Tabu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Nej jeg forstår dig godt ! Tror bare du skal give det lidt tid.. 

Men hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er en meget typisk problemstilling, fordi mænd og kvinder grundlæggende er så forskellige.

Det nytter ikke noget at den ene giver sig 100%. Hverken dig eller ham, for det vil unægteligt betyde, at den ene føler sig svigtet eller overbebyrdet.

Det absolut vigtigste i et parforhold er at man kan snakke sammen.

Hvis jeg var dig ville jeg bede ham om en lille samtale.
Gør det klart for ham, at det ikke er noget der skal tage hele aften, men at du gerne vil have en halv time af hans tid.

Forklar ham at du på ingen måde ønsker en baby pt, men at det betyder noget, at du får lov til at tale om din hverdag med ham.
Sig at du godt forstår, at han ikke konstant gider tale om babyer og om I derfor kan lave et kompromis, der hedder at han fx giver dig en halv time hver dag til at fortælle om din hverdag.

På den måde får du lov til at snakke og han ved at det kun drejer sig om fx en halv time og der derfor er en ende på det om man så må sige.

Jeg synes ikke at man så bare kan tale med sine veninder om det.
Det virker måske for nogen, men jeg har det selv sådan, at mine veninder kan ikke erstatte min kæreste og omvendt.
Hvis han stadig nægter at tale om alt hvad der indebærer babyer kan han ikke forlange, at du skal holde jeres PB hemmeligt.

Han kan jo ikke binde dig på hænder og mund.

Held og lykke med det.

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Men hvordan?

Ja godt spørgsmål ... Snak med folk herinde, tænk på det indeni dig selv, skriv dine tanker ned. Hmm.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Ja godt spørgsmål ... Snak med folk herinde, tænk på det indeni dig selv, skriv dine tanker ned. Hmm.

Ja, må hellere prøve selvom jeg ikke synes det er nemt.

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det er en meget typisk problemstilling, fordi mænd og kvinder grundlæggende er så forskellige.

Det nytter ikke noget at den ene giver sig 100%. Hverken dig eller ham, for det vil unægteligt betyde, at den ene føler sig svigtet eller overbebyrdet.

Det absolut vigtigste i et parforhold er at man kan snakke sammen.

Hvis jeg var dig ville jeg bede ham om en lille samtale.
Gør det klart for ham, at det ikke er noget der skal tage hele aften, men at du gerne vil have en halv time af hans tid.

Forklar ham at du på ingen måde ønsker en baby pt, men at det betyder noget, at du får lov til at tale om din hverdag med ham.
Sig at du godt forstår, at han ikke konstant gider tale om babyer og om I derfor kan lave et kompromis, der hedder at han fx giver dig en halv time hver dag til at fortælle om din hverdag.

På den måde får du lov til at snakke og han ved at det kun drejer sig om fx en halv time og der derfor er en ende på det om man så må sige.

Jeg synes ikke at man så bare kan tale med sine veninder om det.
Det virker måske for nogen, men jeg har det selv sådan, at mine veninder kan ikke erstatte min kæreste og omvendt.
Hvis han stadig nægter at tale om alt hvad der indebærer babyer kan han ikke forlange, at du skal holde jeres PB hemmeligt.

Han kan jo ikke binde dig på hænder og mund.

Held og lykke med det.

Det lyder som en god idé, det må jeg prøve. For synes det er en helt umulig opgave at holde helt mund, da det jo netop fylder så meget omkring mig. Har virkelig prøvet at "skrue ned" for snakken, men når han bliver sur bare man eks. siger: "Ej, hvor er han sød" eller lign. :s

Jeg synes heller ikke det er nemt bare at erstatte med veninder, da det er HAM jeg har lyst til at dele mine tanker og mine oplevelser i hverdagen med..

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Ja, må hellere prøve selvom jeg ikke synes det er nemt.

Nej kender det godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.