Får hun nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Vi har en pige på nu 7 måneder og nogle dage, og giver hende følgende.

- morgen: øllebrød eller risgrød

- middag(inden putning): øllebrød en time før flaske og en flaske på 120ml inden hun bliver lagt.

- aften: øllebrød eller risgrød med noget mos blandet i, og en halv til en hel time efter når hun skal i seng for natten 120ml

Nu kan jeg/vi se at andre giver deres børn meget mere og flere gange om dagen, men det her har intil videre virket for os, men nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret for om vi gør det forkert? og om der er noget vi mangler?

Hun får ikke noget når hun har sovet tilmiddag, først om aftenen.  Hvad kan vi give hende når hun er 7 snart 8 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Worldwide

Nu er vores godt nok 9 mdr, men håber du kan bruge lidt af det. Hun spiste næsten det samme da hun var 7-8mdr. Her it goes
Morgen - risgrød med frugter, yoghurt og lift brød og en lille flasken vand eller saft.
Mellemmåltid - en hel banan eller anden frugt
Middagsmad - evt rester fra aftensmaden afhænger af hvad det er eller rugbrød og evt frugt og vand eller saft
Mellemmåltid - frugt, kiks eller riskiks

Aftensmad - det samme som os eller mos og en flaske vand eller saft

Hun får efter det første mellemmåltid en stor flaskemælk og bliver puttet og ca en time efter aftensmaden får hun en stor flaske at sove på. Hele dagen igennem bliver hun tilbudt vand.

Måske i kunne prøve med lidt frugt hist og her? Og evt prøve andre former for grød? Synes det lyder af lidt lidt mælk, men selvfølgelig hvis du laver al grøden på mælk bliver hun jo dækket ind

Anmeld

14. oktober 2011

Tona

Anonym skriver:

- middag(inden putning): øllebrød en time før flaske og en flaske på 120ml inden hun bliver lagt.

- aften: øllebrød eller risgrød med noget mos blandet i, og en halv til en hel time efter når hun skal i seng for natten 120ml

Nu kan jeg/vi se at andre giver deres børn meget mere og flere gange om dagen, men det her har intil videre virket for os, men nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret for om vi gør det forkert? og om der er noget vi mangler?

Hun får ikke noget når hun har sovet tilmiddag, først om aftenen.  Hvad kan vi give hende når hun er 7 snart 8 mdr.

Jeg tror ikke som sådan at der er noget forkert i det I gør, for børn er jo forskellige og I ved jo bedst om barnet er mæt og tilfreds

Men hvis det var mig ville jeg nok give barnet noget eftermiddagsmad. Fx en banan eller anden frugt og måske også noget brød.

Måske ville jeg prøve at give noget andet end grød til frokost fx rugbrødsryttere eller ryttere af blødere brød i starten. Evt suppleret op med grøntsagsmos.

Til aftensmad ville jeg ikke give grød, men blot blende noget af det mad resten af familien skulle have og så give det. Når barnet havde spist det ville jeg give det en kartoffel eller andet lign. at sidde og gnave i mens resten af familien spiste færdig

Anmeld

14. oktober 2011

Molly8

Anonym skriver:

Min søn er 8 mdr og jeg har også altid kigget lidt, når der i bøgerne er mindst 6 måltider + flaske. Min søn spiser 4 store hovedmåltider og et lille eftermiddagsmåltid, hvilket åbenbart passer til ham.

Det eneste jeg lige tænker på, når jeg læser din datters kost er, at der ikke er så meget grøntsagsmos og kød. - Men det er måske fordi, det ikke er så længe siden, hun startede op.

Min søn startede, da han var 4 mdr. og får nu:

Morgen: grød med frugtmos (ris-, boghvede-, havre-, majs- eller hirse- med æble, sveske eller græskarmos)

Frokost: grøntsagsmos med kød (kyllingemos, laks eller leverpostej)

Eftermiddag: Frugtmos med tykmælk eller rugbrødshapsere blødt op i lidt mælk.

Aften som frokost.

Kh Molly

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Molly8 skriver:

Min søn er 8 mdr og jeg har også altid kigget lidt, når der i bøgerne er mindst 6 måltider + flaske. Min søn spiser 4 store hovedmåltider og et lille eftermiddagsmåltid, hvilket åbenbart passer til ham.

Det eneste jeg lige tænker på, når jeg læser din datters kost er, at der ikke er så meget grøntsagsmos og kød. - Men det er måske fordi, det ikke er så længe siden, hun startede op.

Min søn startede, da han var 4 mdr. og får nu:

Morgen: grød med frugtmos (ris-, boghvede-, havre-, majs- eller hirse- med æble, sveske eller græskarmos)

Frokost: grøntsagsmos med kød (kyllingemos, laks eller leverpostej)

Eftermiddag: Frugtmos med tykmælk eller rugbrødshapsere blødt op i lidt mælk.

