min datter slår... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.714 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

charlottekri

Jeg ved ikke om det er fordi hun er ved at prøve grænser af, men hun er begyndt at slå mig, hvis hun ikke får sin vilje... Hvis jeg tager noget fra hende, som hun ikke skal have, så ser hun surt på mig, trutter munden og svinger armen... og hun kan faktisk finde på at gøre det flere gange i træk...
Nogle ideer til hvad jeg skal gøre i sådan en situation??? jeg bliver bare så paf over at hun kan finde på det, men hun er jo ikke så gammel igen (lidt over 1 år)...
hjælp mig tøser!!!
mvh charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2009

miver

charlottekri skriver:

Jeg ved ikke om det er fordi hun er ved at prøve grænser af, men hun er begyndt at slå mig, hvis hun ikke får sin vilje... Hvis jeg tager noget fra hende, som hun ikke skal have, så ser hun surt på mig, trutter munden og svinger armen... og hun kan faktisk finde på at gøre det flere gange i træk...
Nogle ideer til hvad jeg skal gøre i sådan en situation??? jeg bliver bare så paf over at hun kan finde på det, men hun er jo ikke så gammel igen (lidt over 1 år)...
hjælp mig tøser!!!
mvh charlotte

Ved ikke lige om dethjælper men jeghar oplevet det sammen med min store pige da hun var ca. 1-1,5 år , jeg blev voldt ked af det og kunne ikke forstå hvorfor min ellers så søde pige slog mig .
En dag hvor vi var til gymnastik og sad i en stor rundkreds kom Isabell hen og slog mig hårdt i ansigtet , jeg blev gal,ked af det og flov husker tydeligt de andres forældre udtryk , jeg markeret over for hende at det ikke var ok og hun holdt hurtigt op igen ,men husker det so det var igår

pøj pøjmed det
KnusMie

Anmeld

2. februar 2009

pusling30

charlottekri skriver:

hjælp mig tøser!!!
mvh charlotte

Hej Charlotte..
Min søn Lukas på 18 md slår også, han kan sågar finde på at bide når det ikke går efter hans ønske.. Min SP siger at det er hans form for at vise sin utilfredshed! Da han ikke kan snakke endnu, viser han sin vrede ved at slå og bide! Min SP siger at det aftager i takt med at han lærer at sætte ord på sin vrede!
Så jeg tror at det er det du oplever med din datter!
Knus Anja mor til 3

Anmeld

2. februar 2009

Rasmine

Prøv at give hende noget andet, fremfor blot at tage noget fra hende, uden noget i bytte.
Det virker her.

Anmeld

2. februar 2009

charlottekri

jeg har også prøvet at tage fat i begge hendes arme, og sige nej mens jeg er gal, men så gør hun det straks igen... ved ikke hvad jeg ellers skal gøre, og vil jo ikke slå igen, selvom man til sidst får lidt lyst til det.. ved odt, det lyder langt ude, men ved ikke lige hvad jeg kan gøre så hun kan forstå at det ikke er i orden, for jeg vil jo helst ikke komme i dp og få at vide at min datter har slået...

Anmeld

2. februar 2009

Pia.

Måske du kan bruge det her svar til noget... dette er en mor med samme problem som dig... og her er hvad hun fik af svar....

Knus Pia....

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=OPDRAGELSE&id=11579

Anmeld

2. februar 2009

charlottekri

Pusling30 skriver:

Hej Charlotte..
Min søn Lukas på 18 md slår også, han kan sågar finde på at bide når det ikke går efter hans ønske.. Min SP siger at det er hans form for at vise sin utilfredshed! Da han ikke kan snakke endnu, viser han sin vrede ved at slå og bide! Min SP siger at det aftager i takt med at han lærer at sætte ord på sin vrede!
Så jeg tror at det er det du oplever med din datter!
Knus Anja mor til 3

Det lyder som min datter... jeg håber at det er en fase, men vil jo gerne have den overstået. Hun gør det bare aldrig overfor hendes far...

Anmeld

2. februar 2009

pusling30

charlottekri skriver:

Det lyder som min datter... jeg håber at det er en fase, men vil jo gerne have den overstået. Hun gør det bare aldrig overfor hendes far...

Jeg tror at det er en fase, som også Lukas skal igennem, han har jo også 2 storebrødre der kan drille ham. Min SP sagde at jeg skal sætte ord på hvad han gør forkert uden at virke vred/sur. Jeg skal sige av når han slår og bider, og vise at det ikke er okay at slå og bide!
Det er en svær periode, men jeg har jo prøvet det før, så jeg kender denne periode!
Lukas slår heller ikke andre end mig, men han bider sin ene bror hvis han tager hans nussepude..!! ..

Knus Anja

Anmeld

2. februar 2009

Mikkelmusen

min datter gør det også og hun stopper ikke fordi man siger nej, vi gør som Mebach foreslår. Enten giver hende noget andet legetøj eller fjerner opmærksomheden fra det af slå. Altså underhold hende. Syng, dans med hende, et eller andet. Det virker også her. Der er ikke noget farligt i at hun gør det. Det er en fase.

Anmeld

2. februar 2009

bette

min søn gør det også stadig.. det er til at blive sindssyg af..
jeg plejer at sige NEJ og så går jeg endten fra ham eller sætter ham væk fra mig..

men tja har faktisk ingen råd for det hjælper ik et hak her...
og ja man bliver da lidt ked af det.. og frustreret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.