Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg tager stadigvæk metformin efter 3 år ca.... jeg fik hurtig det bedre med mæthedsfornemmelsen og jeg havde nemmere ved at tabe mig... samt når jeg får taget blodprøver, at de ligger indenfor normalen...

Jeg tog metformin et år indtil jeg kom ind til Svend lindenberg, hvor han så satte den op, 4 mdr efter besøget hos Svend, blev jeg gravid, dog tabte jeg mig samtidig... jeg fortsætte med den indtil 12 uger inde i graviditeten, da de mener at de hjælper på SA.. altså man minsker risikoen for at få en SA... efter jeg har født er jeg startet op på dem igen og jeg tager dem stadigvæk.... ved dog ikke hvor længe, men så længe mine blodprøver er fine, så vil jeg tage dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

Camillos

Henriette Aaby skriver:

Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal svar. Min tidligere læge (er lige flyttet) krævede at jeg stoppede 1 mrd før Projekt Baby gik i gang.

Men jeg gik ved en diætist, som sagde, at ny forskning viste, at det var bedre at forsætte med Metformin.

Dette ville min læge ikke. Derfor er jeg stoppet før graviditet.

Er det ok svar på det du spørger om? Jeg er ked af ikke at kunne være mere præcis.

Mange hilsner

Henriette

Det er helt Okay .. for jeg har selv tænkt over det .. har hørt og læst så meget forskelligt.. Så ja tak for dit svar  

Anmeld

16. oktober 2011

Henriette Aaby

Camillos skriver:

Det er helt Okay .. for jeg har selv tænkt over det .. har hørt og læst så meget forskelligt.. Så ja tak for dit svar  

Det var så lidt

Anmeld

20. oktober 2011

Kay

jeg har været på metformin i 3 uger nu...

har gviet noget rod med maven og kvalme... første 2 uger med opkast og diarre...

har stadig lyst til sukker... men det har lidt overstyrret min methedsfornemmelse... har konstant met og aldrig sulten... og så har jeg bare ik rigtig lyst til mad... kun søde sager 

har ik tabt mig (endnu)...

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej,

Jeg har PCOS og er netop startet i metformin behandling. Hva er jeres erfarringer med medicinen? Har I tabt jer? Har det hjulpet på øget kropsbehåring/ hårtab? Andre positive/ negative ting?

Indtil videre har jeg kun taget dem i en uge og det eneste der er sket er, at jeg prutter en del. Hehe.

Hilsen Mig

Hehe!

Jeg får Metformin, men fordi jeg har diabetes..og ja..det giver fannerme (undskyld) luft i maven, samt for mig en del diaré.

Tabt mig har jeg ikke, men som en sidegevinst er jeg mht mens blevet så præcis, så man kan stille et stopur efter mig..meget forbløffende, da det før i tiden altid har været som vinden den blæste med mellem 5 uger og 3 mdr imellem.

Men hvis du kan slippe med luft i maven, så vær du glad for det..der er rigtigt mange, der får en del flere besværligheder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hehe!

Jeg får Metformin, men fordi jeg har diabetes..og ja..det giver fannerme (undskyld) luft i maven, samt for mig en del diaré.

Tabt mig har jeg ikke, men som en sidegevinst er jeg mht mens blevet så præcis, så man kan stille et stopur efter mig..meget forbløffende, da det før i tiden altid har været som vinden den blæste med mellem 5 uger og 3 mdr imellem.

Men hvis du kan slippe med luft i maven, så vær du glad for det..der er rigtigt mange, der får en del flere besværligheder.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar. Det med regelmæssig mens er også næsten det vigtigste, da jeg gerne vil være gravid og min mens kan være op til et halvt år forsinket (nogen gange mere). 

Jeg har heldigvis ikke så meget luft i maven mere, men kan døje med en del kvalme til tider. Men håber at det bliver bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.