Anonym skriver:
Hej piger
Jeg skriver fordi jeg står i et problem. Jeg har 4 katte. De 2 af dem er store killinger på ca 10 mdr.
De sidste 2 er hhv 4 og 2 år gamle. Ham på 4 år, har kendt hende på 2 år, siden hun blev født her i hjemmet. Han har været hendes lege og hygge onkel, som har været med til at opdrage hende (jeg har været nødt til at gå af med moderen til hende på 2 år). Men de 2 har jo kendt hinanden helt fra hendes fødsel.
Men efterhånden som hun er blevet ældre, er de blevet mere og mere uvenner - og i sommers blev det så slemt, at jeg lukkede hende permanent ud (hun har før fået lov at være ude, og elsker det. Hvis hun er inde, spiser hun og løber straks hen til døren og miaver for at komme ud, medmindre hun sover selvfølgelig), og arrangerede foder, tæppe osv til hende i vores udhus. Og i løbet af somemren har jeg lukket hende ind, engang imellem for at hun kan komme ind og sove, og for ikke at miste kontakten til de andre katte. Men hende og ham på 4 år, kan bare slet ikke sammen. Han jager hende, og hun forsvarer sig selvfølgelig, og er så også begyndt at knurre vildt, hvis de 2 store killinger nærmer sig.
Og det klarer hun også utroligt fint. Hun nyder det. Og kommer løbende hver dag, og siger godmorgen, når jeg er på vej til bilen.
Men sagen er den, at det i nat tordnede, lynede og regnede i nogle slemme byger 
Og nøøøøj hvor får jeg dårlig samvittighed, når jeg ved hun er udenfor. Jeg ved godt at hun har vores drivhus, og en lille kælder hun kan kravle ned i og finde ly, så det er ikke så meget det - men sæt nu at hun fryser? Og hvad til vinter, når der ligger ½ meter sne? Hvad gør hun så? 
Jeg kan godt nok godt se, at hun er begyndt at sætte vinterpels, men... 
Hjælp tøser
Skal jeg se om jeg kan finde et hjem til hende, hvor hun både kan være inde og ude (og gerne alenekat) - og hvad hvis det ikke lykkedes 
jeg ville ihvertfald ikke smide den ud dag og nat! det er da syndt når den er vant til at kunne komme ind hvis den vil. ISÆR NÅR/HVIS DET BLIVER ISVINTER!!!
lad naturen tage over og lad kattene finde ud af det selv - som de ville gøre i naturen.