Spm. om SU.... hvor lang tid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.185 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. februar 2009

Mutti2

Hejsa

Jeg sad lige og hørte et radio-program, hvor de diskuterede det med at man vil sætte muligheden for at få SU, ned til 4 år i stedet for 6....

Nu er jeg hammer forvirret!!

Kan man max få SU i 6 år som studerende??? Og hvad gør man så derefter??
Skal man så bare forestille sig at undvære penge???

Jeg har forsøgt at læse mig til noget inde på deres hjemmeside, men synes ikke jeg kunne finde noget :-s

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med svar!!

Knus Pernille som lige nu er på sit 4. SU-år , men stadig har 7 års skolegang tilbage :-s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

Lullaby

Jamen planen er jo så at man skal være mere bevidst om sit valg. Min svoger vil nok blive ramt da han er på su nu og går på HF men når han skal studere lærer vil han mangle 2 år og er derfor nødt til at arbejde meget ved siden af. Jeg kan desværre ikke komme med en god forklaring da jeg ikke tror det vil optimere uddannelserne..

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Jeg mener man har 72 klip til en videregående uddannelse...dvs ungdomsuddannelse som gymnasie og Hf tæller ikke.
Men 6 år er da lang tid, der kan man da få sig en god udd. eller fortryde valg og starte på noget andet.
Knus..

Anmeld

4. februar 2009

Lullaby

Jeg mener man har 72 klip til en videregående uddannelse...dvs ungdomsuddannelse som gymnasie og Hf tæller ikke

¨Det er desværre ikke rigtigt. Jeg er igang med mit studie og fordi jeg fik su da jeg fik 18 (var igang med en ungdomsuddannelse) løber jeg tør til August. Man har 72 klip til hele sin udd. Og hvis jeg regner tilbage kan jeg godt se at det ene år jeg fjollede rundt på andre udd kommer til at ramme muig dybt. Ja 6 år er lang tid men de vil så sætte det ned til 4. Så der er der ikke megen spillerum.

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

¨Det er desværre ikke rigtigt. Jeg er igang med mit studie og fordi jeg fik su da jeg fik 18 (var igang med en ungdomsuddannelse) løber jeg tør til August. Man har 72 klip til hele sin udd. Og hvis jeg regner tilbage kan jeg godt se at det ene år jeg fjollede rundt på andre udd kommer til at ramme muig dybt. Ja 6 år er lang tid men de vil så sætte det ned til 4. Så der er der ikke megen spillerum.

Min periode på hf har ikke talt med...det er da mærkeligt....

Anmeld

4. februar 2009

Lullaby

Min har. Måske har du fået ekstra pga børn?

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Min har. Måske har du fået ekstra pga børn?

Man får jo ikke ekstra fordi man har børn....har fået børn udenfor studie...men jeg har ikke brugt på HF.
Knus..

Anmeld

4. februar 2009

Nemesis

Lige nu har man 6 år...så hvis du er på dit 4 år med su..og har 7 igen, så kommer du seriøst til at skulle arbejde ved siden af studierne.

De vil nedsætte SU perioden til 4..men jeg er nu ret sikker på at de ikke er for alle dem der ER i gang, DEr kommer med garanti en overgansperiode.

:-) Sisse

Anmeld

4. februar 2009

Stumpen

Eva skriver:

Man får jo ikke ekstra fordi man har børn....har fået børn udenfor studie...men jeg har ikke brugt på HF.
Knus..

man får ekstra.. Jeg fik 12 barselsklip, da jeg fik Mathilde..
Anja...hvis hf heller ikke var talt med i de 72 klip..

Anmeld

4. februar 2009

Honningblomst

Jamen planen er jo så at man skal være mere bevidst om sit valg. Min svoger vil nok blive ramt da han er på su nu og går på HF men når han skal studere lærer vil han mangle 2 år og er derfor nødt til at arbejde meget ved siden af. Jeg kan desværre ikke komme med en god forklaring da jeg ikke tror det vil optimere uddannelserne..

Det er altså ikke rigtigt...så ville det jo svare til at alle med gymnasiet bag sig kun havde tre år med su tilbage og efter de evt nye regler kun havde et...det tæller først fra videregående udd.
står lidt her: http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=395910

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.