Hej Piger...
Tjaaa...jeg blev lige inspireret af alle de juletråde der har været det sidste stykke tid omkring selve juleaften, men jeg blev da lige nysgerrig om hvad i har af juletraditioner sådan for hele december mdr og ikke kun for selve juleaften...??????
Her i huset SKAL alt julepynten være oppe til enten første advent eller 1 december...alt efter hvad der kommer først af disse 2 dage...
og her er der intet pynt oppe når vi "alle 4" går i seng til den kommende dag så det er nissen der har været her i løbet af natten og fået klaret det...
Første advent tager hele familien 12 personer (os der skal være sammen d. 24 dec) ud og fælder juletræ, hvor efter vi alle tager hjem til os, (da det er her julen bliver holdt efter vi har fået børn) og får noget lækkert varmt mad af en eller anden slags julemad, derefter tager vi juletræet ind og får det sat op og pyntet sammen alle sammen og når dette er gjort bliver der hygget med kaffe, kakao, hjemmebagt julesmåkager og juleklippet...
Her kommer nissen gerne med en lille pakke hver dag til børnene hvis man har været sød dagen før, men ellers kan han godt finde på at drille istedet, såsom at farve mælken, komme en nød i skoen, bytte om på dyner, fx give en babydyne på sengen til om aftenen osv osv...
og søndag morgen kan man være heldig at der hænger en større gave på julekalenderen hvis man har husket at stille risengrød op på loftet i løbet af ugen...
Julekalender ser vi sammen alle 4 hver aften og hvis der ikke er en som vi synes er for de små størrelser vi har i huset så har vi brugt bla. bamses julerejse istedet...(synes ikke alle børnejulekalendere er for de små)
hmm det var hvad jeg lige kunne huske her og nu...men hvad med jer piger...har i noget som i vil dele med os andre og som vi måske også kan få glæde af...?????
Anmeld