Av av av!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.194 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

MariaJulie

Hej piger!

Jeg havde som de fleste andre ammende mødre problemer med amningen den første tid. Mine bryste vorter var ømme og jeg fik sår og revner. Min kære mor sagde "bliv nu ved maria, det skal nok blive godt. BLIV VED!" og jeg blev ved.. Efter 2 uger var problemerne væk, og jeg stivnede ikke hver gang den lille kaldte på mad.

Nu er han 6 uger gammel, og jeg har fået sår og revner igen Jeg synes ikke min søn sutter anderledes, eller der i det hele taget er noget anderledes! Jeg ved at han ikke krænger sin underlæbe ret meget ud og ned som han skal, men hele kæben bevæger sig når han sutter, og min sundhedsplejerske siger endda at det ser fint ud. Mon det kan være den underlæbe??

Nogle der har prøvet noget i den dur? Det gør simpelthen så ondt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Holbæktrunten

MariaJulie skriver:

Hej piger!

Jeg havde som de fleste andre ammende mødre problemer med amningen den første tid. Mine bryste vorter var ømme og jeg fik sår og revner. Min kære mor sagde "bliv nu ved maria, det skal nok blive godt. BLIV VED!" og jeg blev ved.. Efter 2 uger var problemerne væk, og jeg stivnede ikke hver gang den lille kaldte på mad.

Nu er han 6 uger gammel, og jeg har fået sår og revner igen Jeg synes ikke min søn sutter anderledes, eller der i det hele taget er noget anderledes! Jeg ved at han ikke krænger sin underlæbe ret meget ud og ned som han skal, men hele kæben bevæger sig når han sutter, og min sundhedsplejerske siger endda at det ser fint ud. Mon det kan være den underlæbe??

Nogle der har prøvet noget i den dur? Det gør simpelthen så ondt

Yup! Efter 1 uge var jeg tudefærdig, og ungen fik ikke mad nok... Begyndte at malke ud for at stimulere mælkeproduktionen og skåne brysterne - mælk var der pludselig rigeligt af, men brysterne havde det ligeså forfærdeligt, og jeg brugte 5-6 timer i døgnet på det (hvor jeg burde have sovet).

Det var et HELVEDE, og ikke ok for hverken mig eller min søn, så tilsidst tog jeg den tunge bebslutning og droppede modermælken - efter tre pinefulde uger...

Ved ikke om du har overvejet om du kunne have en svampe/infektion på vorterne? Det gjorde jeg, desværre var det bare fordi at de ikke kunne klare mosten...

Det er ikke for at sige at du skal give op - men husk at opveje om det er kampen værd. Om ikke for din egen skyld, så for dit barns. Det er svært at være optimalt mor, når man har ondt hele tiden, og det er en pine ta give sit barn mad.

Anmeld

17. oktober 2011

Mumto3

Det kunne godt lyde som om du har fået trøske. Måske har du også svamp i skeeden? Den følges nogen gange ad, men ikke altid. du kan enten klare det selv med dansk and og super god hygiejne, eller du kan få noget salve hos lægen. Dels til dig og dels til din baby. Chek om baby er hvid på tungen.

Anmeld

17. oktober 2011

MariaJulie

ingen trøske. det var også min første tanke. men sundhedsplejersken siger som sagt at det hele ser fint ud, og lægen med.

jeg vil være super ærgelig over at skulle droppe amningen, da jeg absolt mener at det er det bedste for baby. jeg giver ikke op men av av det trækker bare tårer!

Anmeld

17. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MariaJulie skriver:

ingen trøske. det var også min første tanke. men sundhedsplejersken siger som sagt at det hele ser fint ud, og lægen med.

jeg vil være super ærgelig over at skulle droppe amningen, da jeg absolt mener at det er det bedste for baby. jeg giver ikke op men av av det trækker bare tårer!

har du overvejet et brystskjold?

koster 90 kr på apoteket...

bruger det selv da han har det med underlæben og han sutter på sin tunge og så lige oveni havde en brystvorte der skulle vende lidt indad til at starte med...

Hvis du har sår allerede hjælper det også da de ikke havde opdaget alt det med hans sutning den første nat lagde de ham til og han suttede hul på den ene brystvorte.. og det helede til trods for han stadig fik fra den men blot med brystskjoldet på...

Anmeld

17. oktober 2011

MariaJulie

Wampires skriver:

har du overvejet et brystskjold?

koster 90 kr på apoteket...

bruger det selv da han har det med underlæben og han sutter på sin tunge og så lige oveni havde en brystvorte der skulle vende lidt indad til at starte med...

Hvis du har sår allerede hjælper det også da de ikke havde opdaget alt det med hans sutning den første nat lagde de ham til og han suttede hul på den ene brystvorte.. og det helede til trods for han stadig fik fra den men blot med brystskjoldet på...

du har ingen tips fået ang det med underlæben? om man på nogen måde kan hjælpe den lille spir med at sutte ordenligt?

hvordan fungere det brystskjold?

Anmeld

17. oktober 2011

Wampires

MariaJulie skriver:

du har ingen tips fået ang det med underlæben? om man på nogen måde kan hjælpe den lille spir med at sutte ordenligt?

hvordan fungere det brystskjold?

eneste tip vi fik var at give ham sut da det kunne hjælpe ham så han ikke så tit sugede underlæben med ind...

vi havde ellers snakket om at undgå sut til ham...

Brystskjold er en silikonedut du sætter udover brystvorten så den lille bedre kan få fat og så beskytter den mod bid og sår

Anmeld

17. oktober 2011

MariaJulie

Wampires skriver:

eneste tip vi fik var at give ham sut da det kunne hjælpe ham så han ikke så tit sugede underlæben med ind...

vi havde ellers snakket om at undgå sut til ham...

Brystskjold er en silikonedut du sætter udover brystvorten så den lille bedre kan få fat og så beskytter den mod bid og sår

aha, smart! det må jeg prøve.

men er det ikke dem der kan sætte mælkeproduktionen ned?

Anmeld

18. oktober 2011

Wampires

aha, smart! det må jeg prøve.

men er det ikke dem der kan sætte mælkeproduktionen ned?

har set at der står der er risiko for det i min folder om amning men intet om hvorfor den skulle risikere at gøre det..

og jeg har absolut ikke problemer med at have mælk nok... han spiser og spiser og jeg skifter stadig ammeindlæg mindst en gang dagligt da de flyder over... han spiser ved et bryst pr. måltid og jeg har ikke problemer med at finde ud af hvilket han sidst fik fra da de bare er overspændte når han ikke lige har fået fra dem i et par timer...

Måske snak med sundhedsplejerske om det.. kan være du kan få en forklaring på hvordan de skulle kunne mindske mælkeproduktionen...

rettelse:

Fandt lige via Wikipedia at det måske er pga i gamle dage var de lavet af hårdt gummi.. så tænker at det er derfra at man har hørt at det kan nedsætte det fordi barnet jo så ikke på samme måde får fat og stimulerer produktionen...

Anmeld

18. oktober 2011

AndreasMor84

suttebrikkerne er guld værd ved sår osv. De nedsætter ikke produktionen væsentligt da de i dag er blevet så tynde.. bruger dem selv pga flade vorter som fik kæmpe sår og betændelse efter 1 uge.. AVVVV

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.