Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.641 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har PCOS og er netop startet i metformin behandling. Hva er jeres erfarringer med medicinen? Har I tabt jer? Har det hjulpet på øget kropsbehåring/ hårtab? Andre positive/ negative ting?

Indtil videre har jeg kun taget dem i en uge og det eneste der er sket er, at jeg prutter en del. Hehe.

Hilsen Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

sofiell89

Anonym skriver:

Hej,

Jeg har PCOS og er netop startet i metformin behandling. Hva er jeres erfarringer med medicinen? Har I tabt jer? Har det hjulpet på øget kropsbehåring/ hårtab? Andre positive/ negative ting?

Indtil videre har jeg kun taget dem i en uge og det eneste der er sket er, at jeg prutter en del. Hehe.

Hilsen Mig

jeg fik dem for 2 ting.. 1 : at prøve og få gang i min ægløsning. det har hjulpet. Tog dem i halvandet år (kun 2 om dagen fordi jeg ik kan sluge piller.)fedt sidste år smed jeg p pillerne, og præcis 1år efter testede jeg positivt. Hvor imod de i starten sagde de ikke regnede med jeg kunne få børn fordi jeg kun har en fungerende Æggestok.. Og den fungerende var besværet af Pcos..
2 : at kunne styre min madlyst og mætheds følelse. Det hjalp..
Håber pillerne virker på dig :-D

Anmeld

13. oktober 2011

Lotte90

sofiell89 skriver:

jeg fik dem for 2 ting.. 1 : at prøve og få gang i min ægløsning. det har hjulpet. Tog dem i halvandet år (kun 2 om dagen fordi jeg ik kan sluge piller.)fedt sidste år smed jeg p pillerne, og præcis 1år efter testede jeg positivt. Hvor imod de i starten sagde de ikke regnede med jeg kunne få børn fordi jeg kun har en fungerende Æggestok.. Og den fungerende var besværet af Pcos..

Hej.

Jeg har fået metformin i snart 3 uger, for at få mere regelmæssig ægløsning. Men de har hjulpet på, at jeg hurtigere får mæthedsfornemmelse og ikke har den store lyst til sukker ting

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

sofiell89 skriver:

Hvor dejligt at du har testet positiv, tillykke med det. Det er også mit mål i sidste ende.

Tak for dit svar

Anmeld

14. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lotte90 skriver:

Hej.

Jeg har fået metformin i snart 3 uger, for at få mere regelmæssig ægløsning. Men de har hjulpet på, at jeg hurtigere får mæthedsfornemmelse og ikke har den store lyst til sukker ting

Tak for dit svar ;-) Har du så tabt dig eller er det for tidligt at sige endnu??

Anmeld

14. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg har fået Metformin af to omgange, begge gange er det lykkes at blive gravidrimelig hurtigt.

Mit store problem med sukker, forsvandt mens jeg tog metformin. Dog havde jeg ikke det store vægt tab.

Jeg synes ikke at det har ændret på min skægvækst (desværre)

Alt i alt har jeg været rigtig glad for metformin, og vil gerne opstarte igen når jeg er færdig med denne graviditet

Anmeld

15. oktober 2011

Camillos

Henriette Aaby skriver:

Jeg har fået Metformin af to omgange, begge gange er det lykkes at blive gravidrimelig hurtigt.

Mit store problem med sukker, forsvandt mens jeg tog metformin. Dog havde jeg ikke det store vægt tab.

Jeg synes ikke at det har ændret på min skægvækst (desværre)

Alt i alt har jeg været rigtig glad for metformin, og vil gerne opstarte igen når jeg er færdig med denne graviditet

Nu bliver jeg lige nysgerrig og blander mig lidt i den her debat 

For jeg vil gerne lige høre om man skal stoppe metformin bahandlingen når man bliver gravid? 

Knus

Anmeld

15. oktober 2011

Jeia

Jeg fik Metformin for 5 år siden, for at få styr på hormonbalancen, har ikke fået bekræftet PCO, men har det nok. Efter en uge med metformin og kostomlægning blev jeg gravid Tog metformin til ca uge 13-14 i gravidteten, tror ikke jeg mærkede de store ændringer, da jeg tog medicinen, det jeg kunne mærke var nok pga. graviditeten. Havde i hvertfald de samme symtomer i 2. graviditet, tog ikke metformin men lagde min kost om 2. gang.

Anmeld

15. oktober 2011

Henriette Aaby

Nu bliver jeg lige nysgerrig og blander mig lidt i den her debat 

For jeg vil gerne lige høre om man skal stoppe metformin bahandlingen når man bliver gravid? 

Knus

Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg skal svar. Min tidligere læge (er lige flyttet) krævede at jeg stoppede 1 mrd før Projekt Baby gik i gang.

Men jeg gik ved en diætist, som sagde, at ny forskning viste, at det var bedre at forsætte med Metformin.

Dette ville min læge ikke. Derfor er jeg stoppet før graviditet.

Er det ok svar på det du spørger om? Jeg er ked af ikke at kunne være mere præcis.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

16. oktober 2011

Lotte90

Anonym skriver:

Tak for dit svar ;-) Har du så tabt dig eller er det for tidligt at sige endnu??

Den første uge tabte jeg mig næste 4 kg. Men har så taget lidt på igen  hehe, Men harstadig tabt mig 2 kg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.