Agh!! opdragelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. oktober 2011

Anonym trådstarter

Vores søn er knap to år, og han er rigtig kommet i den alder hvor vi skal prøve os af i ALT!!! men sådan er det, og synes det går ok, meeeen vi har et kæmpe diskution HVER gang vi skal ud af døren.

Sådan forgår det som regl:

os: Kom skat så skal vi have overtøj, og i dagpleje ( FX. )

Ham: nej - hvor efter han løber væk

os: vi henter ham og siger nu skal vi have overtøj på, vil du være sød og hjælpe til

Ham: nej- og løber væk

Og til sidst efter det har gentaget sig mange gange, bliver overtøjet taget på af os, med en skrigene og grædene dreng i armene!

Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Vores søn er knap to år, og han er rigtig kommet i den alder hvor vi skal prøve os af i ALT!!! men sådan er det, og synes det går ok, meeeen vi har et kæmpe diskution HVER gang vi skal ud af døren.

Sådan forgår det som regl:

os: Kom skat så skal vi have overtøj, og i dagpleje ( FX. )

Ham: nej - hvor efter han løber væk

os: vi henter ham og siger nu skal vi have overtøj på, vil du være sød og hjælpe til

Ham: nej- og løber væk

Og til sidst efter det har gentaget sig mange gange, bliver overtøjet taget på af os, med en skrigene og grædene dreng i armene!

Hvad gør i?

Herhjemme bliver der bare sagt bestemt "slut prut finale det er mig der bestemmer lige nu og nu skal vi have tøj på" og det fungerer ihvertfald for os. Så snart han kan mærke at vi mener det og det ikke er en leg så stritter han ikke imod.

Anmeld

16. oktober 2011

SpunkenJo

Jubiii den famøse trodsalder!!!!

Her virker det ofte at sige noget i retning af:

Mig: "Mor kan godt forstå du syns det er træls at sku ha sæt det tøj på"
Drengen
Græder stadig...
Mig: "mor har heller ikke lyst til at sku ha alt det tøj på, men vi er nødt til det, for sådan er det bare" "det er de voksne der bestemmer"

Ovenstående blir nogen gange gentaget, men hver gang (næsten...) accepteret med snøft, og gennemført.

Måske det kan hjælpe?-hvis ikke min dreng acceptere ovenstående, blir det gennemført med magt. For det ER de voksne der bestemmer!!! BASTA!

Anmeld

16. oktober 2011

Tulle28

Min datter er kun 1 1/2 men vi har samme show - her hjælper det at sige (efter hun er indfanget, for hun løber også sin vej) "kan du ikke lige hjælpe mor/far med at få skoen/jakken/bukserne på" eller at lege tittebøh med hænderne i ærmerne.

Anmeld

16. oktober 2011

MorDk

Altså nu er vores søn kun 1 år men han vil heller ikke have tøj på. Han er ikke stor nok til selv at hjælpe så meget... men jeg fortæller at nu skal han have tøj på for vi skal i vuggestue eller ud... og så giver jeg ham det på.

Men tror det er vigtigt man inddrager børnene og lader dem gøre det de selv kan. (jeg ved godt at det kan være svært at motivere et barn der IKKE vil have tøj på og som skriger, hyler og smider sig på gulvet!

Men en ting jeg ihvertfald aldrig kommer til at sige er: "For sådan er det bare" ....

Selvfølgelig bestemmer de voksne... men jeg kan mærke på mig selv at jeg bliver helt underlig når jeg hører forældre komme med sætningen... "for sådan er det bare" .... Nå, det var liiige et sidespring... sorry!

Anmeld

16. oktober 2011

Henriette Aaby

Da Maja lige var blevet 2, havde vi utallige konflikter som endte i gråd. Og ofte endte jeg med (måske lidt barsk) at sige, "jeg kan godt se at du er ked af det. Men du kan græde til du bliver blå i hoved, det bliver som jeg siger" og så snøftede hun lidt og gjorde det hun blev bedt om.

Nu er hun snart 3, og som regl når hun ikke gør det vi siger eks tage tøj på selv, siger vi til hende "nu tæller jeg til 3, hvis du ikke begynder at tage dit tøj på selv, så hjælper jeg dig" og 2 ud af 3 gange går hun selv igang

Det er hårdt, men utrolig sjovt at have en lille stor i selvstændighedsfasen

Anmeld

16. oktober 2011

MorDk

Henriette Aaby skriver:

Da Maja lige var blevet 2, havde vi utallige konflikter som endte i gråd. Og ofte endte jeg med (måske lidt barsk) at sige, "jeg kan godt se at du er ked af det. Men du kan græde til du bliver blå i hoved, det bliver som jeg siger" og så snøftede hun lidt og gjorde det hun blev bedt om.

Nu er hun snart 3, og som regl når hun ikke gør det vi siger eks tage tøj på selv, siger vi til hende "nu tæller jeg til 3, hvis du ikke begynder at tage dit tøj på selv, så hjælper jeg dig" og 2 ud af 3 gange går hun selv igang

Det er hårdt, men utrolig sjovt at have en lille stor i selvstændighedsfasen

Anmeld

16. oktober 2011

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Altså nu er vores søn kun 1 år men han vil heller ikke have tøj på. Han er ikke stor nok til selv at hjælpe så meget... men jeg fortæller at nu skal han have tøj på for vi skal i vuggestue eller ud... og så giver jeg ham det på.

Men tror det er vigtigt man inddrager børnene og lader dem gøre det de selv kan. (jeg ved godt at det kan være svært at motivere et barn der IKKE vil have tøj på og som skriger, hyler og smider sig på gulvet!

Men en ting jeg ihvertfald aldrig kommer til at sige er: "For sådan er det bare" ....

Selvfølgelig bestemmer de voksne... men jeg kan mærke på mig selv at jeg bliver helt underlig når jeg hører forældre komme med sætningen... "for sådan er det bare" .... Nå, det var liiige et sidespring... sorry!

Ja det gjorde han godt nok også da han var de der et år, og der lod jeg ham græde, og det gik også over. Men han kan jo så meget selv, og vil så gerne have at han skal hjælpe, for det er jo kun det der gør ham bedre, og de MEGET FÅ gange, han gør det næsten selv, bliver han rost til skyerene, og han bliver så pave stolt, og gangen efter har vi det samme problem igen

Anmeld

16. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Min datter er kun 1 1/2 men vi har samme show - her hjælper det at sige (efter hun er indfanget, for hun løber også sin vej) "kan du ikke lige hjælpe mor/far med at få skoen/jakken/bukserne på" eller at lege tittebøh med hænderne i ærmerne.

tittebøhe, den prøver vi i morgen gjorde vi egentlig også med ham da han var lille, men havde helt glemt den

Anmeld

17. oktober 2011

mortilflere

Sådan er Alberte jo påtrods af hendes alder på 6½ år ..

jeg bruger sangen jeg gik mig over sø og land LOL

Jeg gik mig over sø og land der mødte jeg en pige , og alle dem som kan tage jakke på , de har hjemme lige her

osv LOL

Sindsygt jep men hvor det hjælper ...... ok lige indtil jeg vender ryggen til og hun har smidt tøjet igen , så må jeg indrømme at så kommer der nu tager du tøj på fordi jeg siger det , men ok den tid jeg er om at tage sko og hendes taske i hånden kan hun smide tøjet 5 x

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.