Ammesp. nr 3 :P Nu om suttebrikker og mælkesvineri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.281 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Frøken J.

Jeg har jo haft en del problemer med amningen. Især at bette kun ville spise 5 min. af gangen. Nok en af grundene til jeg har fået brystbetændelse. Men men, i går fik jeg det ENDELIG til at virke med suttebrikkerne, og siden jeg fik det til at virke med suttebrikker i går kl. 12 ca. har hun spist sådan her:

12.18 16 min Venstre bryst
13.32 10 min Højre
16.15 15 min (tror jeg) Højre
17.55 15 min Venstre
18.25 20 min Højre
22.25 25 min Venstre
01.10 25 min Højre
02.27 20 min Venstre
07.10 25 min Højre

Og det er jo sådan set også meget fint, men det er noget værre svineri, når hun spiser! Det er som om hun ikke kan styre al den mælk, eller jeg bare har for meget af den. Hun er total gennemblødt af mælk, når hun har spist, og det samme gælder ammepuden, fordi hun spilder ekstremt meget, så det vælter ud med mælk på underlaget. Så nu er jeg nødt til at amme hende kun iført ble, ellers kan jeg skifte hendes tøj efter hver amning.

Derudover lækker det sygt meget fra modsatte bryst, når jeg ammer. Ikke bare lidt, men det LØBER og ammeindlæg kan ikke redde det. Så jeg er nødt til at sidde med en stofble for det modsatte bryst imens jeg ammer, og denne stofble bliver også total gennemblødt.

Status er altså, at det sviner af helvedes til under hver amning. Der er mælk over ALT og ALT bliver total vådt. Hvad fanden skal jeg gøre? Kan jo umuligt amme diskret på den her måde Har jeg for meget mælk, eller hvad sker der? Kan knap nok rette på brystet i bhen før det render

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Maja_4000

Nu ammede jeg kun i 5 dage , og der var det det samme :b
Men flere i min mg havde samme problem .. Og det gik over .. Mener det var efter 2 uger .. Cirka

Og tillykke med hende !

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Nu ammede jeg kun i 5 dage , og der var det det samme :b
Men flere i min mg havde samme problem .. Og det gik over .. Mener det var efter 2 uger .. Cirka

Og tillykke med hende !

Takker! Klarer da ikke det her i 2 uger!! :O :O

Anmeld

15. oktober 2011

Maja_4000

Frøken J. skriver:

Takker! Klarer da ikke det her i 2 uger!! :O :O

Haha Se på den lyse side .. Du er sikker på , at du har nok ? Hehe

Anmeld

15. oktober 2011

Nettemor

Det lyder til at mælken er løbet godt til. Nu skal din krop bare lige finde ud af hvor meget der er nødvendigt..

Du kan evt malke lidt ud for at tage det værste tryk.

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Haha Se på den lyse side .. Du er sikker på , at du har nok ? Hehe

Sandt! Men kommer bare sådan i tvivl om hun overhovedet drikker nok, eller om det meste løber ved siden af

Anmeld

15. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

- først stort tillykke med den lækkerbisken i har fået, hun er virkelig utrolig smuk! - tror ikke du har for meget mælk, da jeg ammede min søn for snart fire år siden var det præcis lige sådanne, tror bare det er din mælk der løber det, og så snart dine bryster vender sig til mængden af det hun spiser så løber der ikke mere ud. tror bare det er en fase, sådan var det hverfald ved mig. Jeg vågnede de første fjorten dage efter jeg havde født(altså om natten) og der var mælk over ALT! - min dyne blev vasket dagligt fordi den var gennemblødt, og jeg ammede ikke om natten. Lucas sov nemlig igennem fra dag 4. så uden at vide det 100 % så tror jeg det du beskriver lige nu er meget normalt

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

Det lyder til at mælken er løbet godt til. Nu skal din krop bare lige finde ud af hvor meget der er nødvendigt..

Du kan evt malke lidt ud for at tage det værste tryk.

Men hvis jeg malker ud, kommer der så ikke bare endnu mere mælk, eller hvordan?

Anmeld

15. oktober 2011

Frøken J.

Lucas og Mathilde <3 skriver:

- først stort tillykke med den lækkerbisken i har fået, hun er virkelig utrolig smuk! - tror ikke du har for meget mælk, da jeg ammede min søn for snart fire år siden var det præcis lige sådanne, tror bare det er din mælk der løber det, og så snart dine bryster vender sig til mængden af det hun spiser så løber der ikke mere ud. tror bare det er en fase, sådan var det hverfald ved mig. Jeg vågnede de første fjorten dage efter jeg havde født(altså om natten) og der var mælk over ALT! - min dyne blev vasket dagligt fordi den var gennemblødt, og jeg ammede ikke om natten. Lucas sov nemlig igennem fra dag 4. så uden at vide det 100 % så tror jeg det du beskriver lige nu er meget normalt

Tusind tak, hvor er du sød!

Jeg er glad for at høre, at det vist er normalt Synes bare det er så voldsomt! Det er jo den rene mælkemassakre. Hehe. Bliver også bare så nervøs for om hun faktisk drikker det, eller om det meste løber ved siden af

Anmeld

15. oktober 2011

FruDall

Hej

Der går altid en 2-3 uger før din mælk har reguleret sig og indtil da kan det godt lække meget.

Hvad er grunden til at du bruger suttebrikker? - det kunne jo godt være mellem dem og brystet at mælken løber ud?

Du kan evt. prøve at amme fra samme bryst 2 gange i træk, på den måde kan du sætte produktionen lidt ned - men her i starten overproducerer man tit.

Tillykke med hende og pøj pøjmed amningen.

Ninna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.