Undskyld SÅ meget, men jeg har et spørgsmål mere om amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.268 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Frøken J.

Det er virkelig flovt at blive ved med at have nye ting at spørge om, og faktisk havde jeg tænkt på at spørge anonymt, men man kan jo nok godt regne ud, at det er mig. Jeg håber ikke i bliver irriterede på mig, i så fald må i lige springe over.. Men føler bare SLET ikke jeg har fået nok rådgivning, og jeg er på herrens mark, så indtil mandag har jeg kun jer. Snakkede med SP i telefon om amning her i går, og hun sagde bare jeg skulle træne henover weekenden og så så vi på det mandag.

Jeg har jo haft problemer først med overhovedet at få hende til at sutte. Så brugte jeg ammebrikker, og så ville hun godt sutte, men det har været et mælkehelvede med mælk over ALT, når jeg ammede. Under hver amning har jeg lækket 40 ml brystmælk fra det bryst, som jeg ikke har ammet fra. Det har jeg samlet op i en sutteflaske. Har synet det var vildt der løb så meget.

Nu her ammede jeg hende så i 22 minutter, og selvom hun suttede løs var hun meget frustreret og irriteret og skiftevis vrælede og suttede. Og ville ikke falde til ro bagefter. Så vi besluttede at prøve at give hende den mælk, som jeg havde lækket ud på flaske.

Hun drak GRÅDIGT 60 ml (hele molevitten) og faldt til ro bagefter. Og nu er jeg mega ked af det - For det betyder jo, at hun ikke rigtig drikker, når jeg ammer hende fra brystet! Hun tisser næsten heller ikke, hun skider kun, og det er jo et dårligt tegn.

Så nu er jeg bare så ked af, at hun jo ikke er blevet mæt ved mit bryst! Og hun må jo åbenbart ikke have spist rigtigt, for ellers kunne hun jo ikke spise så meget bagefter. Og så tænker jeg.. Måske lækker jeg så voldsomt meget, fordi hun slet ikke får spist det jeg troede hun spiste..

Jeg ved ikke hvad det er jeg spørger om, det føles bare som et nederlag, at mit barn er sultent, og at hun ikke får spist nok ved mit bryst. Og at jeg nu må malke ud til hende, så hun ikke går og er sulten! Er også mega bange for SPs reaktion mandag.. Fordi mit indtryk er, at de mener man for en hver pris skal have dem til at spise af brystet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Tulle28

Jeg synes seriøst du skal skrive samme "smøre" til ammenet.dk pigerne eller er det ikke et ammeambulatorium, der hvor du fødte? Jeg er sikker på hun får nok, og det lyder jo til at du har masser af mælk. Måske er der så meget, at hun ikke kan håndtere det?

Som jeg husker det, var der nærmest kun pruttebleer i starten, kan slet ikke huske om de var tunge... Men du kan jo se på pøllernes farve, om hun får nok mælk eller ej. 

Hvis det er nogen trøst, så tror jeg 9 ud af 10 (eller måske endda 10 ud af 10) nybagte mødre sidder med samme spørgsmål og frygt lige i starten.

Anmeld

15. oktober 2011

Sofia

Jeg kan sagtens følge dig! Min lille Alfred blev slet ikke mæt hos mig, og jeg måtte malke ud og give ham det på flaske. Han var tungesutter og kunne simpelthen ikke finde ud af at spise hos mig. Jeg HÅBER I får det til at lykkes, jeg har desværre ikke nogle gode råd, men er sikker på SP kan hjælpe dig på mandag!!

Anmeld

15. oktober 2011

Krussedulle

Frøken J. skriver:

Det er virkelig flovt at blive ved med at have nye ting at spørge om, og faktisk havde jeg tænkt på at spørge anonymt, men man kan jo nok godt regne ud, at det er mig. Jeg håber ikke i bliver irriterede på mig, i så fald må i lige springe over.. Men føler bare SLET ikke jeg har fået nok rådgivning, og jeg er på herrens mark, så indtil mandag har jeg kun jer. Snakkede med SP i telefon om amning her i går, og hun sagde bare jeg skulle træne henover weekenden og så så vi på det mandag.

Jeg har jo haft problemer først med overhovedet at få hende til at sutte. Så brugte jeg ammebrikker, og så ville hun godt sutte, men det har været et mælkehelvede med mælk over ALT, når jeg ammede. Under hver amning har jeg lækket 40 ml brystmælk fra det bryst, som jeg ikke har ammet fra. Det har jeg samlet op i en sutteflaske. Har synet det var vildt der løb så meget.

Nu her ammede jeg hende så i 22 minutter, og selvom hun suttede løs var hun meget frustreret og irriteret og skiftevis vrælede og suttede. Og ville ikke falde til ro bagefter. Så vi besluttede at prøve at give hende den mælk, som jeg havde lækket ud på flaske.

Hun drak GRÅDIGT 60 ml (hele molevitten) og faldt til ro bagefter. Og nu er jeg mega ked af det - For det betyder jo, at hun ikke rigtig drikker, når jeg ammer hende fra brystet! Hun tisser næsten heller ikke, hun skider kun, og det er jo et dårligt tegn.

Så nu er jeg bare så ked af, at hun jo ikke er blevet mæt ved mit bryst! Og hun må jo åbenbart ikke have spist rigtigt, for ellers kunne hun jo ikke spise så meget bagefter. Og så tænker jeg.. Måske lækker jeg så voldsomt meget, fordi hun slet ikke får spist det jeg troede hun spiste..

