Juletraditioner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

M&M's Mor

Baagøe skriver:

Jeg blev i hvert fald meget inspireret af drillenissen

Da jeg var barn kom juletræet ind 23. december og så pyntede vi det sammen. den tradition vil jeg føre videre. Desuden vil jeg starte en trdition med at vi henter juletræ på en bestemt adventsøndag og så spise æbleskiver og drikke gløgg efterfølgende Vi ser desuden Disney's julshow juleaftenseftermiddag

Nååå ja juleshowet havde jeg lige glemt...det hygger vi også med imens maden er i ovnen...

Ved vi har juletræet og alt pynt inden/oppe fra 1. advent så bliver det hele også taget ned 3. juledag så der også kan blive gjort klar/pyntet op til nytår...jeps nytår holder vi også da vi har en masse dyr så dem tager vi ikke hjemmefra sådan en aften...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Pige2009

M&M's Mor skriver:

Nååå ja juleshowet havde jeg lige glemt...det hygger vi også med imens maden er i ovnen...

Ved vi har juletræet og alt pynt inden/oppe fra 1. advent så bliver det hele også taget ned 3. juledag så der også kan blive gjort klar/pyntet op til nytår... jeps nytår holder vi også da vi har en masse dyr så dem tager vi ikke hjemmefra sådan en aften...

Hvor er det bare ansvarligt af jer Stor cadeau for detHavde vi haft dyr, ville jeg heller aldrig efterlade dem hjemme alene. Jeg holder altid nytår med en veninde og hendes datter og vi skiftes til at holde, men når de er hos os, har de også deres lille hund med

Anmeld

19. oktober 2011

M&M's Mor

Baagøe skriver:

Hvor er det bare ansvarligt af jer Stor cadeau for detHavde vi haft dyr, ville jeg heller aldrig efterlade dem hjemme alene. Jeg holder altid nytår med en veninde og hendes datter og vi skiftes til at holde, men når de er hos os, har de også deres lille hund med

Tusind atk skal du have... 

Vi har valgt at anskaffe os dem...så må vi også tage det fulde ansvar for dem...

Anmeld

19. oktober 2011

Muttitil1+1

Super indlæg! Og sikke nogle gode traditioner I har allesammen!

Det jeg skriver nu bliver en blanding af hvordan det er og hvordan jeg gerne vil have det bliver når nu min fantastiske søn skal opleve julen. Han skulle jo helst komme til at elske den lige så meget som sin mor hehe...

Weekenden inden december laves dekorationer med kalenderlys og adventslys.
Den første advent bages kager og laves konfekt sammen med familien.
Den første december sættes jule-cd'en på og så skal der pyntes op i stor stil! Elsker det!
Pakkekalender indføres så snart den lille er gammel nok - og om søndagen er der lidt større gaver
Vi ser allesammen julekalender og julehygger med stearinlys og putter med dyner.
Drillenissen kan komme forbi - man kan aldrig vide sig sikker!!
Nu er vi lige flyttet og har fået loft, så jeg kunne godt tænke mig at indføre at vi sætter grød på loftet til nisserne - synes det kunne være SÅ hyggeligt!
Den sidste weekend inden juleaften tager vi en fællestur ud for at fælde vores juletræ. Det tager vi med hjem og sætter i stuen, men det pyntes først når sønnen er lagt i seng d. 23. december, så man kan glæde sig endnu mere til det bliver juleaftens dag!

Juleaftensdag skal der ses juletegnefilm for fuld skrue med masser af hygge under dynerne, så længe vi kan Disney's juleshow ej at forglemme! MEGET vigtigt i min verden - ingen jul uden Disney

Efter maden spiller vi om pakker inden vi åbner gaver, men det skal der nok laves lidt om på når nu lillemanden er kommet til verden

Ved ikke om jeg har husket det hele... Men glæder mig til at læse om flere spændende traditioner!

Anmeld

19. oktober 2011

TaAsJu

Jeg vil også være med

Her hjemme starter jule 1 søndag i advent, eller 1 dec. Vi får seriøst pyntet op, lavet advent deko. og kalenderlys. vi hjælper hinanden og hygger med det..

De sidste par år har jeg haft en hel fridag med tammie de efterfdølgen dage, hun gik jo kun i bh'en. Så vi bager julesmåkager sammen og hygger hele dagen..

I år går hun i skole men har fri 11.30 så bliver det der efter

Vi ser jule kalender hverdag sammen, i år prøver vi at få lille søster med, men nu må vi se Holder med en anden bruger, jeg er ikke altid vild med div. julekalender til de små.. Så vi har nissebanden og nissebanden på Grønland.

