Hvor meget af jeres budget bruger i på mad om måneden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2009

A.

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvor meget af jeres budget bruger i på mad om måneden??

Og hvor handler i ind henne??

Køber i økologisk??

Eller hovedsaglige sunde ting?

Er lige lidt nysgerrig!!!

Knus Pernille

aner det faktisk ikke
nej køber ikke økologisk handler alle steder..bilka,fakta,føtex,liva ja der hvor jeg er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

BinaMor

8000.. men det er både til mad/sjov/benzin

Anmeld

3. februar 2009

SaNiNa

Det meget forskeligt nogle uger bruger vi ikke så meget mens andre så bruger vi rigitg meget...

men tror vi bruger omkring 2000kr om måneden for 2 voksne
vi købe grønsager økologisk

Vi handler i bilka, netto, aldi. fakta... ja der hvor vi lige kommer forbi... Steder vi ikke handler er super brugsen og kvickly (pga dårlig oplevelser med kød)

Anmeld

3. februar 2009

Stumpen

Omkring 3000 på mad oghygiejne.. 2 voksne og 1 barn der ikke lever økologisk...

Anmeld

3. februar 2009

Balderson

Vi er 2 voksne og 1 barn og det er nok omkring de 5000 kr. vi bruger på mad om mdr....

Vi handler økologisk til den bette og ellers alt det andet i almindelig div. butikker....

Anmeld

3. februar 2009

Becks

800-900 kr bruger jeg hver måned, på mad, hygiejne og smøger...

Knus

Anmeld

4. februar 2009

DK

Stumpen skriver:

Omkring 3000 på mad oghygiejne.. 2 voksne og 1 barn der ikke lever økologisk...

Også her, dog 3200 kr.

Anmeld

4. februar 2009

appelgren

Vi sætter 4.500,- af til mad og benzin, men tit bliver vi nødt til rigtig at spare sidst på måneden og den går da også gerne i minus et par hundrede :0)

Vi er 2 voksne og 1 dreng på 2 år, jeg synes vi bruger mange penge og ville meget gerne lave en madplan. Men jeg er så dårlig til at organisere, så hvis jeg købte ind én gang om ugen havde jeg helt sikkert glemt nogle varer og måtte ud igen.

Jeg kunne da godt tænke mig, at én gad at sende en madplan til mig hver uge samt en huskeseddel haha.

Knus

Anmeld

4. februar 2009

netdaddy

Vi bruger ca. 3000-3500 på madvarer til 2 voksne og et barn.
Vi køber økologisk så snart vi kan komme til det.

Handler i Netto, Fakta, Løvbjerg og en gang imellem Føtex og Bilka.

Frugt og grønt køber vi i Bazar Vest i Brabrand - gerne søndag eftermiddag, da de er noget lettere at handle med der, da de som regel har en masse varer de skal af med inden lukketid, og der er lukket om mandagen.

Kød køber vi økologisk ved Gislum Højgaard (mener det er omkring 40,- kr./kilo), og så køber vi en kvart okse ad gangen og har til et sted mellem et 3/4 og et helt år i sådan en, da vi jo også spiser kylling og engang imellem svinekød.

Anmeld

4. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vores mad og 'Div' konto får 7000 kr om måneden. Den konto betaler:

Mad
Fødselsdagsgaver
Medicin (som er en ret stor udgift, når man er gift med en der har 3 kroniske lidelser han er medicineret imod)
take away og nooooogengange også 'rigtige' restaurantbesøg (nogengange, betaler vores lommepenge den slags)
engang imellem en dvd eller noget, hvis det er til 'familien' og ikke en 'JEG VIL HA'-ting.
Indimellem bif-tur til os alle tre.

Så ret bogstaveligtalt en mad og div konto. Men mest mad. ca5000 af kronerne er nok MAD.

For at være helt ærlig, så køber jeg 70-80% i netto. Jeg elsker netto hihi. Jeg gider simpelthen ikke at betale ½ gang mere for de samme ting, ved at gå over i brugsen eller kvickly (og vi har IKKE NOGEN BILKA ELLER FØTEX VED HOLBÆK!!! GRRRRR)... Samtidig, er det jo 'kun' rest-varer, kød køber vi af naboen

Jeg køber lidt økologisk. Kun hvis de økologiske produkter jeg ser foran mig, har en kvalitet, så jeg har lyst til at købe mere for det, end det samme jeg kan få af ikke-øko vare. Fx mælk, som jeg altid køber øko. og nogen oste.

Så det var vores mad-konto.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.