Vidste I godt...? (løb og amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Muttitil1+1

LillanG skriver:

WHAT!! Det har jeg aldrig hørt!!!

Kæmpede med ammningen i flere uger, efter at det havde kørt fint i 4 1/2 mdr... inntil jeg så til sidst gav over til mme.. Jeg troede virkelig jeg havde brukt alle gode råd og kneb op!!! - og når jeg så tænker nærmere, startede ammeprob. ca. samtidig med at jeg begyndte at træne igen efter fødselen. Så det er muligvis forklaringen.. Argh

Tænker lidt det er det samme der er sket her... øv altså... Lidt info kunne da have været rart i bedre tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nessie

MaybeBaby skriver:

Ja gåture er fint men skal også vente med at gå steder med bakker og i terræn lidt endnu... Det hele bunder dog nok i, at jeg har vejet langt over 100 kg engang og frygten for at jeg bare stiger i vægt, nu jeg går hjemme i en sæson med ofte ret skidt vejr, der ikke lokker en ud i 8 km lange ture i regnvejr og blæsevejr på trafikkerede landeveje, den er bare altoverskyggende! Åh så sølle jeg lyder, da dette jo nok er et luksusproblem, men stadig vil jeg lige udbryde et: KRAFTHELVEDE!!!

Nej du lyder ikke sølle, kun som en der tænker på sin vægt, og gerne vil i form igen.

Jeg havde store intentioner om at gå ture med barnevognen efter fødslen, men det blev aldrig rigtig til noget, for der lå meterhøje snebunker alle vegne, og der var rigtig mange der ikke ryddede for sne, så det var nærmest umuligt at komme frem (plus jeg fik monster ondt i bækkenet, bare jeg gled en lille smule). Da det endelig forsvandt, kunne jeg bare ikke tage mig sammen

Jeg kan se en anden har foreslået efterfødselsyoga, og det synes jeg lyder som en god idé. Jeg ved at FOF / AOF her i byen har afholdt forskellige efterfødselsting, måske de også har det hos dig?

Anmeld

19. oktober 2011

LillanG

MaybeBaby skriver:

Så vidt jeg kan læse må man så småt begynde efter de første 8 uger, men det kan jo være at det virkelige HAR været problemet ved jer - blev også helt paf, da hun skrev det...

Det kan da godt være at der er en helt anden naturlig forklaring..

MEN det havde nu været godt at vide lige det at hård fysisk træning kan påvirke mælkeproduktionen, så kunne man være OBS på det, om man valgte at træne lidt hårdere i ammeperioden.

eg føler mig da lidt dum, for hvis jeg havde vidst det havde det, kunne jeg muligvis ha løst problemet, hvis du ved hvad jeg mener..  

Anmeld

19. oktober 2011

LillanG

NadiaSK skriver:

Tænker lidt det er det samme der er sket her... øv altså... Lidt info kunne da have været rart i bedre tid!

Jah øv altså!! havde man vidst det KUNNE man ha taget det i betraktning - men det er jo forsent nu!!

Anmeld

19. oktober 2011

MaybeBaby

Nessie skriver:

Nej du lyder ikke sølle, kun som en der tænker på sin vægt, og gerne vil i form igen.

Jeg havde store intentioner om at gå ture med barnevognen efter fødslen, men det blev aldrig rigtig til noget, for der lå meterhøje snebunker alle vegne, og der var rigtig mange der ikke ryddede for sne, så det var nærmest umuligt at komme frem (plus jeg fik monster ondt i bækkenet, bare jeg gled en lille smule). Da det endelig forsvandt, kunne jeg bare ikke tage mig sammen

Jeg kan se en anden har foreslået efterfødselsyoga, og det synes jeg lyder som en god idé. Jeg ved at FOF / AOF her i byen har afholdt forskellige efterfødselsting, måske de også har det hos dig?

Det vil jeg i hvert fald tjekke

Anmeld

19. oktober 2011

Molly8

MaybeBaby skriver:

At man nedsætter sin mælkeproduktion, når man løber?! Jeg begyndte at løbe i sidste uge, da Tristan var 3 uger. Og jeg havde sådan savnet det, da onde onde ledsmerter i graviditeten gjorde, at korte gåture var min eneste motion - så nu da jeg havde fået min krop tilbage, længtes jeg sådan efter at komme igang igen. Her på 2. uge skriver en gammel klassekammerat og nu sygeplejerske, at da hun startede op på løb 2 gange om ugen, så måtte hun droppe eftermiddags- og aftenamning, da der ikke var mælk nok. Og hendes løbeveninder gav helt op på ammeområdet. Jeg googlede det lige og det er f***me rigtigt! De altvidende ser helst i forhold til amning at løb først genoptages efter 8. uge. Og min drøm var at have tabt en del overskydende kilo til mit 8 ugers tjek pis pis pis! Og hvem ved hvornår sneen falder og det herude på landet bliver svært at løbe? Ih, blev bare nødt til at komme af med mine frustrationer... Tak fordi du læste...

Åh, pas under alle omstændigheder på, mens du ammer og leddene er bløde. Nu har jeg døjet med en løberhofte i 5 mdr. fordi jeg startede for hurtigt ud, så pas på!

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.