Her hjemme kommer nissen om søndagen hvis vi da husker og sætte grøden fra til ham om aften

Den 23 dec. om formiddagen tager vi træet ind og pynter det.. det har været tradition båede i min og mandens fam. så den har vi vider ført.. og pepernødder i krammerhuse og hjerterne.. vi hyggerf med popcorn kæde, den kommer dog aldrig på træet  Om aften får vi noget godt og spise.. og der kommer lidt gaver uder træet For med to børn kan de ikke alle være der..

d.24 starter dagen med noget morgenmad, hvor efter vi hvis der er sne er ude og kælke..(dejligt og bo på grønland) til frokost får vi noget så sundt som æbleskiver mens vi ser disneys juleshow (tidsforkel på 4 timer) kl 15 er det ved og være tid til juleandakt.. (lidt det samme som juleguds tjenste, bare en hyggelig måde og sige god jul til alle på basen)

Så hjem til et hus der dufter fantastisk af Julemad... vi får dækket bord og kl 18 ca spiser vi.. Risalamand for vi også og mandel gaven er et spil. som vi hygger med når vi har pakket gaver op.. Vi danser og juletræet, så finder vi slik-skålen og kaffen  også får ungerne lov og pakke deres gaver op. Også tager vi andre vores til sidst.. Når tøserne virkelig IKKE kan mere bliver de puttet. og vi voksne hygger

1 Juledag er der julefrokost i konstabel klubben

2 juledag julefrokost med vores familie og gode venner her oppe.

4 jule dag bliver alt julepynt taget ned gjort rent og klar til nytår..

i år kommer svigerforældrene op og besøger os..

Er vi i dk holder vi jul med mandens familie, med mindre vi selv holder. min fam. 1 jule dag og mandens fam. 2 jule dag.

det var vores juletraditioner

Anmeld

20. oktober 2011

M&M's Mor

ihhh hvor er det bare nogle fantastiske traditioner alle har...elsker virkelig julen...

hov glemte helt ang mandelgaven, så har vi indført at den der fik gaven sidste år skal sørger for den til i år, således at det ikke altid er den samme der står for at lægge hovedet i blød for at finde noget alle kan bruge fra alderen 2 til 77 år...igen af os gider nemlig bare en masse usundt såsom en gris, da man jo får så meget i disse dage i forvejen så skal være mere brugbart og er nu ikke altid let med den aldersgruppe...

Anmeld

20. oktober 2011

Ploffer

M&M's Mor skriver:

Hej Piger...

Tjaaa...jeg blev lige inspireret af alle de juletråde der har været det sidste stykke tid omkring selve juleaften, men jeg blev da lige nysgerrig om hvad i har af juletraditioner sådan for hele december mdr og ikke kun for selve juleaften...??????

Her i huset SKAL alt julepynten være oppe til enten første advent eller 1 december...alt efter hvad der kommer først af disse 2 dage... og her er der intet pynt oppe når vi "alle 4" går i seng til den kommende dag så det er nissen der har været her i løbet af natten og fået klaret det...

Første advent tager hele familien 12 personer (os der skal være sammen d. 24 dec) ud og fælder juletræ, hvor efter vi alle tager hjem til os, (da det er her julen bliver holdt efter vi har fået børn) og får noget lækkert varmt mad af en eller anden slags julemad, derefter tager vi juletræet ind og får det sat op og pyntet sammen alle sammen og når dette er gjort bliver der hygget med kaffe, kakao, hjemmebagt julesmåkager og juleklippet...

Her kommer nissen gerne med en lille pakke hver dag til børnene hvis man har været sød dagen før, men ellers kan han godt finde på at drille istedet, såsom at farve mælken, komme en nød i skoen, bytte om på dyner, fx give en babydyne på sengen til om aftenen osv osv... og søndag morgen kan man være heldig at der hænger en større gave på julekalenderen hvis man har husket at stille risengrød op på loftet i løbet af ugen...

Julekalender ser vi sammen alle 4 hver aften og hvis der ikke er en som vi synes er for de små størrelser vi har i huset så har vi brugt bla. bamses julerejse istedet...(synes ikke alle børnejulekalendere er for de små)

hmm det var hvad jeg lige kunne huske her og nu...men hvad med jer piger...har i noget som i vil dele med os andre og som vi måske også kan få glæde af...?????

Hos os er der altid pyntet op 1. december eller 1. søndag i advent. Børnene får julekalendre og pakkekalendre. 

Søndag i advent holder vi stort set altid med mine forældre.... Vi får altid gløgg, varm kakao og æbleskiver 

Julesmåkager bager jeg altid sammen med min mor. Vi hjalp altid med at bage da vi var små, og da min mor har en kronisk lungesygdom og vi ikke ved hvor længe vi har hende , skal jeg ihvertfald bage julesmåkager med min moar mens jeg kan og være mors lille pige 

Lillejuleaften er vi om eftermiddagen hos mine svigerforældre da svigermor har fødselsdag  Senere tager vi hjem til mine forældre og pynter juletræ og sover der. Juleaften holder vi hos mine forældre og jeg laver julemaden.  Vi ser altid Disneys juleshow 

1. juledag er julefrokost hos mandens moster og onkel

2. juledag er julefrokost hos mine forældre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.