Spm. om SU.... hvor lang tid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2009

Balderson

Jeg ved ikke hvordan det var da I andre gik på Hf eller HH..

Men jeg har taget en HH og faktisk også en HF og under begge de studier fik jeg SU.. Der er ingen af disse 2 studier, der talte med, i de klip man har, det var først da jeg valgte at starte på min videregående uddanelse at jeg begyndte at bruge mine klip...

Så Milla hvis du har brugt 3 år og mangler 7 år endnu, så ja, så skal du have fundet et arbejde for din SU stopper på et tidspunkt...

Jeg kan komme med et eksempel... Min mand gik i klasse med en som havde uddannet sig til lærer, og derfor havde brugt klip i 4 år, så de sidste 9 mdr. af den uddanelse han nu var igang med måtte han arbejde ved siden af for han fik ikke SU.. Han fortalte at han havde fået et pænt brev fra SU og at fra den dato var kassen lukkede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

linemus

Ungdomsuddannelser og videregående uddannelser er to forskellige ting og SU'en bliver ikke lagt sammen for begge uddannelser.

Jeg fik SU, da jeg gik på gymnasiet, og efterfølgende fik jeg SU i 6 år på min videregående uddannelse på universitetet. Derefter var det slut med SU, så de sidste 3 mdr. jeg havde, fik jeg slutlån. Et lån man kan få et vist antal måneder efter ens Su er brugt op.

Hvad er det du læser nu? Og hvad skal du læse videre som?

- Line

Anmeld

5. februar 2009

Mutti2

Pyha, det lyder som om i har reddet mig fra at gå i panik

Jeg har gået på HTX, i 4 år. og går nu på enkeltfag på VUC. Efter sommerferien skal jeg starte på sygeplejerske uddannelsen som tager 3½ år
Og så vil jeg videre som sundhedsplejerske, og jeg kan se til min store overraskelse at jeg har været fejlinformeret!!! Det tager 1 år efterfølgende at blive

Så 4½ år tilbage som studerende, afbrudt af 2 års arbejde

Så mon ikke jeg klarer mig.

For hvordan i alverden skulle jeg som enlig mor, både studere, have fuldtidsjob og kunne tage sig ordentligt af mit barn!! Hmmm... det hænger da ikke sammen nogen steder!!!!!!!!

Sikke nogle dårlige regler!!

Men tak for svar alle sammen.

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.