Lige et par navne, jeg gerne vil høre jeres mening om :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

Drømme

Preghiera skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Sofia

Jeg er nok lidt kritisk.. Men jeg kan faktisk kun lide Sara og Luna..De andre er for specielle til min smag!

Anmeld

16. oktober 2011

Mor Christa

Drømme skriver:

Ja, Avelon er lige ud af landevejen, med dansk udtale - A-ve-lon

Det eneste der er tænkt med "engelsk" udtale er Sean, ellers så er de bare ligeude på dansk - A-ron og Ly-sander(-ligesom med Alexander, bare med Ly i stedet for Alex) Håber det hjælper lidt

Er selv vild med betydningen af Luna, og Leona ville bare passe godt når begge forældre er "løver"

Avelon har også en speciel betydning hvis man kigger på Arthur legenderne, derfor jeg er helt vild med det Men der staves det nu "Avalon"

Tak for foreslaget

det hjalp rigtig meget .. Lysander kan jeg også lide! er stadig vild med sean - kan godt lide at det er lidt internationalt
Jeps - jeg synes også Luna er sådan et smukt navn!! helt vildt.
Velbekom' Håber I finder det rigtige navn til jeres guldklump (det gør I helt sikkert ) Glæder mig til at høre hvad det bliver til
Men mon ikke man kan se det på ham/hende så snart h*n kommer ud til jer? Det kunne man her. Vores dreng hedder Victor, men det var ikke et navn der  var på listen før han kom til verdenen Han lginede bare en Victor..

Anmeld

16. oktober 2011

Drømme

Sofia skriver:

Jeg er nok lidt kritisk.. Men jeg kan faktisk kun lide Sara og Luna..De andre er for specielle til min smag!

Mange tak for dit svar, det er rart at vide de forskellige meninger

Anmeld

16. oktober 2011

cnmigo

Drømme skriver:

Ja, vi er midt i navnediskutionen

Vi ved ikke om det bliver en dreng eller en pige (venter til fødslen), så kigger efter begge dele - og vi vil heller ikke sætte os fast på et navn før den lille er kommet til..

Nå, men navnene, jeg gerne vil høre jeres mening om er:

Drengenave:

Avelon
Aron
Sean
Lysander

Pigenavne:

Aurora
Sara
Luna
Ayo
Dori
Leona 

Vil lige sige, at det er nogle af de navne vi har snakket om, og uanset hvad folk kommer til at sige om navnene, så kommer ikke til at påvirke vores valg af navn(e) til den lille - vi vælger det, vi synes passer bedst til den lille 

Jeg glæder mig virkelig til at høre hvad I har at sige

Altså med drengenavnene tænkte jeg at jeg var havnet midt  i "Prins Valiant" serien

Kønne navne, men ret specielle - eneste "almindelige" er Sean, men det er ikke særlig dansk.

Ved pige er jeg jo vild med Sara som vores nr. to skulle have heddet hvis det var en pige. Det blev så til en Simon istedet for 

Luna er også fint og ok at udtale/bruge.

Men nu er jeg så slet heller ikke til alle de underlige, specielle navne som næsten ingen kan stave til/udtale.

*bare min mening - som du bad om*

Anmeld

16. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Sara er rigtig sødt

De andre navne kan jeg ikke lide

Anmeld

16. oktober 2011

Rsa

Drømme skriver:

Ja, vi er midt i navnediskutionen

Vi ved ikke om det bliver en dreng eller en pige (venter til fødslen), så kigger efter begge dele - og vi vil heller ikke sætte os fast på et navn før den lille er kommet til..

Nå, men navnene, jeg gerne vil høre jeres mening om er:

Drengenave:

Avelon
Aron
Sean
Lysander

Pigenavne:

Aurora
Sara
Luna
Ayo
Dori
Leona 

Vil lige sige, at det er nogle af de navne vi har snakket om, og uanset hvad folk kommer til at sige om navnene, så kommer ikke til at påvirke vores valg af navn(e) til den lille - vi vælger det, vi synes passer bedst til den lille 

Jeg glæder mig virkelig til at høre hvad I har at sige

Kan godt lide Luna og Leona, men bryder mig ellers ikke om de andre....!

Anmeld

16. oktober 2011

bette

er vild med dem alle :)

mine to guldklumper skulle have heddet jessica og shawn

men de hedder dog mikkel og simone hehe.. 
men jeg er ret glad for navne ikke naboen også har..  

Anmeld

16. oktober 2011

Drømme

MissChrista skriver:

det hjalp rigtig meget .. Lysander kan jeg også lide! er stadig vild med sean - kan godt lide at det er lidt internationalt
Jeps - jeg synes også Luna er sådan et smukt navn!! helt vildt.
Velbekom' Håber I finder det rigtige navn til jeres guldklump (det gør I helt sikkert ) Glæder mig til at høre hvad det bliver til
Men mon ikke man kan se det på ham/hende så snart h*n kommer ud til jer? Det kunne man her. Vores dreng hedder Victor, men det var ikke et navn der  var på listen før han kom til verdenen Han lginede bare en Victor..

Netop derfor vi ikke vil sætte os fast på et navn før vi har den lille hos os. Det ville være forfærdeligt at sætte sig fast på et navn, der så bare ikke er det rigtige..

Fantastisk I bare kunne se det var en lille Victor med det samme

Det er da bare fantastisk 

Anmeld

17. oktober 2011

Camulla

Drømme skriver:

Er det kun Avelon du tænker på, eller dem alle ?

Også Aron, Lysander og Aurora Det var vist dem  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.