Jeg tvivler på der er ret mange der kender mig herinde, så derfor kan jeg vist godt lufte mine tanker her.. (undskyld det bliver langt)
Det handler om mine forældre.
De er gift og har været sammen siden de begge var 17. De fandt sammen på sådan en romantisk Morten Korch-film-agtig måde (min mor boede på en gård og min far arbejdede på gården), og så er de kommet over på den anden side af min mors families rod.. og de har stablet en sundt og fungerende og trygt forhold op. De har 4 børn, vi er 3 store som er flyttet hjemmefra og den sidste er en efternøler og bor hjemme.
De har altid sagt til os at vi ikke skal være bange for at de gik hen og blev skilt ligesom så mange andres forældre vi kendte, og det gav os en kæmpe tryghed.
Men igennem den sidste lange tid har de skændtes rigtig meget og værre end normalt (for alle skændes jo til tider).. de er ikke så tætte som de var engang.. de hakker på hinanden og holder ikke i hånd eller småkysser som de plejer for snart længe siden. Jeg hentydede en dag til at de vel ikke skal skilles, men da svarede mig mor, at det kunne man jo desværre aldrig vide.. og siden har jeg kun lagt endnu mere mærke til deres hakken.
Min mor virker desværre stresset. Hun har altid været en overskudsagtig jeg-kan-klare-alt-i-verden mor.. samt andres problemer. Hendes mor og bror har det ikke nemt og dem står hun altid til hjælp for. Min søster har det heller ikke nemt for tiden, og der er hun self også. Jeg er bare bange for at alle de ting tynger hende.. hun blev for ikke ret længe siden indlagt med meget forhøjet blodtryk, men afviste blankt at det kunne være pga stress.
Jeg tror nu det er stress og det påvirker deres forhold. Hun virker ked af det til tider, når de har skændtes, men hun skjuler det godt - hun er jo en god mor.
Jeg er bange for at jeg helt aldeles vil miste troen på evig kærlighed hvis de går fra hinanden... jeg ved godt det ikke er ualmindeligt, men i min alder (24) er det bare noget andet end hvis jeg var lillebitte..
Jeg har lyst til at snakke med dem og fortælle dem at jeg bekymre mig for dem. Men jeg er bange for at de ville tage afstand og putte happy-face på fordi det ikke er noget jeg, som deres datter, skal bekymre sig om.
Ville i snakke med dem, hvis i var mig? Eller ville i lade det være op til dem, for det er jo deres parforhold og jeg er jo bare deres datter som jo egentlig ikke skal bekymre sig om det.. og så vente til at der enten sker noget eller ej...?
Jeg bliver helt ked af det ved tanken
Undskyld hvis det blev lidt rodet..