baby drikker blod!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

MariaJulie

-Sigrid- skriver:

Hvad med hånd-udmalkning? 

ja netop kan forestille mig det kan tage evigheder, hvis jeg også skal nå ind til den fede mælk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

MariaJulie

piadas skriver:

Uha, stakkels dig!

Jeg blev også suttet rimeligt meget i stykker, så jeg fik en pakke af dette (tror jeg det var)

http://www.molnlycke.com/Documents/Wound%20Care/MEPILEX/Documents/DK/Mepilex_PB_DK.pdf

af en jordemoder, da vi var til hørescreening 3 dage efter fødslen.

Det kan også købes på apoteket, fortalte hun - i det tilfælde at den ene pakke ikke var nok.

Det er en stor plade, som man klipper et stykke af i passende størrelse ( ca. 2,5x2,5 cm), så det dækker brystvorten. Når du er færdig med at amme sætter du bare skumgummien på brystvorten, og så hjælper det dig til at hele hurtigere. Det er selvklæbende og mister ikke effekten, så du kan tage det af og på mange gange(som man jo har behov for, når man ammer).

Prøv det!

det vil sige det kan hele, også selvom han jo sutter "hul" igen hver gang han spiser?

Anmeld

18. oktober 2011

-Sigrid-

MariaJulie skriver:

ja netop kan forestille mig det kan tage evigheder, hvis jeg også skal nå ind til den fede mælk?

Jeg er kun gravid med mit første barn, men kender flere som gjorde det på den måde, hvor der jo ikke kommer vakkum om brystet og der ikke behøver at blive presset på selve vorten

- Og har lige været til noget JM-halløj idag for at høre om det 

Anmeld

18. oktober 2011

piadas

MariaJulie skriver:

det vil sige det kan hele, også selvom han jo sutter "hul" igen hver gang han spiser?

Det skulle jeg mene, det hjalp som sagt jo i hvert fald mig. Jeg havde også lidt sår på mine brystvorter, og de forsvandt jo.

Ellers spørg på apoteket, de kan sikkert hjælpe.

Anmeld

19. oktober 2011

Hanunii

Jeg vil anbefale at du tager til apoteket  og købe E-vitamin salve 

Det hjalp mig rigtig meget..

Anmeld

19. oktober 2011

Christine

MariaJulie skriver:

puuha.. min lille elias på 6 uger har kolik, hvilket jeg tror er grunden til at han måske spiser så hurtigt og sutter så hårdt. for 2 dage siden var mine brystvorer "bare" ekstremt ømme, og det trak tårer hver gang han skulle ammes. i nat efter måltid opdagede jeg da han gylpede, at mælken var rød! mine brystvorter bløder nu hver gang han lægges til, og hans afføring er blevet en mærkelig mørk farve.

jeg har i dag købt ammeindlæg af uld og silke, ammebrikker og nogle andre indlæg der skulle give mine bryster ekstra luft.

jeg synes overhoved ikke at de ammebrikker tager smerterne, tværdigmod! det gør så pokkers ondt at jeg har været nede og købe NAN modermælkserstatning.

men men men :/ jeg føler mig simpelthen som en fiasko af en mor, og vil ærlig talt hellere bide smertene i mig, end at give ham flakse. jeg elsker jo at sidde med min lille pus og give ham min EGEN mælk. men det nytter jo ikke noget at han drikker blod! og de heler jo heller ikke ligefrem af at han bliver ved med at sutte såret op.

what do i do!? er der nogle der i nødstilfælde har givet baby MME, og derefter fortsat amningen? eller noget andet? hjælp.

Øv stakkels dig!!
Det lyder usandsynligt når man står i det, men brystvorterne skal nok hele selv om den lille sutter.. så hvis du kan bide det i dig og fortsætte amningen, så er der lys forude!

Jeg ved godt at det gør smadder ondt, men jeg synes amning er fantastisk når det endelig fungerer og man er helet. Babyen tager ikke skade af lidt blod, som heldigvis farver meget så derfor er det ikke så slemt som det ser ud i mælken/gylpen.

