Dessertvin?????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

2babygirls

Jibbe skriver:

Ja super lækker til sommerdesserter med bær eller rabarber :-)

Eller bare som hyggevin. Synes det Er den bedste jeg har smagt nogensinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Jibbe

Tina&Martin skriver:

Eller bare som hyggevin. Synes det Er den bedste jeg har smagt nogensinde.

jeg er mere til knastørre champagner som hyggevin uhm.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Ja super lækker til sommerdesserter med bær eller rabarber :-)

Det er chokolade/kaffe kage med hj. lavet is, frisk frugt i asti creme.

?

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

jeg er mere til knastørre champagner som hyggevin uhm.

Skænker man så ET glas eller hvordan?

Anmeld

20. oktober 2011

Jibbe

Så ville jeg helt klart tage noget portvin. Asti bliver al for let i forhold til kagen. Og ja skænk et glas. Eller BYD det. Min erfaring er at mange siger nej tak. Ca 1/3 takker nej normalt. Der går ca 10 glas pr flaske. Og man skænker så de der 5-7 cl op i glasset o gerne i et større glas end de tradionelle små glas

Anmeld

20. oktober 2011

norenberg

vil helt klar anbefale moscato de asti den er frisk og let til det tunge...og en sikker vinder hos alle, der er ikke mange der i dag drikker portvin eller cherry...jeg har siden vores bryllup i 2006 kun serveret den...

Anmeld

20. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
morethanperfect skriver:

Nej Asti er ikke dessertvin

Jo , de nævnte ting .. Eller rosévin

Rosévin duer ikke som dessertvin - den er alt for tør.

En muscat-vin - ikke nødvendigvis Asti - er super som dessertvin til næsten alle desserter, men selvfølgelig kan man også vælge den "gammeldaws" løsning med sherry eller portvin - det smager også fint til det meste.

Anmeld

20. oktober 2011

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

vil helt klar anbefale moscato de asti den er frisk og let til det tunge...og en sikker vinder hos alle, der er ikke mange der i dag drikker portvin eller cherry...jeg har siden vores bryllup i 2006 kun serveret den...

Tænker også at sherry og alt det der, hører sig lidt fortiden til og måske de ældre?
Det lyder som om at jeg godt kan servere den asti der, til dessert. Skal tjeneren så bare servere et glas asti og så stilleflasken væk?

Anmeld

20. oktober 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Har i nogle sinde hørt at man for fx asti som dessert vin.

For man ikke sherry eller portvin eller hvad det hedder?
Noget som bliver servert i helt små glas..

vi kunne godt både få og finde på at servere verdi fx som desertvin - men det er nok fordi vi ikke rigtig går op i etikette og hvad der bør drikkes med hvilke retter, vi køber og drikker det vi synes smager godt

men asti... hmmmmm... det er lidt for meget nytår næsten, men verdi det er meget normalt hos os

Anmeld

20. oktober 2011

Jibbe

Anonym skriver:

Tænker også at sherry og alt det der, hører sig lidt fortiden til og måske de ældre?
Det lyder som om at jeg godt kan servere den asti der, til dessert. Skal tjeneren så bare servere et glas asti og så stilleflasken væk?

Tja det er yderst sjældent at folk beder om mere dessertvin. Har nu serveret til et par hundrede selskaber efterhånden. Så et glas og så må tjeneren hente det frem hvis nogen ønsker mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.