Dine forældre er jo nok nogenlunde på min alder kan jeg regne ud, og jeg synes bestemt du skal sætte dig ned med dem og få en snak om tingene.
Fortælle dem om de ting du har iagttaget og som bekymrer dig.
Sige til dem..lige ud..at du har lagt mærke til, at de helt har glemt hinanden. De "ser" ikke hinanden mere.
Men du skal også lytte til dem, for de kan godt være kørt så trætte af hinanden, og også gået så mange skår i forholdet, at det er for sent.
Og endelig, så kan de også være vokset fra hinanden.
Evig kærlighed eksisterer det? (spørger hun, der er gift for 3. gang) 
Kun hvis man er MEGET heldig min ven.
Mine forældre var sammen i over 50 år og levede lykkeligt sammen indtil min fars død, men dermed ikke sagt, at de ikke havde kriser, for det havde de. Men de forstod at komme igennem dem, fordi de netop var heldige at passe sammen og IKKE voksede fra hinanden.
Man tror vel altid på den evige kærlighed, når man gifter sig, men det er ikke ensbetydende med, at man bliver den beskåret. For det er nu engang en gave, som skal varetages og som alligevel med tiden bliver slidt, og uanset hvor meget man gør, så sker det, at den gave ikke kan bevares.
Man skal ikke opgive troen på kærlighed, bare fordi det måske ikke går med ens forbilleder og idoler, som ens forældre ofte er, men pille dem ned af piedestalen og se dem som det de er, nemlig menensker på godt og ondt.
Dine forældre er voksne mennesker og lever deres liv som par og hver for sig ved siden af, at de er dine forældre, og der er MANGE ting, du ikke ved og ikke har set.
Derfor ved du heller intet om, hvad der kan have gået forud for, at de har glemt hinanden og deres forhold.
Der KAN være sket ting, som du intet kender til, og heller ikke skal vide, men som kan have skåret dybe skår i deres forhold.
Når man først har været sammen i så mange år, som de har, så kan de ganske enkelt være kørt trætte af følgeskabet, og har behov for at se og opleve noget andet.
Men snak med dem om det, tag imod hvad de har at sige og respekter, hvis de ikke vil snakke om det, men sig, at du er der og gerne vil hjælpe.
Foreslå at de evt får noget hjælp.
En del mennesker på min alder og lidt ældre vil helst løse tingene selv, men prøv at få dem til at forstå, at det at søge hjælp hos en en rådgiver i parforhold eller et kursus i samme IKKE er nogen skam..tvært imod.
Og ryst så deres grundvold lidt ved at spørge dem, om de stadig VIL hinanden eller om det er for sent.
Så op med fjervingen.
Det er i bund og grund deres liv, og somme tider er det bedre at gå hver til sit end at leve i helvede bare for at tilfedsstille sine børns idealer. De er nu engang kun mennesker.

Kærligst
Sussie