Får hun nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Får hun ikke rugbrød?

Jo det har vi lige givet for første gang idag, med det er først for en måned siden jeg er holdt op med at amme, så vi er gået stille frem med at give hende alt muligt... måske for stille frem???

Jeg har ikke været så sikker på det med at give hende rugbrød, da jeg har tænkt det var hårdt for maven, når hun ikke er vandt til andet mad.  Er vi helt galt på den... føler mig helt som en dårlig mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

MyLove E

Anonym skriver:

Vi har en pige på nu 7 måneder og nogle dage, og giver hende følgende.

- morgen: øllebrød eller risgrød

- middag(inden putning): øllebrød en time før flaske og en flaske på 120ml inden hun bliver lagt.

- aften: øllebrød eller risgrød med noget mos blandet i, og en halv til en hel time efter når hun skal i seng for natten 120ml

Nu kan jeg/vi se at andre giver deres børn meget mere og flere gange om dagen, men det her har intil videre virket for os, men nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret for om vi gør det forkert? og om der er noget vi mangler?

Hun får ikke noget når hun har sovet tilmiddag, først om aftenen.  Hvad kan vi give hende når hun er 7 snart 8 mdr.

Min søn er 5mdr og får følgene :

Morgen ca.kl 8 : Flaske med 180ml hvorefter han ca kl 9 kommer ud og sove. 

Kl ca 11.30 for han grød ris el majs. Overvejer at skal til at give hirsegrød. Og et glas vand

kl ca 16-17 får han grønsagsmos, glas vand

Kl ca19.30 får han flaske og så kommer han i seng

ca hver 3-4 nat vågner og få en flaske ellers sover han igennem.

Han får også nogen dage en flaske mellem grød og mos måltiderne, men ikke altid.

Jeg føler også nogen gange han får for lidt, men han har det godt og tager på som han skal..

Anmeld

14. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Det var en go idé og det er der også andre der har forslået, så det vil vi gøre i stedet, meget smarter, så ved vi også hun ikke er sulten imellem tiden.  Dog har hun ikke på noget tidspunkt virket som om hun mangler noget, eller virket utilfreds med det. Men det slog mig da jeg læste lidt på nogle andres sider, at hun ikke får lige så mange måltider, og som du også skriver får sine flasker tæt på måltidet, så tror også vi vil rykke dem til at blive en del af mellem måltiderne.  Og så give hende vand lidt oftere, i løbet af dagen, og mindre flasker?

Det lyder super godt, er glad for at kunne hjælpe!

Drikker hun af kop? Du kan jo give hende sødmælk til morgen, middag og aften og vand til mellemmåltider - så er du sikker på, at han får slukket sin tørst - det er ikke et problem herhjemme, da Anton sluger vand og mælk i massevis i løbet af en dag.

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jo det har vi lige givet for første gang idag, med det er først for en måned siden jeg er holdt op med at amme, så vi er gået stille frem med at give hende alt muligt... måske for stille frem???

Jeg har ikke været så sikker på det med at give hende rugbrød, da jeg har tænkt det var hårdt for maven, når hun ikke er vandt til andet mad.  Er vi helt galt på den... føler mig helt som en dårlig mor...

Du kan jo begynde lidt forsigt med lyst rugbrød, det har jeg gjort med mine egne.
Det er ikke så skrapt ved maven...så går det som regel fint

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Altså lige til alle, det er ca. det hun får, hun får også majsgrød, og selvfølgelig giver vi hende også tit vores egen mad i hendes ris eler majsgrød, men det er kun ca. 1 måned siden jeg stoppede amningen, så det er stadigvæk nyt at give hende grød.

samt jeg skrev 120 ml men der skulle stå 160 ml.  Hendes måltider er også ret store.

Hun har aldrig virket som om det er forkert, eller været ked af det pga. sult. Og hvis hun har virket lidt pivset, har hun fået lidt vand i flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.