Æblerov.. Hvad skal jeg lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

lucas<3

Åh sådan en go æblekage Mmm Der er 2 måder, hvis du har travlt kan du riveÆblerne og så skifte hvis æbler og så æbelrasp/makroner i mellem. Og så flødeskum.Og den anden er bare og koge æblerne.. Men den kan jeg ikke lige huske opskrift på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

SussieThyssen

Nea85 skriver:

Tror jeg skal i gang med en stor portion æblemos, det kan jo, som du selv skriver, bruges til en masse.

Og ja, æbletærter, de er altid lækre!
Har du evt. en god opskrift, gerne med kanel?

Ikke på mig..men hvis du investerer i "Den røde bagebog", så er der en pragtfuld opskrift i den på netop æbletærte med kanel

Anmeld

12. oktober 2011

Nea85

SussieThyssen skriver:

Ikke på mig..men hvis du investerer i "Den røde bagebog", så er der en pragtfuld opskrift i den på netop æbletærte med kanel

Fandt lige en opskrift på nettet, som ser rigtig god ud

Tak for forslag

Anmeld

12. oktober 2011

TbCp

Ranarupta skriver:

Min allerførste tanke var "æbleflæsk". 
Jeg elsker det!! 

Du siger bare til når jeg skal komme ikke????

Anmeld

12. oktober 2011

Nea85

TbCp skriver:

Du siger bare til når jeg skal komme ikke????

Hehe

Det bliver desværre ikke til æbleflæsk i denne omgang, men jeg skal nok give besked næste gang

Anmeld

12. oktober 2011

TbCp

Jeg fik denne opskrift for nylig... den skal jeg selv lave i morgen

Skræl en stak æbler og skær i både på ca en cm tykkelse. Smid dem i et fad. Drys med kanel - evt. lidt sukker hvis æblerne er meget sure. Lav en dej af 1/3 mel, 1/3 sukker og 1/3 smør. Ælt det sammen med fingrene. Det bliver sådan noget smulder. Fyld smulderet hen over æblerne så det danner et låg. Bag i ovnen i ca. 40 minutter indtil kagen er gylden. Server med flødeskum/cremefraiche!

Jeg har ikke selv smagt den endnu, men den lyder lækker

Anmeld

12. oktober 2011

TbCp

Dobbel op

Anmeld

12. oktober 2011

Heidimed lea

jeg lavde æblekage i går med lidt jordbær i og en portion æblekage med markroner...   

jeg lavde også æble-kanel marmelade mums   guf til hele vinteren

knus Heidi

Anmeld

20. oktober 2011

LLN

Mi skriver:

Jeg har lavet æblemost, som nu står i kælderen og venter på at blive drukket. På den måde får man glæde af æblerne i laaang tid

Hej

Hvordan har du lavet æblemost - jeg har nemlig en del æbler og pære som ikke kan holde sig i evigheder og har fyldt fryseren med alt det mos vi kan nå at spise.

Anmeld

20. oktober 2011

kirsti

æblekage, altså den med dej.

æbleflæsk

ænlejuice

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.