Jeg ved ikke hvad det er jeg spørger om, det føles bare som et nederlag, at mit barn er sultent, og at hun ikke får spist nok ved mit bryst. Og at jeg nu må malke ud til hende, så hun ikke går og er sulten! Er også mega bange for SPs reaktion mandag.. Fordi mit indtryk er, at de mener man for en hver pris skal have dem til at spise af brystet

har desværre ikke nogle gode råd.. Men håber din Sp kan hjælpe! Og så vil jeg da bare lige sige hvad min Sp sagde til mig, da jeg var helt nede over at amningen endnu en gang gik i stykker, "husk nu, at en god mor ikke sidder i brysterne" . knus til dig, håber du finder en løsning

Anmeld

15. oktober 2011

mortil4dejligepiger

Hej. Skriver fra min tlf, så det er småt med afsnit Det lyder som om, du har fint med mælk. Det er super! Men når du skriver, hun er så urolig ved bryster og at hun efter 22 minutters sutten, grådigt kan spise 60 ml. så tænker jeg, at hun ikke får ordentligt fat i dit bryst?Her tænker jeg på forkert sutteteknik eller måske for kort tungebånd. Virker det som om, hun godt kan få tungen ud af munden - altså række tunge som vi andre kan?Som en anden skrev, ville jeg også kontakte ammeambulatoriet på dit fødested. Eller ring til fødegangen og spørg om der ikke er nogen der kan hjælpe dig! Fortæl hvor frustreret og ked af det, du er!Kan sagtens forstå din fortvivlelsen, og at du er ked af det. Det er så svært, når man føler, man ikke slår til overfor sit eget barn. Men jeg tror bare du skal have lidt god hjælp, og så skal I nok klare det sammen, du og lillepigen. Rigtig meget held og lykke! Ring til den fødegang! Knus

Anmeld

15. oktober 2011

Fenja09

Har du prøvet at amme i forskellige stillinger? Og er dit bryst hårdt eller blødt når hun bliver lagt til? Tænker på at brystvorten kan være svær at få fat på, hvis brystet er helt spændt ud. Havde selv det problem i starten, så jeg masserede brystet før jeg ammede, så vorten blev nemmere at sutte på.

Synes bestemt ikke at du skal føle det som et nederlag, det er bestemt ikke nemt at se eller vide om man gør det korrekt eller om hun får nok.

Vi går til vejning hver eneste uge med vores lille pige fordi hun ikke tager de 175 g på som de skal hver uge. Problemet er ikke at hun ikke spiser, men at hun ikke spiser nok. Og det kan ikke laves om ved at malke ud eller give MME fordi hun er mæt. Jeg har også kun et bryst at give mælk af, da hun kun vil tage det ene...så jeg malker det andet for at holde gang i det. Ser mærkeligt ud med et stort og et lille bryst

De fleste SP´er vil ikke synes at du skal amme for enhver pris, hvis din datter ikke bliver mæt eller tager på.

Hvis du ikke kan få det til at fungere her i weekenden så skal du bare fortsætte med at malke ud og give hende det resterende, så hun bliver mæt. Andet kan du næsten ikke gøre.

Har du egentlig ikke fået en seddel fra SP med numre på forsk. "eksperter" i amning? Det er alm. kvinder som har taget kursus i amning og som rådgiver på alle tidspunkter af døgnet, hvis man ringer.

/Fenja

Anmeld

15. oktober 2011

mortil4dejligepiger

Prøv at kigge her. Tror de er gode at tale med:http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Sofia skriver:

Jeg kan sagtens følge dig! Min lille Alfred blev slet ikke mæt hos mig, og jeg måtte malke ud og give ham det på flaske. Han var tungesutter og kunne simpelthen ikke finde ud af at spise hos mig. Jeg HÅBER I får det til at lykkes, jeg har desværre ikke nogle gode råd, men er sikker på SP kan hjælpe dig på mandag!!

Uha, så må jeg lige spørge dig! Malkede du ud på begge bryster hver gang? Hvordan ved man hvor mange ML de skal have? Altså siger de selv fra når de er mætte, eller kan de ske at overspise? Jeg er ved at malke ud nu, og har allerede 100 ml i alt fra begge bryster og er ikke færdig!

Anmeld

15. oktober 2011

piadas

Mine erfaringer har lært mig, at det gælder om at få proppet så meget af brystvorten ind i munden på baby. Så sutter hun bedst og ikke kun på spidsen, hvis du forstår, hvad jeg mener. Ellers kan jeg desværre ikke rigtig komme med nogle gode råd.

Dog vil jeg sige, jeg har en veninde, som virkelig også kæmpede. Hun brugte suttebrik, supplerede med MME osv.. Det lykkedes hende til sidst at blive ammet op, så hun kunne droppe MME'en og efter et halvt år kunne hendes datter lige pludselig også sutte uden suttebrik. Hun fortsatte amningen 4-5 måneder endnu, så det var bare en rigtig dejlig succes-histore. Hun kæmpede virkelig også for at det skulle lykkes, så det var jo så dejligt, at det gjorde.

Jeg håber også, det lykkes for dig.

Anmeld

15. oktober 2011

LinLin

Du ved godt der er en "sundhedsvagt" pr tlf, ikke? (bare fordi så du ikke behøver vente helt til mandag, hvis du gerne vil snakke med en sundhedsplejerske)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.