Studenterhuer.. Hvad sir i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.475 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

Heidi.

I dagens Danmark kan man jo få hue på ved mange andre uddannelser en Gymnasie, HH ; HG , HTX osv...
Er det okay at det nu IKKE kun er de " rigtige" studenter som de jo kalder sig der får en hue på?

Andre uddannelser hvor man kan få hue på et jo også noget folk har kæmpet for at få, og selvom folk nok mener at det kun er folk uden særlig meget klogskab der f. eks vælger at blive ssh'er så er det da måske meget fedt at man har en hue at tage på..

Hvad sir i??

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2009

Diana...

Hmm jeg kan ikke rigtig se noget galt idet de andre har jo os kæmpet så hvorfor ikk... Men kunne godt forstille mig at dem som altid har fået huen måske synes det tager lidt af det...
Men jeg tror jeg synes det oki.

Anmeld

2. februar 2009

Marlene.B

Hejsa.
Da jeg blev landmand fik vi en kasket fra foderstoffen som vi rendte rundt med, mener det er for latterligt at studenter skal skabe sig hele sommeren og rende rundt med den latterlige hue. De er jo ikke engang færdig med en uddannelse. De skal ha sabbatår og slappe af fordi de har haft det så hårdt, hvis de vidste hvad der venter dem ville de nok ikke pive så meget.
Jeg er ikke mavesur mener bare at der ikke skal være forskel på hvilken vej man går bare man går....
Håber ikke jeg bliver alt for upopulær

Anmeld

2. februar 2009

Becks

Jeg fik en hue magen til studenrter huerne, bare med lilla bånd, da jeg blev færdig med sosu hjælper udd...
Og jeg sys da jeg har fortjent den ligeså meget som studenterne fra gymnasiet har

Knus

Anmeld

2. februar 2009

Stumpen

Jeg må erkende at jeg synes studenterhuerne hører til på HF, HTX, HH, Gym osv.... og ellers ikke...

Men dermed ikke sagt at jeg nedgør sosu... Men kan bare ikke se hvad huen skal der, for så skulle sygeplejersker, lære, pædagoger osv. vel også have en hue...
Anja..

Anmeld

2. februar 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Jeg må erkende at jeg synes studenterhuerne hører til på HF, HTX, HH, Gym osv.... og ellers ikke...

Men dermed ikke sagt at jeg nedgør sosu... Men kan bare ikke se hvad huen skal der, for så skulle sygeplejersker, lære, pædagoger osv. vel også have en hue...
Anja..

Det kan de skal osse få

Anmeld

2. februar 2009

Kvindemin

Marlene.B skriver:

Hejsa.
Da jeg blev landmand fik vi en kasket fra foderstoffen som vi rendte rundt med, mener det er for latterligt at studenter skal skabe sig hele sommeren og rende rundt med den latterlige hue. De er jo ikke engang færdig med en uddannelse. De skal ha sabbatår og slappe af fordi de har haft det så hårdt, hvis de vidste hvad der venter dem ville de nok ikke pive så meget.
Jeg er ikke mavesur mener bare at der ikke skal være forskel på hvilken vej man går bare man går....
Håber ikke jeg bliver alt for upopulær

Hm upopulær i mine øjne.

Anmeld

2. februar 2009

Kvindemin

Stumpen skriver:

Anja..

Sådan har jeg det også
Ikke for noget, men Hh, gym og 'lign.' har 'fortjent' at gå med de huer, og vise hvad de har gennemgået.
Det er ikke 3 nemme år.

Og en sosu udd. er jo ikke det sværeste :s
Ikke for at nedgøre, men sådan ser jeg det.

Anmeld

2. februar 2009

JonTri

Synes det er en tradition der hører gym, hf, hh,osv til. Jeg var da stolt over min hue - gammel tradition osv. Og jeg rendte ikke rundt og skabte mig.

Da jeg blev sygeplejerske i 06 kunne man ikke få en hue, men en kappe - de der hvide dutter de rendte med i gamle dage. Klassen valgte den dog fra.l Men sygeplejersker har jo deres emblem der går flere 100 år tilbage. Sådan er der jo så meget. Så nej jeg går ikke ind for at sosu, bagere, landmænd elektrikere og andet godtfolk render rundt med hue. De må finde på noget andet...

Anmeld

2. februar 2009

Heidi.

Chritinap skriver:

Sådan har jeg det også
Ikke for noget, men Hh, gym og 'lign.' har 'fortjent' at gå med de huer, og vise hvad de har gennemgået.
Det er ikke 3 nemme år.

Og en sosu udd. er jo ikke det sværeste :s
Ikke for at nedgøre, men sådan ser jeg det.

Har du taget den udannelse siden du ved det ikke er noget særligt at tage den udannelse???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.