Rens af sutteflasker mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.078 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Frøken J.

Hvad er bedst? Jeg forsøgte at koge min sutteflaske i en gryde, men da jeg tog den op, havde suttedelen sådan en kalk-agtig belægning på. Det er vel ikke godt for baby? Gryden er ren, så jeg ved ikke hvorfor. Hvordan undgår man det?

Vi har også mikroovn vi kan rense i, men ingen sterilisator, så er der en anden fancy måde man kan sterilisere flaskerne? Forsøger at opsamle den mælk, som jeg lækker fra det modsatte bryst, når jeg ammer.. Har opsamlet 80 ml læk-mælk på 2 amninger, og det ville jo være ret synd, hvis SÅ meget mælk skulle gå til spilde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Dansker I Holland

Frøken J. skriver:

Hvad er bedst? Jeg forsøgte at koge min sutteflaske i en gryde, men da jeg tog den op, havde suttedelen sådan en kalk-agtig belægning på. Det er vel ikke godt for baby? Gryden er ren, så jeg ved ikke hvorfor. Hvordan undgår man det?

Vi har også mikroovn vi kan rense i, men ingen sterilisator, så er der en anden fancy måde man kan sterilisere flaskerne? Forsøger at opsamle den mælk, som jeg lækker fra det modsatte bryst, når jeg ammer.. Har opsamlet 80 ml læk-mælk på 2 amninger, og det ville jo være ret synd, hvis SÅ meget mælk skulle gå til spilde..

Hvor længe lader du flaskerne koge i vandet? Og jeg tror ikke der sker det store ved at du skyller dem bagefter for at få det der kalk dims af.. Hvilke flasker bruger du ? Bruger selv dem fra Avent

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Dansker I Holland skriver:

Hvor længe lader du flaskerne koge i vandet? Og jeg tror ikke der sker det store ved at du skyller dem bagefter for at få det der kalk dims af.. Hvilke flasker bruger du ? Bruger selv dem fra Avent

i 5 minutter - og det er også Avent

Anmeld

15. oktober 2011

Isabella_mor

en god ide er at købe en sterilisator, så slipper du for alt det bøvl med at koge osv... 

(er du helt gået over til flaske nu, så kan det godt betale sig...) 

det er noget med at man skal gnide flaskerne med groft salt, men det er vidst FØR man koger dem.. jeg har alsrig gjort det med salten pga sterilisatoren ikke kalker synderligt meget.. men du kan jo efter du har kogt suttehovederne gnide dem med groftsalt og alm vand og så hælde det kogte vand henover dem så de lige bliver skoldet for evt bakterier fra vandhanen,    

Anmeld

15. oktober 2011

Krussedulle

Frøken J. skriver:

Vi gjorde/gør det på den langsomme måde! ... Koger vand og hælder i flaskerne, og over sutterne, og lader det stå i 3 min ca.. før det vasker jeg dem i koldt vand med neutral opvask

Anmeld

15. oktober 2011

Mette 28

Frøken J. skriver:

Nu har jeg en steralisator til microovnen, men har man ikke en, så kom alle små dele i en skål og sæt flaskerne i vasken og koge en kedel vand og hæld over.. før det vasker jeg flaskerne i neutral opvaskemiddel og gnider suttehovederne i groft salt, grunden til det med saltet er at der sidder en mælkefilm man gnider af med saltet men kun på suttehovedet... 

Anmeld

15. oktober 2011

Trine89

Vi bruger også Avent sutteflasker, og når vi koger sutte hoevderne, er det kun en adgange og når jeg stå tager dem op af vandet tører jeg dem med det samme med en stofble  

Tøre alle dele af med en stofble.  

Anmeld

15. oktober 2011

Sommersko

har haft to flaskebørn med aventflasker. Sådan har vi altid gjort.

suttehoveder bliver vasket med de der skuresvampe + neutral, i en skål, koge vand i elkedel, hælde vand over, hælde vandet fra og stille til tørre.

sutteflasker bliver vasket på samme måde de første par måneder, men derefter kommer de bare  i opvaskeren.

Anmeld

15. oktober 2011

Maja_4000

Vi købte en til mikroovnen på grund af kalken Men man tager jo ikke skade af kalk .. Det ser bare ikke så pænt ud :b

Anmeld

15. oktober 2011

Jeia

Jeg endte også med at en sterilisator til mikroovnen pga kalk, selv om hun kun fik 2 flasker i døgnet. Købte den fra avent til 200 og et eller andet, var/er pengene værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.