Vidste I godt...? (løb og amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

MaybeBaby

Nessie skriver:

Nej, helt ærligt. Det vidste jeg ikke

Ikke at jeg løber efter ret meget andet end toget, men alligevel.

Hvad så med gåture, må du gøre det i stedet for?

Ja gåture er fint men skal også vente med at gå steder med bakker og i terræn lidt endnu... Det hele bunder dog nok i, at jeg har vejet langt over 100 kg engang og frygten for at jeg bare stiger i vægt, nu jeg går hjemme i en sæson med ofte ret skidt vejr, der ikke lokker en ud i 8 km lange ture i regnvejr og blæsevejr på trafikkerede landeveje, den er bare altoverskyggende! Åh så sølle jeg lyder, da dette jo nok er et luksusproblem, men stadig vil jeg lige udbryde et: KRAFTHELVEDE!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

sne190810

MaybeBaby skriver:

Ja tilsyneladende. Hvor vidste du det fra? Jeg blev nemlig helt paf og følte mig dum (da det jo egentlig giver mening), da hun skrev det til mig...

Jeg har gået til yoga. Gik 1år til alm. hatha yoga, så blev jeg gravid og startede til gravid-yoga og efterfølgende efterfødselsyoga. Skal starte op igen her til d. 1november til 'alm' yoga igen. (Kan kun anbefales!)

Der fortalte min lære alle mulige rigtig gode og nyttige ting i undervisningstimerne. B.la. det med hvor lang tid det typisk tager kroppen at komme sig HELT efter en graviditet/fødsel.

Jeg er så glad for det, og har set rigtig meget op til min yogalære. Hun er virkelig dygtig inden for områderne der omhandler graviditet, meditation, yoga og fødsel.

Men du skal nu ikke føle dig dum, tværtimod. Jeg ville jo heller ikke have vidst noget, hvis ingen havde fortalt mig det

Anmeld

18. oktober 2011

MaybeBaby

sne190810 skriver:

Jeg har gået til yoga. Gik 1år til alm. hatha yoga, så blev jeg gravid og startede til gravid-yoga og efterfølgende efterfødselsyoga. Skal starte op igen her til d. 1november til 'alm' yoga igen. (Kan kun anbefales!)

Der fortalte min lære alle mulige rigtig gode og nyttige ting i undervisningstimerne. B.la. det med hvor lang tid det typisk tager kroppen at komme sig HELT efter en graviditet/fødsel.

Jeg er så glad for det, og har set rigtig meget op til min yogalære. Hun er virkelig dygtig inden for områderne der omhandler graviditet, meditation, yoga og fødsel.

Men du skal nu ikke føle dig dum, tværtimod. Jeg ville jo heller ikke have vidst noget, hvis ingen havde fortalt mig det

Så at hoppe på alm yoga nu er for tidligt? Overvejer at købe yoga til kinect nemlig

Anmeld

18. oktober 2011

sne190810

MaybeBaby skriver:

Så at hoppe på alm yoga nu er for tidligt? Overvejer at købe yoga til kinect nemlig

Det frarådes at starte før de berømte otteuger.

Netop fordi din krop stadig er så medtaget af at have født et barn, og skal have lov til at hele. Det gør den, også selvom du ikke kan mærke det.

Dog ville jeg nu altså starte med efterfødselsyoga, især hvis du aldrig har prøvet yoga før?!  For ellers ender du ud med at blive jævnt depressiv over at du slet ikke kan alle de øvelser som bliver sat op .. Og det kan vi jo ikke have. Hehe .. Ej, men kan du følge míg? Hvis du f.eks. har haft bækkenløsning eller lign. gennem graviditen er der mange øvelser du ikka kan og faktisk ikke 'må' lave .. Fordi det foregår nede i bækkenet  Bare som et eksempel

Anmeld

18. oktober 2011

MaybeBaby

sne190810 skriver:

Det frarådes at starte før de berømte otteuger.

Netop fordi din krop stadig er så medtaget af at have født et barn, og skal have lov til at hele. Det gør den, også selvom du ikke kan mærke det.

