Anonym skriver:
Nu er det 3. gang at jeg hører fra en ven/veninde at et bekendt par skal skilles og de har kun været gift i et år!!!
Jeg har så svært ved at forstå hvorfor eller hvad der sker når folk bliver gift eller får børn? Ødelægger det bare alt? Parret havde været sammen i 6 år og var nygifte... og lige pludselig skulle de skilles og nu slås de om barnet. Hvad fanden sker der!!? 
Jeg håber ikke jeg træder nogen ovet tæerne når jeg spørger sådn... jeg tænker jo bare at hvis man har været sammen i 6 år og vælger at blive gift, så er det vel fordi man har det ligeså godt som da man fandt sammen... så hvad er det der går galt efter brylluppet og blyp? Hvorfor har man ikke snakket om sådan nogle ting? Og nu slås de om forældremyndigheden som om de aldrig havde mødt hinanden før?!
Jeg fatter det ikke!
Det er bare blevet nemmere at blive skilt, vi har fået flere valg og privilegier. Der var engang for 50år siden hvor det ikke var let at blive skilt, det var et tabu, en skam for familien og vennerne, og man holdte sammen i medgang og modgang.
I dag er det bare lettere at give op! og så finder man bare en anden, det er jo helt naturligt, og nærmest mere normalt at have delebørn/familier en ikke at have det.
Og så tror jeg det er ret ligegyldigt om du har kendt hinanden i 1 år eller 10 år før man bliver gift. Jeg er faktisk begyndt at tro at hvis man venter for længe, og det at blive gift er noget man bliver nød til for at komme videre til næste skridt i livet, så holder det bare ikke så længe, som dem der bliver gift efter 1år og godt ved det måske er hurtigt men det er det de vil.
Det er i hvert fald hvad jeg har erfaret via min vennekreds.
Anmeld