Hvad er det mest ligegyldige job man kan have??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.068 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Heidi.

Grundet en tidligere debat, hvor min proffesion blev tilsvinet, så vil jeg gerne hører hvad i andre mener er den nemmeste uddannelse man kan tage? Og det mest ligegyldige job man kan have er??

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Rasmine

Synes da ikke der er nogle job som er ligegyldige.
Alle job har vel en funktion.
Alle funktioner får jo det store hjul til at dreje rundt, så samfundet kan eksistere???

Synes bestemt ikke dit job er ligegyldigt, tværtimod.

Anmeld

4. februar 2009

Nadi

Jeg ved ikke hvad en nem uddannelse er, for det der kan være en "nem" uddannelse for nogle kan være en "hård og sej" uddannelse for andre.

Og et ligegyldigt job er vel lige netop dét, når det er ligegyldigt for andre. Hvis det man laver ikke har betydning for andre og hvis man laver noget som på ingen måde er med til at påvirke, pårøre eller hjælpe andre.

-Nadia

Anmeld

4. februar 2009

ekzunz

Nu spørger jeg så lige dumt: hvad laver du da??? Jeg har ikke været så meget herinde, så det er altså gået min næse forbi....

Jeg aner ikke hvilket job der er det mest ligegyldige, men jeg har fundet det mest kedelige!!!!! Jeg er nemlig startet som bogholder..........

Jeg er virkelig ved at falde i søvn i løbet af dagen.....aldrig har jeg kedet mig så meget!!!! Tror ikke jeg holder længe i den branche....

Anmeld

4. februar 2009

Lise

Hvor er din proffesion tilsvinet? I snakken om huerne?

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

De der der rejser ud i rummet bare for at se hvad der er....det synes jeg er ret ligegyldigt og tror desværre de tjener meget på det.

De job der er dårligst lønnede...som mange kvinder har og som omhandler mennesker, de er dårligt lønnet...men det der gøres på de job er uvurderlige for de mennesker der passes, plejes, snakkes med og tages af...sjovt at omsorg er så lavt sat i vores samfund.

En uddannelse er vel kun så svær som den føles for den enkelte og udfra de kompetancer man nu har....

Knus til dig....

Anmeld

4. februar 2009

Rasmine

Nadi skriver:

Jeg ved ikke hvad en nem uddannelse er, for det der kan være en "nem" uddannelse for nogle kan være en "hård og sej" uddannelse for andre.

Og et ligegyldigt job er vel lige netop dét, når det er ligegyldigt for andre. Hvis det man laver ikke har betydning for andre og hvis man laver noget som på ingen måde er med til at påvirke, pårøre eller hjælpe andre.

-Nadia

Jamen, jeg mener da bestemt at uanset hvilken funktion du har, så er den funktion med til at berøre andre.
Er du feks. ansat på Grundfos som dippedut pige, altså står ved et samlebånd en hel dag, er din funktion jo at samle pumper, som bliver solgt videre.

Kan ikke lige se hvilke jobs der skulle være ligegyldige.

De humane jobs, især, er bestemt ikke ligegyldige.

Anmeld

4. februar 2009

Heidi.

Jeg vil også sige at der i min verden heller ikke er nogle job der er ligegyldige.. om der er nogle uddannelser der er nemme, aner jeg ikke da jeg jo ikke kan kenskab til alle

Jeg er snart.. meget snart social og sundhedshjælper.. og der bliver faktisk set ned på os.. Og det undre mig..
Jeg har også 2 andre uddannelser, maler og automekaniker..

Men det er bare sådan generalt at det tit er jeg hører det.. Nåhr er du KUN social og sundhedshjælper eller er du BARE det??

Så nu bliver jeg bare nysgerrig.. Og dette er ikke ment som en debat der skal løbe af sporet.. Kun min nysgerrighed der ingen ende vil tage.

Anmeld

4. februar 2009

Lise

Znuzke skriver:

Nu spørger jeg så lige dumt: hvad laver du da??? Jeg har ikke været så meget herinde, så det er altså gået min næse forbi....

Jeg aner ikke hvilket job der er det mest ligegyldige, men jeg har fundet det mest kedelige!!!!! Jeg er nemlig startet som bogholder..........

Jeg er virkelig ved at falde i søvn i løbet af dagen.....aldrig har jeg kedet mig så meget!!!! Tror ikke jeg holder længe i den branche....

Hehehe, jeg synes at bogholderi er noget af det mest hyggelige...

Jeg arbejder som revisor, og på det niveau (ret lavt) som jeg er på nu, er det eddermaneme også sygt nogle gange Men så nogle gange, som f.eks. imorgen og et par dage frem, så får jeg nogle bogføringskunder, som jeg kan sidde og taste for Og det er ren hygge og dejig afslapning... SÅ har jeg det rart!

Anmeld

4. februar 2009

Nadi

Mebach skriver:

Jamen, jeg mener da bestemt at uanset hvilken funktion du har, så er den funktion med til at berøre andre.
Er du feks. ansat på Grundfos som dippedut pige, altså står ved et samlebånd en hel dag, er din funktion jo at samle pumper, som bliver solgt videre.

Kan ikke lige se hvilke jobs der skulle være ligegyldige.

De humane jobs, især, er bestemt ikke ligegyldige.

Det var sådan set også der jeg ville hen!
Et job er først ligegyldigt hvis det ikke har en funktion, og alle jobs jeg kan komme i tanke om har en funktion ergo er der ikke et job der er ligegyldigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.