Held og lykke og god bedring! Det gør SÅ ondt. Håber det snart er bedre

Anmeld

19. oktober 2011

Winnie

MariaJulie skriver:

puuha.. min lille elias på 6 uger har kolik, hvilket jeg tror er grunden til at han måske spiser så hurtigt og sutter så hårdt. for 2 dage siden var mine brystvorer "bare" ekstremt ømme, og det trak tårer hver gang han skulle ammes. i nat efter måltid opdagede jeg da han gylpede, at mælken var rød! mine brystvorter bløder nu hver gang han lægges til, og hans afføring er blevet en mærkelig mørk farve.

jeg har i dag købt ammeindlæg af uld og silke, ammebrikker og nogle andre indlæg der skulle give mine bryster ekstra luft.

jeg synes overhoved ikke at de ammebrikker tager smerterne, tværdigmod! det gør så pokkers ondt at jeg har været nede og købe NAN modermælkserstatning.

men men men :/ jeg føler mig simpelthen som en fiasko af en mor, og vil ærlig talt hellere bide smertene i mig, end at give ham flakse. jeg elsker jo at sidde med min lille pus og give ham min EGEN mælk. men det nytter jo ikke noget at han drikker blod! og de heler jo heller ikke ligefrem af at han bliver ved med at sutte såret op.

what do i do!? er der nogle der i nødstilfælde har givet baby MME, og derefter fortsat amningen? eller noget andet? hjælp.

Hej

Først tillykke med dit lille barn 

Min store knægt på nu 13 år drak også blod og kastede det så op i en alder af 3 dage, så han blev undesøgt, og det var kun fra mig. Forkert ammestilling slider mere på brystet, så det kan hjælpe at ændre stilling, (tjek f.eks youtube, der er hjælpe videoer), og så købte jeg en bryst vorte salve og at "lufte" brysterne så meget som muligt. Følte mig lidt dum i starten at sidde der med brysterne ud i luften, men det hjalp og jeg ammede ham i 9 mdr uden flaske.

Held og lykke med det  Jeg håber at du healer hurtigt.

Anmeld

19. oktober 2011

MariaJulie

Christine skriver:

Øv stakkels dig!!
Det lyder usandsynligt når man står i det, men brystvorterne skal nok hele selv om den lille sutter.. så hvis du kan bide det i dig og fortsætte amningen, så er der lys forude!

Jeg ved godt at det gør smadder ondt, men jeg synes amning er fantastisk når det endelig fungerer og man er helet. Babyen tager ikke skade af lidt blod, som heldigvis farver meget så derfor er det ikke så slemt som det ser ud i mælken/gylpen.

Held og lykke og god bedring! Det gør SÅ ondt. Håber det snart er bedre

der er heller ikke taget hul på mme endnu jeg bidder smerterne i mig. av av! jeg tænker bare om min søn ikke kan mærke på mig at det gør ondt, og at det ikke er ligeså hyggeligt som før.

hele skal de jo nok, men når man sidder i det og folk siger "bare giv det en uge, så er det meget bedre skal du se"... 7 dage x 7 aminger, er altså bare 49 gange i smerte helvede!

Anmeld

19. oktober 2011

Christine

MariaJulie skriver:

der er heller ikke taget hul på mme endnu jeg bidder smerterne i mig. av av! jeg tænker bare om min søn ikke kan mærke på mig at det gør ondt, og at det ikke er ligeså hyggeligt som før.

hele skal de jo nok, men når man sidder i det og folk siger "bare giv det en uge, så er det meget bedre skal du se"... 7 dage x 7 aminger, er altså bare 49 gange i smerte helvede!

Jeg tror faktisk ikke han kan mærke det endnu, når han er så lille.. det tror jeg ikke min kunne, selv om jeg sad stiv som et bræt af smerte!

Og ja det lyder helt uudholdeligt at skulle vente en uge, det ved jeg godt.. men hvis du orker det så kommer du til at opleve dejlig amning og det synes jeg vilel være skønt for dig!

Men det jeg sagde skulle bestemt ikke opfattes som at jeg synes det "bare" er en uge. Hvert sekund er helt igennem sindsoprivende smertefuldt!!! Til gengæld tør jeg NÆSTEN love at det helt sikkert ER meget bedre om en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.