Dog ville jeg nu altså starte med efterfødselsyoga, især hvis du aldrig har prøvet yoga før?!  For ellers ender du ud med at blive jævnt depressiv over at du slet ikke kan alle de øvelser som bliver sat op .. Og det kan vi jo ikke have. Hehe .. Ej, men kan du følge míg? Hvis du f.eks. har haft bækkenløsning eller lign. gennem graviditen er der mange øvelser du ikka kan og faktisk ikke 'må' lave .. Fordi det foregår nede i bækkenet  Bare som et eksempel

Der er bare ikke rytme nok på knægten til at jeg kan efterlade ham med far om aftenen. Her spiser han ofte en smule hver time for at loade op til natten så derfor en 1/2 times løbetur eller træning herhjemme havde været ideel her i starten. Og jeg har ikke haft sådanne skavanker under graviditeten, men jeg er hypermobil, så kan komme til skade, hvis jeg ikke får stop på fx at bøje armen bagud :/ fjollet...

Anmeld

18. oktober 2011

sne190810

MaybeBaby skriver:

Der er bare ikke rytme nok på knægten til at jeg kan efterlade ham med far om aftenen. Her spiser han ofte en smule hver time for at loade op til natten så derfor en 1/2 times løbetur eller træning herhjemme havde været ideel her i starten. Og jeg har ikke haft sådanne skavanker under graviditeten, men jeg er hypermobil, så kan komme til skade, hvis jeg ikke får stop på fx at bøje armen bagud :/ fjollet...

Til efterfødselsyoga, der tager du skam baby med Og det ligger om formiddagen.

I hvert fald der hvor jeg gik. Yogakompagniet.dk

Der er ingen stress, og din søn enten ligger ved siden af dig, laver øvelser med dig, eller hvis han er sulten får han mad. Det er meget tilpasset babyerne, men uden det tager overhånd. Og folk er virkelig søde deroppe, og en af gangene er det også med babymassage, hvor man lære forskellige teknikker osv.

Anmeld

18. oktober 2011

sne190810

Jeg har selv tendens til hypermobilitet i min arme, så ved udemærket hvad du snakker om

Det tager du hensyn til, jeg anede det ikke selv. Det var hende min yogalære som kunne se det, fordi min albuer ikke sad ordentlig når jeg lavede bestemte øvelser.

Anmeld

18. oktober 2011

MaybeBaby

sne190810 skriver:

Til efterfødselsyoga, der tager du skam baby med Og det ligger om formiddagen.

I hvert fald der hvor jeg gik. Yogakompagniet.dk

Der er ingen stress, og din søn enten ligger ved siden af dig, laver øvelser med dig, eller hvis han er sulten får han mad. Det er meget tilpasset babyerne, men uden det tager overhånd. Og folk er virkelig søde deroppe, og en af gangene er det også med babymassage, hvor man lære forskellige teknikker osv.

Jamen så må jeg lige se, om der er sådan noget i nærheden af Ringkøbing

Anmeld

18. oktober 2011

LillanG

WHAT!! Det har jeg aldrig hørt!!!

Kæmpede med ammningen i flere uger, efter at det havde kørt fint i 4 1/2 mdr... inntil jeg så til sidst gav over til mme.. Jeg troede virkelig jeg havde brukt alle gode råd og kneb op!!! - og når jeg så tænker nærmere, startede ammeprob. ca. samtidig med at jeg begyndte at træne igen efter fødselen. Så det er muligvis forklaringen.. Argh

Anmeld

19. oktober 2011

MaybeBaby

LillanG skriver:

WHAT!! Det har jeg aldrig hørt!!!

Kæmpede med ammningen i flere uger, efter at det havde kørt fint i 4 1/2 mdr... inntil jeg så til sidst gav over til mme.. Jeg troede virkelig jeg havde brukt alle gode råd og kneb op!!! - og når jeg så tænker nærmere, startede ammeprob. ca. samtidig med at jeg begyndte at træne igen efter fødselen. Så det er muligvis forklaringen.. Argh

Så vidt jeg kan læse må man så småt begynde efter de første 8 uger, men det kan jo være at det virkelige HAR været problemet ved jer - blev også helt paf, da hun skrev det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.