Ammesp. nr 3 :P Nu om suttebrikker og mælkesvineri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Frøken J.

Englebassen82 skriver:

hehe kan helt bestemt nikke genkende til situationen, bort set lige fra det med at der er helt vådt omkring baby....

Jeg sasd i den første tid altid med en flaske omkring det andet bryst så var det ikke spilte dråber, men nogen der kunne fryses ned og bruges senere hvis det var nødvendigt !!!!

Hmmm er hendes tungebånd blevet tjekket ????

Det er det eneste jeg umiddelbart lige kan komme på af muligheder....

Og så lige et Tillykke med på vejen herfra.

Tak for det! Prøvede lige det med sutteflasken nu her. Lækkede 40 ml på 22 minutter, det er da meget synes jeg

Det er det ikke nej, men det kan være jeg skal snakke med SP om det på mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

Altså jeg gjorde det at jeg tog det værste tryk / spændinger under bruseren. Du skal ikke malke helt vildt ud for så øger du netop.. Men som andre skriver er det meget normalt..

Okay, takker

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

1000Ben skriver:

Min datter er næsten 3 måneder og jeg har det på samme måde som dig. Emily er dog blevet lidt bedre til at "følge med", så det ikke svinder så meget. 

2 gode råd:

1. Læg en stofble rundt om halsen på Rose, så fanger den alt det mælk som løber ned, hvad enten det er bagved, forfra eller ned af siderne på halsen det løber. Det virker super godt for mig. 

2. Istedet for en stofble på det andet bryst, kan man nøjes med at sætte en finger hårdt mod brystvorten. Du vil stadig mærke at det "spænder" og så begynder mælken at ville ud, men der komme ikke en dråbe ud hvis man presser brystvorten ind i selve brystet. Når så du kan mærke at der ikke at tryk på mere kan du nemt slippe på det andet bryst.

Giver det mening? 

Btw - mælken skal nok regulere sig en smule mere end nu. "os" der har meget mælk har altid overdrevent meget lige i starten. Dine bryster skal lige finde ud af hvor meget Rose spiser og når de har fundet ud af det, så forsvinder meget af mælken.

Håber det hjalp lidt. 

Jeg ammede min søn i næsten 3 år og er godt igang med nr. 2, så du spørger bare hvis du har nogen som helst spørgsmål, - jeg kan amme på hovedet og i søvne, he he...

Knus

1000Ben

Tusind tak for alle dine gode svar og råd! Det er virkelig lækkert at høre fra nogen med erfaring. Jeg fik lige den, synes jeg selv, geniale idé, at dække mig og ammepuden med et vådliggerlagen, det hjalp! Og så holdt jeg en sutteflaske under modsatte bryst mens jeg ammede og opfangede det jeg lækkede. 40 ml trillede der ud på 22 minutter af det bryst jeg ikke ammede af! wow! Det var ikke så lidt, synes jeg!

Prøvede også lige at veje hende, og det ser ud til hun vejer ca. det samme som sin fødselsvægt, og det passer vel meget godt med de lige starter med at tabe sig og så tager på igen.

Forresten, ved ikke om du kan svare på det.. Men nu kogte jeg jo sutteflasken og alle delene inden brug, men der kommer sådan noget hvid belægning på selve suttedelen, når jeg koger den. Sådan lidt kalkagtig, selvom gryden er ren. Må det være der, eller er det skadeligt ift. baby?

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Lucas og Mathilde <3 skriver:

selv tak .. og det er helt normalt at hun spilder lidt ind til hun har den rigtige sutte teknik, og tror bestemt ikke du skal bekymre dig om hun ikke får mad nok eller stadig er sulten efter måltiderne, så skal hun nok sige til . men det er jo nemt at sige til en første gangs fødende man er jo tit usikker på div, ting . men så længe hun ikke taber sig voldsomt eller virker utilfreds tror jeg bare du skal forsætte som du har gjort indtil nu. min datter har jeg aldrig ammet, hun har fået flaske fra dag 1, og der sagde de på fødegngen inden jeg sku hjem (fødte ambulnt) at mavesækken på nyfødte ikke er større end en valdnød(tror jeg det var) og at de ikke ku spise ret meget af gangen, min datter spiste 20-30ml pr. måltid den første uge og tog fint på af det

Det er nemlig det med at være førstegangs og ville gøre det hele perfekt Men jeg prøvede lige at veje hende, og hun vejer ca. 4200, så ca. det samme som fødselsvægten. Hun er jo kun 5 dage, så det passer nok meget godt med, at de lige taber sig i starten og så tager på igen

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

mortilflere skriver:

Sådan var mine oxo

Sæt en kold finger på den babs du ikke ammer fra , så lukker du , jeg havde oxo en amme ble på

Lig en ammeble på den skulder hun ligger på så hun har den under sin hage det holder det fra tøjet , mine havde oxo en savle smæk på

Hendes amme mønster viser perfekt ammer hun samler sammen til natten , mine har tit hængt i brysterne fra kl 15 , men har så oxo sovet fra 19-20 til kl 5-6

Jeg syntes du er en sej 1 x mor

Tusind tak! Også får råd og hjælp. Virkelig dejligt i alle har så mange gode råd!

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

sommerbarn<3 skriver:

Det er helt normalt! Det går over når mælken har reguleret sig, det tager typisk et par måneder.

Og når det så sker, så stol på der stadig er mælk nok, det er der mange stopper fordi de tror de ikke har nok.

Her var alt også vådt, og ja faktisk helt samme historie som du beskriver.

Held og lykke med det

Det er jeg glad for at høre - Tak for svaret!

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

BabyBambi skriver:

Jeg fik at vide af en sygeplejerske, da jeg ringede ind til amme-hotlinen på Herlev hospital, at der skal være vakuum på brystvorten for at der kan ske en øgning i ens mælkeproduktion..

Så du skulle fint kunne håndudmalke eller bruge en manuel pumpe til at tage det værste tryk..

Håber snart der er bedring i forhold til brystbetændelsen og at amningen snart kører på skinder!!

Forresten, stort tillykke med lille Rose, hun er da bare for lækker..

Super, tak for svaret! Og tak - Synes jo også selv hun er absolut bedårende. Haha!

Anmeld

15. oktober 2011

Maja88

jeg brugte også brikker og havde altid en stofble under brystet hun spiste ved. da brikken godt kan lægge lidt i bunden..

er du sikker på hun ligger helt korrekt siden der løber så meget ved siden af??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.