Hvad er det mest ligegyldige job man kan have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2009

Fam. Madsen

Heidi-Godsk skriver:

Grundet en tidligere debat, hvor min proffesion blev tilsvinet, så vil jeg gerne hører hvad i andre mener er den nemmeste uddannelse man kan tage? Og det mest ligegyldige job man kan have er??

Kh Heidi

hej

jeg vil da også gerne lige vide hvor din proffesion er bleven svinet til...

jeg vil ikke mene at der er nogen job som er beder end andres, for vi laver jo noget vi hver isære er glade for og alle job er jo lige vigtige for og få samfundet til og køre rundt...

hilsen sandra sóm er uddannet social og sundhedshjælper og som er GLAD for i arbejde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Diana...

Heidi-Godsk skriver:

Grundet en tidligere debat, hvor min proffesion blev tilsvinet, så vil jeg gerne hører hvad i andre mener er den nemmeste uddannelse man kan tage? Og det mest ligegyldige job man kan have er??

Kh Heidi

For mig er der ikke noget nemmeste el ligegyldigeste for selv om en masse siger det svære på gym osv men der er os nogen der har svært ved mange ting og så alt andet os svært hvis man kan sige det sådan... Jeg synes ikke der er nogen job der er bedre end andre hvis man laver det man brander for så er det det bedste job der findes...

Knus Diana som ikke har nogen uddannelse fordi jeg på det tidspunkt synes det var svært og hård da jeg har meget svært ved mange fag men har arbejdet i butik siden jeg kunne kravle og får mere i løn end en uddannet. Men som gerne vil starte i skole efter barsel men hvad ved jeg ikke endnu

Anmeld

4. februar 2009

Becks

Der er vel ikke nogen job der er lige gyldige er der?
Så længe den pågældende person er glad for sit arbejde/uddannelse...

Jeg tog min uddannelse som Social og sundhedshjælper, fordi jeg har et behov for, at hjælpe de ældre til en bedre hverdag og støtte dem i det daglige... Jeg er stolt af min uddannelse og ikke mindst det jeg laver...

Har overvejet og blive uddannet Portør, men ved ikke helt endnu om det er noget jeg gør...

Men alt i alt, så nej, der er ikke nogen jobs/uddannelser der er lige gyldige... Alle jobs har en funktion, som på en eller anden måde gavner vores samfund...

Knus beck

Anmeld

4. februar 2009

Loggidut

Heidi-Godsk skriver:

Kh Heidi

det du efterlyser findes ik!

uden den mest lavtlønnet person, kunne den mest rige ikke fungere...

det er og bliver lorten som sætter føden på bordet.

alt som er meget, kommer af ingenting.

og ingen er bedre end andre.

dronningen ville ikke være dronningen, uden hendes trofaste landsmænd, og det være sig den mest fattige!

så det du efterlyser er helt hen i vejret!

jeg er ikke bedre end dig, og du er ikke bedre end mig!

Anmeld

4. februar 2009

Plysbjørnen

Heidi-Godsk skriver:

Kh Heidi

Det mest ligegyldige job må absolut være når man sidder ved en maskine, og tager en dims og et filter (1x½ cm) og putter i et hul og trykker på en knap, og bagefter piller man det op af hullet og starter forfra...

Se det er liggyldighed der vil noget, og så kræver det ikke engang en uddannelse...

Men kan godt forstå at du synes det er lidt noget L.... at nogen nedgøre ens uddannelse/arbejde... men synes ikke der er nogen uddannelse der er bedre eller vigtigere end andre... Og garanteret dem er tilsvinede din uddannelse vil gerne have uddannet personale til at passe på deres forældre og dem selv når de engang når den alder...

Betina

Anmeld

5. februar 2009

Miamaja

ingen jobs er ligegyldige i den kedsommelige realitet.

Anmeld

5. februar 2009

Mumto3

Hmm.... havde en gang en kæreste som havde arbejdet som ufaglært i mange mange år på plejehjem. Jeg støttede og opmuntrede ham itl at blive SOSA, og hold op hvor var han bare kiste glad og super stolt, da han blev færdig. Han svævede nærmste 10 cm over jorden. -og jeg blev helt misundelig på ham!!! Han havde virkelig kæmpet for det, og det var lykkedes for ham at komme igennem.

