???? til vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

bullerbassen

Har idag været til 2 års undersøgelse med Silas, han skulle i den forbindelse have MRF vaccine. Den fik han ikke som 15 mdr pga af en vinter med meget sygdom.

Da jeg kikker i Silas vaccine kort er der ingen stempel fra 1 års vaccinen. Men er sikker på han har fået den dog senere da han var syg til undersøgelsen.

Lægen kan dog ikke finde det i journalen ( har lige skiftet læge ) og vi beslutter han skal have dem begge 2. Så langt så godt.

Nu har lægen så lige ringet , han har nær studeret journalen og Silas HAVDE fået 1 års vaccinen. Han beklagede selvfølgelig mange gange. Og mente ikke det havde nogen betydning for ham.

Mn åhh er i forvejen ikke vild med de vacciner - Mon det har nogen BETYDNING af han nu har fået den 2 gange - dog med 10 mdrs interval..

NOGEN MED FORSTAND på vacciner der kan berolige mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

kirsti

jeg tror ikke det betyder noget, første gang han fik den skulle han jo gerne være blevet immun og det en vaccine gør er jo egentlig bare at give en lille dose af sygdommen så kroppen reagere vel bare som havde han fået sygdommen

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

Som jeg læser det på internettet, så har den faktisk større chance for at virke optimalt, hvis man får den 2 gange

Men det er jo som sagt kun noget jeg har læst, så ved ikke om det er rigtigt. Prøv at Google vaccinens navn, og skriv derefter 2 gange..

Anmeld

19. oktober 2011

bullerbassen

kirsti skriver:

jeg tror ikke det betyder noget, første gang han fik den skulle han jo gerne være blevet immun og det en vaccine gør er jo egentlig bare at give en lille dose af sygdommen så kroppen reagere vel bare som havde han fået sygdommen

Tak for svar . Han har slet ikke reageret på det han plejer ellers at blive drøn syg . Så det har sikkert ingen betydning . Men lægen kunne ikke stille garanti så utrykheden meldte sig alligevel

Anmeld

19. oktober 2011

bullerbassen

Stjernestoev skriver:

Som jeg læser det på internettet, så har den faktisk større chance for at virke optimalt, hvis man får den 2 gange

Men det er jo som sagt kun noget jeg har læst, så ved ikke om det er rigtigt. Prøv at Google vaccinens navn, og skriv derefter 2 gange..

Han har slet ikke reageret på den denne gang sidste gang blev han drøn syg . Så det har sikkert ingen betydning

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

bullerbassen skriver:

Han har slet ikke reageret på den denne gang sidste gang blev han drøn syg . Så det har sikkert ingen betydning

Det var godt

Men de plejer da at give dem to gange, så vidt jeg kan forstå?

Anmeld

19. oktober 2011

bullerbassen

Stjernestoev skriver:

Det var godt

Men de plejer da at give dem to gange, så vidt jeg kan forstå?

Som jeg forstod det skal det kun havde den 1 gang ( altså 1 års vaccinen ) det er den Silas har fået 2 gange nu.

MRF skal de have 2 gange igen når de er 5 ( tror jeg )

Anmeld

19. oktober 2011

klmf

Altså... Ikke for noget, men hvad søren er det for et svar at sende dig hjem med? Han skal da undersøge det og så vende tilbage til dig! Jeg ville ringe derop og bede din læge om at kontakte nogen med forstand på det, fx Statens Serum Institut og så få et ordentligt svar.

Tror helt bestemt ikke der sker noget ved det, det er bare princippet i at han ikke ved det og så ikke engang vil bruge fem minutter på at undersøge det - behøver jo ikke være i al hast, det kan bare være når han har tid.

Anmeld

19. oktober 2011

bullerbassen

lotchen skriver:

Altså... Ikke for noget, men hvad søren er det for et svar at sende dig hjem med? Han skal da undersøge det og så vende tilbage til dig! Jeg ville ringe derop og bede din læge om at kontakte nogen med forstand på det, fx Statens Serum Institut og så få et ordentligt svar.

Tror helt bestemt ikke der sker noget ved det, det er bare princippet i at han ikke ved det og så ikke engang vil bruge fem minutter på at undersøge det - behøver jo ikke være i al hast, det kan bare være når han har tid.

Han ringede hjem til mig et par timer efter. Han havde så åbenbart kikket endnu engang i journalen og set han havde fået den.

Det ville han så ringe og fortælle , han beklager MANGE gange at han ikke havde set det første gang. Vi er lige skiftet derhen og første gang vi var der.

Men han mente ikke det havde nogen betydning udover han kunne få en lidt kraftigere reaktion på vaccinen.

Men såå begyndte jeg selv at tænke , hvad nu hvis ??

Skal siges jeg ikke er vild med de vacciner i forvejen. Så måske derfor jeg spekulere mere over det

Anmeld

19. oktober 2011

klmf

bullerbassen skriver:

Han ringede hjem til mig et par timer efter. Han havde så åbenbart kikket endnu engang i journalen og set han havde fået den.

Det ville han så ringe og fortælle , han beklager MANGE gange at han ikke havde set det første gang. Vi er lige skiftet derhen og første gang vi var der.

Men han mente ikke det havde nogen betydning udover han kunne få en lidt kraftigere reaktion på vaccinen.

Men såå begyndte jeg selv at tænke , hvad nu hvis ??

Skal siges jeg ikke er vild med de vacciner i forvejen. Så måske derfor jeg spekulere mere over det

Altså, alle kan begå en fejl - det gør jeg selv engang i mellem - men det er bare det der med, at han ikke lige skriver ind til SSI og spørger ad. De er der jo for det samme Ville være rart at vide om de rent faktisk har erfaring med at man kan få stærkere reaktion på penicillin - for hvorfor skulle mn få det tænker jeg? Jeg er helt klart fortaler for vacciner, så synes det er ærgerligt hvis der opstår usikkerhed på sådan et grundlag når vi nu har eksperter siddende der ved en masse om det Men du kan da prøve og sprøge ham igen ved lejlighed.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.