Rens af sutteflasker mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Sofia

Det er vandet her i Århus, det er så fyldt med kalk, så sådan bliver det hvis du koger dem.. Du skal helt sikkert have en microovns steralisator. Mener der koster lige omkring 300-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

<3

Jep en sterilisator til flaskerne og suttedelene og senere brugte vi den også til sutterne efter vask. 

Ville dog aldrig bruge koldt vand til at skylle sæbe af med idet sæbe først opløses i varmt vand. Så brug alm. vask også sterilisering

Går det ellers godt med den bette pige?

Anmeld

15. oktober 2011

fønix

Frøken J. skriver:

Hvad er bedst? Jeg forsøgte at koge min sutteflaske i en gryde, men da jeg tog den op, havde suttedelen sådan en kalk-agtig belægning på. Det er vel ikke godt for baby? Gryden er ren, så jeg ved ikke hvorfor. Hvordan undgår man det?

Vi har også mikroovn vi kan rense i, men ingen sterilisator, så er der en anden fancy måde man kan sterilisere flaskerne? Forsøger at opsamle den mælk, som jeg lækker fra det modsatte bryst, når jeg ammer.. Har opsamlet 80 ml læk-mælk på 2 amninger, og det ville jo være ret synd, hvis SÅ meget mælk skulle gå til spilde..

Mam sutteflaskerne kan blive steriliteteret(det er nok ikke stavet rigtigt) i mikroen, jeg bruger dem og synes det er så dejligt! Der er brugsanvisning med når du køber en flaske og de forebygger kolik har jeg fået at vide

Anmeld

15. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Hvad er bedst? Jeg forsøgte at koge min sutteflaske i en gryde, men da jeg tog den op, havde suttedelen sådan en kalk-agtig belægning på. Det er vel ikke godt for baby? Gryden er ren, så jeg ved ikke hvorfor. Hvordan undgår man det?

Vi har også mikroovn vi kan rense i, men ingen sterilisator, så er der en anden fancy måde man kan sterilisere flaskerne? Forsøger at opsamle den mælk, som jeg lækker fra det modsatte bryst, når jeg ammer.. Har opsamlet 80 ml læk-mælk på 2 amninger, og det ville jo være ret synd, hvis SÅ meget mælk skulle gå til spilde..

Vi kogte også flasker i gryde til at starte med, men måtte skylle dem under hanen og kort skolde dem med kogende vand efterfølgende for at undgå den massive kalkbelægning - så jeg vil anbefale jer en sterilisator uanset om man bruger 1 flaske eller 6 om dagen - det er SÅ meget nemmere!

Håber det går bedre med amning, mælk all over, lillepigen og hendes moar

Anmeld

15. oktober 2011

Chris86

Vi skylder dem, hælder vand i og så i mikroovnen til det koger. Så lukker vi dem og ryster dem, så alt bliver skoldet. Evt et par gange..

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Jeg har måske en sterillisator til Avent flasker til salg? Cajsa bliver jo et år lige om lidt, så vi skal snart ikke bruge den mere Årh jeg kan slet ikke fatte, at min baby snart er en tumling i stedet for, jeg har jo kun lige født hende!

Anmeld

16. oktober 2011

JeNoVa

Jeg selv koger ikke mine sutteflasker men damper dem i stedet. Så vidt jeg ved, har det samme steriliserende effekt.

Jeg har simpelthen en gryde med en dyb si i, og så fylder jeg 1-2 centimeter vand i bunden. De allerede rengjorte sutteflasker ligger så i sien og bliver dampet over komfuret.

Anmeld

16. oktober 2011

Dansker I Holland

Frøken J. skriver:

i 5 minutter - og det er også Avent

Ok Ja de er gode de flasker Men ved ikke lige hvordan man undgår kalk belægningerne Det har vi nemlig ikke her hvor jeg bor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.