Selv underviser jeg på universitet (og har selvfølgelig selv læst der og taget en 'uddannelse'. Selvom man jo ret beset ikke 'bliver til noget' når man afslutter sin uddannelse. Man får bare en titel. F.eks. Cand. Med. men det bliver man jo ikke læge af, eller Cand. Teol. men det bliver man heller ikke præst af. Det er jo først bagefter, man via efteruddannelse kan opnå en jobtitel. Nå, det var et langt sidespring), men aldrig, aldrig har jeg været så glad som min eks-kæreste var den dag han blev færdig. For mig har det været lige omvendt. Det har været let, og hvergang jeg var færdig med noget (folkeskole, gymnasiet, universistet) så har jeg bare været ked af det, for det var jo nemt og hygggeligt at gå der og tulle lidt rundt, og få lov til at lære en masse spændende ting.

Så selvom det set udefra, måske ser ud som om at jeg har ydet en større indsat end min eks-kæreste, sådan på det uddannelsesmæssige plan, så er jeg ikke itvivl om hvem der har ydet mest. DET HAR HAN!!!! -og ja han har et betydningsfuldt job. Har jeg det??? Jeg har modtaget en masse viden, som jeg nu giver videre til nye studerende, som så om 10 år selv kan stå og undervise og give den videre viden til de næste studerende. Helt ærligt, hvor vigtigt er det????

Jeg elsker mit job, og jeg ved at de studerende er super glade for mig som underviser. Men jeg kan ikke gå hjem og sige at jeg har gjort en positiv forskel for nogen i dag. Når jeg er ude som censor til eksaminer, giver jeg selvfølgelig nogen en god dag, fordi de får en (velfortjent) god karakter, men der er også mange der går ud og tuder og er rigtig kede af det, fordi de får en dårlig karakter (stadig velfortjent!).

Forskellien mellem mit job og min eks-kærstes er at jeg ALDRIG har fri. Jeg tænker konstant på den næste forelæsning, det næste forskningsprojekt osv. mens min ekskæreste kan gå hjem og så holder han fri. Helt fri. Det var faktisk også en af hovedetårsagerne til at vores forhold gik i stykker. Han kunne ikke holde ud, at jeg altid slæbte rundt på mindst 3 fag-bøger jeg liiige skulle have læst, at jeg aldrig holdt fri.

Anmeld

5. februar 2009

Smølf

Det er i hvert fald ikke inden for sundhedssektoren, at man skal finde det mest ligegyldige job!!

For mig, at se må det mest ligeyldige job være den slags som kun omhandler at sælge noget komplet udueligt og dyrt til overforbrugende danskere. Det må da være en tam følelse at gå hjem med.

Og et jobområde som helt burde afskaffes er dem som arbejde i spillekiosker, hvor spilleafhængige danskere kan gå ned og formøble alle deres penge væk og sætte hus og hjem over styr. Hvis jeg arbejde sådan et sted ville jeg skamme mig..

KH Neta -som absolut mener at SSH'er, SSA'er osv. er en uundværlig del af vores samfund!!

Anmeld

5. februar 2009

DK

Loggidut skriver:

det du efterlyser findes ik!

uden den mest lavtlønnet person, kunne den mest rige ikke fungere...

det er og bliver lorten som sætter føden på bordet.

alt som er meget, kommer af ingenting.

og ingen er bedre end andre.

dronningen ville ikke være dronningen, uden hendes trofaste landsmænd, og det være sig den mest fattige!

så det du efterlyser er helt hen i vejret!

jeg er ikke bedre end dig, og du er ikke bedre end mig!

Hold da op! Fornemt som janteloven stadig fungerer herhjemme!!!!!

Anmeld

5. februar 2009

fam.4xc

Mebach skriver:

Synes da ikke der er nogle job som er ligegyldige.
Alle job har vel en funktion.
Alle funktioner får jo det store hjul til at dreje rundt, så samfundet kan eksistere???

Synes bestemt ikke dit job er ligegyldigt, tværtimod.

Smukt skrevet og er helt enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.