Aften som frokost.

Kh Molly

Hun får af og til grøntsager i sin mos. Men jeg er først stoppet med en fuld amning for en lille måned siden, så ja det er ret nyt det at give hende grød, og mos.

Når jeg skriver mos, så mener jeg også blentet mad, fra eget måltid.  Men vi gør som regl det at vi blander det i risgrøden, så det er ca. 50-50 med grød og mad.

Jeg tror jeg skrev 120 ml flaske, men der skulle faktisk stå 160 ml.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Nu er vores godt nok 9 mdr, men håber du kan bruge lidt af det. Hun spiste næsten det samme da hun var 7-8mdr. Her it goes
Morgen - risgrød med frugter, yoghurt og lift brød og en lille flasken vand eller saft.
Mellemmåltid - en hel banan eller anden frugt
Middagsmad - evt rester fra aftensmaden afhænger af hvad det er eller rugbrød og evt frugt og vand eller saft
Mellemmåltid - frugt, kiks eller riskiks

Aftensmad - det samme som os eller mos og en flaske vand eller saft

Hun får efter det første mellemmåltid en stor flaskemælk og bliver puttet og ca en time efter aftensmaden får hun en stor flaske at sove på. Hele dagen igennem bliver hun tilbudt vand.

Måske i kunne prøve med lidt frugt hist og her? Og evt prøve andre former for grød? Synes det lyder af lidt lidt mælk, men selvfølgelig hvis du laver al grøden på mælk bliver hun jo dækket ind

Vi har faktisk idag, prøvet at give hende ren most banan, men hun så ud som om hun var ved at brække sig... er det normalt, hun kunne bestemt ikke lide det, men derimod er hun helt vild med små rugbrødshapser med smør.  Så jubiii både en god og dårlig oplevelse.

Jeg tror jeg fik skrevet vi giver hende 120ml flasker, men der skulle stå 160ml.  Og så er det i øvrigt ret nyt at jeg er ´holdt op med at amme hende, på fuldtid, så det at give grød osv. er meget nyt, og stadigvæk noget hun skal vænne sig til.   (ca. en lille måned siden.)

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg tror ikke som sådan at der er noget forkert i det I gør, for børn er jo forskellige og I ved jo bedst om barnet er mæt og tilfreds

Men hvis det var mig ville jeg nok give barnet noget eftermiddagsmad. Fx en banan eller anden frugt og måske også noget brød.

Måske ville jeg prøve at give noget andet end grød til frokost fx rugbrødsryttere eller ryttere af blødere brød i starten. Evt suppleret op med grøntsagsmos.

Til aftensmad ville jeg ikke give grød, men blot blende noget af det mad resten af familien skulle have og så give det. Når barnet havde spist det ville jeg give det en kartoffel eller andet lign. at sidde og gnave i mens resten af familien spiste færdig

Har så sent som idag prøvet at give hende helt normal most banan, uden noget andet til mellem måltid, men hun så ud som om hun skulle til at kaste op, og blev virkelig ked af det, når hun fik det i munden.  Stort chok, for blandet med noget andet så er det okay...

Men i stedet prøvede vi for første gang at give hende små rugbrødshapser, med lidt smør på. Og det var en stor hitter.  Så både en go og en dårlig oplevelse.

Anmeld

14. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Det der "slår mig" er, at din datter kun får 3 måltider om dagen + flasker, men jeg synes måske flaskerne ligger meget tæt på måltiderne - du kan jo evt. give flasken som mellemmåltid istedet for så tæt på hovedmåltiderne.

Fra Anton startede på grød, mos m.m. og ja, faktisk stadig fik/får han mad ca. hver 3. time:

Morgenmad

Mellemmåltid (frugt, youghurt, brød m.m.)

Frokost

Aftensmad

Godnatflaske (indtil han var 13 måneder)

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Får hun ikke rugbrød?

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det der "slår mig" er, at din datter kun får 3 måltider om dagen + flasker, men jeg synes måske flaskerne ligger meget tæt på måltiderne - du kan jo evt. give flasken som mellemmåltid istedet for så tæt på hovedmåltiderne.

Fra Anton startede på grød, mos m.m. og ja, faktisk stadig fik/får han mad ca. hver 3. time:

Morgenmad

Frokost

Aftensmad

Godnatflaske (indtil han var 13 måneder)

Det var en go idé og det er der også andre der har forslået, så det vil vi gøre i stedet, meget smarter, så ved vi også hun ikke er sulten imellem tiden.  Dog har hun ikke på noget tidspunkt virket som om hun mangler noget, eller virket utilfreds med det. Men det slog mig da jeg læste lidt på nogle andres sider, at hun ikke får lige så mange måltider, og som du også skriver får sine flasker tæt på måltidet, så tror også vi vil rykke dem til at blive en del af mellem måltiderne.  Og så give hende vand lidt oftere, i løbet af dagen, og mindre flasker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.