Hjælp til søvn 1 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

Georgia

Min søn på lidt over et år vil bare ikke sove igennem, og det er måske også okay
Men han for aften flaske - nat flaske og nat flaske igen til tider.
Han er sulten og vi har prøvet medvælling og nogle dage grød inden nat.
Søger nogle gode råd, hvad har i andre gjort.

Christina - mor til store pigen og lille drengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Lisbeth85

Georgia skriver:

Min søn på lidt over et år vil bare ikke sove igennem, og det er måske også okay

Her spiser han aftensmad 1½-2 timer inden sengetid, og han spiser godt. Han får en flaske (ca. 200 ml) inden sengetid, og han sover hele natten igennem. Han får sut, når han vågner om natten. Jeg tror det er en god idé, og i prøvede at få noget mere mad i ham inden natten, og så skrotte mad om natten. De burde altså kunne sove 10-12 timer på den mad, som de spiser i løbet af dagen nu.

I kan også prøve at lade ham være vågen en time mere inden sengetid måske? Selvfølgelig kun hvis ikke det bliver for hårdt for ham. Min dreng sover 11-12 timer om natten og så kun én gang om middagen (alt fra 1-3 timer), og det er så det. De små skal have mellem 12-15 timer i døgnet her som 1-årige.

Håber at I snart kan skrotte natflasken helt, og han sover igennem. Det er hårdt, at skulle op og igang om natten.

Anmeld

18. oktober 2011

Ryberg

Hejsa

Altså jeg kan ikke komme med direkte gode råd, men jeg kan fortælle dig hvad vi gjorde og hvad der hjalp hos os..

Vi tog gradvist en flaske af gangen væk fra Lasse, den første vi fjernede var den om natten og tilbød i stedet for vand af kop! der gik en uge, så gad han ikke det og sov bare... så fjernede vi putteflasken, og det gik hurtigt over, så nødvendig var den heller ikke..

Natflaskerne skal efter min mening være væk når de bliver et år, og måden (jeg har erfaret) er ved at tage "turen" og tilbyde vand af kop gentagne gange... - som sagt tog det en uge og det var hårdt!!

Da flaskerne ikke var der mere, fik Lasse faktisk mere appetit om dagen.. og det handler om at fylde så meget mad som muligt på om dagen, for så sover de bedre om natten..

Nogen vil måske sige jeg er forkert på den.. men det var det der hjalp herhjemme....

Lasse var flaske fri da han var 1 år og 2 måneder..

og for at få Lasse til at sove bedre og hurtigere falde i søvn, puttede vi ham kl. 18.30, en halv time tidligere... mange tror det hjælper at putte dem senere, men så er de faktisk overtrætte (måske ikke alle) ... Prøv dig frem

Held og lykke

Anmeld

18. oktober 2011

FruStolpe

Georgia skriver:

Jeg tror det hænger sammen med at han er vænnet til at spise om natten.
Her trappede vi langsomt ud af nat flaskerne da hun blev 7 mdr.

Så vi spiser aftensmad ca 17.30 og så får hun sin "gå i seng" flaske ca 19.20 og så i seng. Hun sover som oftes igennem til kl 6.30.Hvis hun vågner er det kun for at få sutten.

Ja så mit råd, prøv at trappe ud af nat flaskerne

Carina

Anmeld

18. oktober 2011

Georgia

Lisbeth85 skriver:

Her spiser han aftensmad 1½-2 timer inden sengetid, og han spiser godt. Han får en flaske (ca. 200 ml) inden sengetid, og han sover hele natten igennem. Han får sut, når han vågner om natten. Jeg tror det er en god idé, og i prøvede at få noget mere mad i ham inden natten, og så skrotte mad om natten. De burde altså kunne sove 10-12 timer på den mad, som de spiser i løbet af dagen nu.

I kan også prøve at lade ham være vågen en time mere inden sengetid måske? Selvfølgelig kun hvis ikke det bliver for hårdt for ham. Min dreng sover 11-12 timer om natten og så kun én gang om middagen (alt fra 1-3 timer), og det er så det. De små skal have mellem 12-15 timer i døgnet her som 1-årige.

Håber at I snart kan skrotte natflasken helt, og han sover igennem. Det er hårdt, at skulle op og igang om natten.

Alt er afprøvet, og han spiser meget til ften. Han kan IKKE holde sig vågen en time mere (sover 19 - 19.30). Han sover også formiddagslur en time og så sover han middagslur i 2 timer. Det er det.

Anmeld

18. oktober 2011

Georgia

FruStolpe skriver:

Jeg tror det hænger sammen med at han er vænnet til at spise om natten.
Her trappede vi langsomt ud af nat flaskerne da hun blev 7 mdr.

Så vi spiser aftensmad ca 17.30 og så får hun sin "gå i seng" flaske ca 19.20 og så i seng. Hun sover som oftes igennem til kl 6.30.Hvis hun vågner er det kun for at få sutten.

