hans mave. det er mine bryster der gør så pokkers ondt, netop fordi han er så urolig når jeg ligger ham til. det er ikke hyggeligt at amme mere, og jeg siddet bare stiv som en pind.

Nej, tryghed. Han kan være tæt på dig, mens du samtidig er fri til at lave andre ting.

Mht til dine bryster har du prøvet at smøre deM?  Prøv evt denne creme

Virker rigtig godt både på røde numser, men også ømme brystvorter.  Ellers lad dem lufttørre, riv noget hvidkålsblade, og læg dem i bh'en. det går ind og køler samt hjælper på ømheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.