Lyn-ægteskab og haste-skilmisse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Har personligt en ven som fik barn med hans kone fordi det ikke gik særlig godt derhjemme - for så ville det nok blive bedre (det gjorde det så ikke og de er nu ikke sammen længere og han er enlig far, da hun ikke var interesseret i barnet)

Og det var også grunden til de blev gift - fordi det ikke gik så godt, så der sku ske noget.

Og det er jo bare sørgeligt at voksne mennesker tænker sådan....

Fuldstændig enig altså! Og det er bare de mest fornuftige og rimelige der kan vende 180 grader !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Sabina92

Anonym skriver:

Nu er det 3. gang at jeg hører fra en ven/veninde at et bekendt par skal skilles og de har kun været gift i et år!!! Jeg har så svært ved at forstå hvorfor eller hvad der sker når folk bliver gift eller får børn? Ødelægger det bare alt? Parret havde været sammen i 6 år og var nygifte... og lige pludselig skulle de skilles og nu slås de om barnet. Hvad fanden sker der!!?

Jeg håber ikke jeg træder nogen ovet tæerne når jeg spørger sådn... jeg tænker jo bare at hvis man har været sammen i 6 år og vælger at blive gift, så er det vel fordi man har det ligeså godt som da man fandt sammen... så hvad er det der går galt efter brylluppet og blyp? Hvorfor har man ikke snakket om sådan nogle ting? Og nu slås de om forældremyndigheden som om de aldrig havde mødt hinanden før?!

Jeg fatter det ikke!

Jeg har den holdning, man kun bliver gift en gang og så er det for ALTID, der er jo en grund til man siger i medgang og modgang   - Blot min holdning.

Anmeld

17. oktober 2011

Hasselnødden

enrigtigfar? skriver:

Mennesker er en forunderlig størrelse...

Jeg kender flere i omgangskredsen der også er med i den kedelige statistik.

En del bruger desværre både ægteskab og børn når "der skal ske noget" i forholdet - og det er jo det dummeste....

Hvis det går skidt i forholdet tænker man sgu da ikke "hvis nu vi blev gift blir det nok bedre" eller "når vi får et barn blir det nok bedre" - men det er faktisk det der sker i rigtig mange tilfælde...

Istedet burde folk måske begynde at se på sig selv, sin partner OG forholdet - som tre forskellige ting, istedet for at det hele bliver en symbiose der ikke kan noget alene...

Det er fandeme en kliche, men den er satdig gyldig; et forhold er som en blomst - det skal passes og plejes, ellers visner det...

Brava !

Anmeld

18. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Sabina92 skriver:

Jeg har den holdning, man kun bliver gift en gang og så er det for ALTID, der er jo en grund til man siger i medgang og modgang   - Blot min holdning.

Det samme her....

Anmeld

18. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg tør godt.

Ja her starte mit ud med af i 94 til 96 var jeg kæreste med min datters far så var jeg single i et år så møde jeg min stor søns far d.27 juli 1997 i nov samme år midste vi Emma var ikke planlagt viste slet ikke jeg var gravid før 14 dag før jeg blev sparke ned af en masse trapper af kenneths overfaldsmand han ik så et par mdr. ET PAR MDR FOR LIDT I MINE ØJEN. Nå men v var så sammen i mine øjne en del år så i maj 2000 fat vi ud af vi vente barn meget plandlagt efter 11 mdr,s forsøg og 2 Sa.Fik så benjamin og var også sammen til han var 4½ år.Kenneth var så meget væk i com osv så en dag fik jeg nok efter 10 mdr + andre ting som jeg ikke har lyst til af skrive højt om her han gjore og ikke gjorede.Men jeg flytte så med Benjamin og den dag i dag er vi stadig ok venner ikke af vi spiser osv sammen og Kenneth skal også have en lille datter til dec.Nå men jeg var så sigle i 6 mdr og jeg skulle ikke have mand flere børn osv hmmm godt så henriette men så møde jeg jo så steen men aldrig været gift for i mine øjne er det for altid og altid.

resten kan du læse herind.

https://www.baby.dk/debat/140395pi5/bryllup/hvor-laenge-havde-i-vaeret-sammen-da.aspx

Lidt fra mig af.

Henriette som kun har haft 5 kærste og lang forhold i mit liv.

Anmeld

18. oktober 2011

Loa

Kan nu ikke se hvorfor forholdet skulle blive ødelagt af at blive gift..... Jeg syntes nu ikke der var meget der ændrede sig, andet end vi fik en ring på.....

Jeg kan måske nærmere forstå det efter et barn, for det er virkelig en stor omvæltning, og man kan bare ikke forberede sig på det, for man ved ikke hvilket barn man får, eller hvordan man selv ellers ens partner reagere efter 5 måneder med et kolikbarn og minus søvn og pleje af forholdet..... Det kan altså få de værste sider frem i en....

Så det kunne jo være derfor, mange kaster håndklædet i ringet og giver op, selvom det er synd.... 

Anmeld

18. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Derfor skal jeg aldrig giftes Ej - jeg synes bare jeg høre det så tit. At når man har været sammen i flere år går det galt når man bliver gift. Personligt tror jeg at man gør det for at redde et forhold, der ikke har det godt.

Anmeld

18. oktober 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Nu er det 3. gang at jeg hører fra en ven/veninde at et bekendt par skal skilles og de har kun været gift i et år!!! Jeg har så svært ved at forstå hvorfor eller hvad der sker når folk bliver gift eller får børn? Ødelægger det bare alt? Parret havde været sammen i 6 år og var nygifte... og lige pludselig skulle de skilles og nu slås de om barnet. Hvad fanden sker der!!?

Jeg håber ikke jeg træder nogen ovet tæerne når jeg spørger sådn... jeg tænker jo bare at hvis man har været sammen i 6 år og vælger at blive gift, så er det vel fordi man har det ligeså godt som da man fandt sammen... så hvad er det der går galt efter brylluppet og blyp? Hvorfor har man ikke snakket om sådan nogle ting? Og nu slås de om forældremyndigheden som om de aldrig havde mødt hinanden før?!

Jeg fatter det ikke!

Det er bare blevet nemmere at blive skilt, vi har fået flere valg og privilegier. Der var engang for 50år siden hvor det ikke var let at blive skilt, det var et tabu, en skam for familien og vennerne, og man holdte sammen i medgang og modgang. 

I dag er det bare lettere at give op! og så finder man bare en anden, det er jo helt naturligt, og nærmest mere normalt at have delebørn/familier en ikke at have det.

Og så tror jeg det er ret ligegyldigt om du har kendt hinanden i 1 år eller 10 år før man bliver gift. Jeg er faktisk begyndt at tro at hvis man venter for længe, og det at blive gift er noget man bliver nød til for at komme videre til næste skridt i livet, så holder det bare ikke så længe, som dem der bliver gift efter 1år og godt ved det måske er hurtigt men det er det de vil.

Det er i hvert fald hvad jeg har erfaret via min vennekreds.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.