Ja så mit råd, prøv at trappe ud af nat flaskerne

Carina

Det er nemlig det vi har prøvet, vi skal vidst bare gøre det igen. Vi gjorde det sammemed datteren, ham her er en sulten herre

Men når vi om natten prøver at give ham sutten, så ender det ud i at han står og skriger i sengeenden og vil op eller er helt hysterisk.

Hmm.. Skulle man putte vand i mon? 

Anmeld

18. oktober 2011

Georgia

KittyGirl skriver:

Hejsa

Altså jeg kan ikke komme med direkte gode råd, men jeg kan fortælle dig hvad vi gjorde og hvad der hjalp hos os..

Vi tog gradvist en flaske af gangen væk fra Lasse, den første vi fjernede var den om natten og tilbød i stedet for vand af kop! der gik en uge, så gad han ikke det og sov bare... så fjernede vi putteflasken, og det gik hurtigt over, så nødvendig var den heller ikke..

Natflaskerne skal efter min mening være væk når de bliver et år, og måden (jeg har erfaret) er ved at tage "turen" og tilbyde vand af kop gentagne gange... - som sagt tog det en uge og det var hårdt!!

Da flaskerne ikke var der mere, fik Lasse faktisk mere appetit om dagen.. og det handler om at fylde så meget mad som muligt på om dagen, for så sover de bedre om natten..

Nogen vil måske sige jeg er forkert på den.. men det var det der hjalp herhjemme....

Lasse var flaske fri da han var 1 år og 2 måneder..

og for at få Lasse til at sove bedre og hurtigere falde i søvn, puttede vi ham kl. 18.30, en halv time tidligere... mange tror det hjælper at putte dem senere, men så er de faktisk overtrætte (måske ikke alle) ... Prøv dig frem

Held og lykke

Men lod du ham skrige den uge ? Tænker, min søn vil ikke bare have den kop vand

Når du siger meget om dagen, hvad gav du så til eftermiddags mad og til formiddagsmad udover rugbrød til middag og aftensmad?

Anmeld

18. oktober 2011

FruStolpe

Georgia skriver:

Det er nemlig det vi har prøvet, vi skal vidst bare gøre det igen. Vi gjorde det sammemed datteren, ham her er en sulten herre

Men når vi om natten prøver at give ham sutten, så ender det ud i at han står og skriger i sengeenden og vil op eller er helt hysterisk.

Hmm.. Skulle man putte vand i mon? 

Vi har aldrig givet vand om natten. Vi gjorde sådan her.

Hun plejede at få en flaske med 200 ml midt på natten. Den satte vi ned til 165ml, og hun brokkede sig lidt da den var tom. Da hun accepterede det, gik vi ned til 135ml og der gik også en uges tid, så ned på 100ml igen ca en uges tid og så helt ned på 75ml. Der gik kun et par dage, så holdt hun af sig selv, op med at vågne om natten.

Måske det var en mulighed ?? Vi var rigtig glade for den løsning..

Carina

Anmeld

18. oktober 2011

Ryberg

Georgia skriver:

Men lod du ham skrige den uge ? Tænker, min søn vil ikke bare have den kop vand

Når du siger meget om dagen, hvad gav du så til eftermiddags mad og til formiddagsmad udover rugbrød til middag og aftensmad?

Lasse ville absolut heller ikke have det vand, han har aldrig gidet at drikke vand.. men han skulle have det tilbudt hvis nu han var tørstig.... og det er af "vane" de vågner og vil have den flaske, hvis de bare får mad om dagen så mangler de ikke noget..

Det med at tilbyde vand .. det råd fik jeg af 2 sundhedsplejersker...

Og skrige og skrige... jeg har aldrig ladet ham SKRIGE!!!! ... men brokke sig ... det fik han bestemt lov til, og så gik jeg bare ind igen og igen, tilbød vand, fik ham til ro, puttede ham og sagde godnat og gik igen...

Jamen han fik havregrød om morgenen, en smule frugt om formiddagen, rugbrød/øllebrød eller lign. til middag, eftermiddag fik han yoghurt med havregryn i og frugt... og aftensmad bestod jo af det vi nu spiste... eller hvad der nu passede ham..

Anmeld

18. oktober 2011

VTL

Hejsa

Jeg er næsten 100% sikker på, at det er fordi i giver ham flasken om natten. Stod nemlig selv med samme problem. Ved det lyder lidt hårdt, men han SKAL vænnes af med at spise om natten, da det er det han vågner for. Han har jo fundet ud af, at det betaler sig at være vågen om natten for så får man den "dejlige" flaske  Her tog vi en kold tyrker og ja, jeg puttede vand i flasken i stedet for og ja han var utilfreds de første par dage, men så var det også overstået. I bliver bare nødt til at stå fast på beslutningen, så finder han hurtigt ud af det, også selv han bliver helt umulig de første par gange. Håber det lykkedes for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.