1000Ben skriver:
Min datter er næsten 3 måneder og jeg har det på samme måde som dig. Emily er dog blevet lidt bedre til at "følge med", så det ikke svinder så meget.
2 gode råd:
1. Læg en stofble rundt om halsen på Rose, så fanger den alt det mælk som løber ned, hvad enten det er bagved, forfra eller ned af siderne på halsen det løber. Det virker super godt for mig.
2. Istedet for en stofble på det andet bryst, kan man nøjes med at sætte en finger hårdt mod brystvorten. Du vil stadig mærke at det "spænder" og så begynder mælken at ville ud, men der komme ikke en dråbe ud hvis man presser brystvorten ind i selve brystet. Når så du kan mærke at der ikke at tryk på mere kan du nemt slippe på det andet bryst.
Giver det mening?
Btw - mælken skal nok regulere sig en smule mere end nu. "os" der har meget mælk har altid overdrevent meget lige i starten. Dine bryster skal lige finde ud af hvor meget Rose spiser og når de har fundet ud af det, så forsvinder meget af mælken.
Håber det hjalp lidt.
Jeg ammede min søn i næsten 3 år og er godt igang med nr. 2, så du spørger bare hvis du har nogen som helst spørgsmål, - jeg kan amme på hovedet og i søvne, he he...
Knus
1000Ben
Tusind tak for alle dine gode svar og råd! Det er virkelig lækkert at høre fra nogen med erfaring. Jeg fik lige den, synes jeg selv, geniale idé, at dække mig og ammepuden med et vådliggerlagen, det hjalp! Og så holdt jeg en sutteflaske under modsatte bryst mens jeg ammede og opfangede det jeg lækkede. 40 ml trillede der ud på 22 minutter af det bryst jeg ikke ammede af! wow! Det var ikke så lidt, synes jeg!
Prøvede også lige at veje hende, og det ser ud til hun vejer ca. det samme som sin fødselsvægt, og det passer vel meget godt med de lige starter med at tabe sig og så tager på igen.
Forresten, ved ikke om du kan svare på det.. Men nu kogte jeg jo sutteflasken og alle delene inden brug, men der kommer sådan noget hvid belægning på selve suttedelen, når jeg koger den. Sådan lidt kalkagtig, selvom gryden er ren. Må det være der, eller er det skadeligt ift. baby?