Sådan noget ged....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

SjeBets

jeg vil invitere til en fest, og medele dem som er besværlige at enten kommer de og er glade på jeres vejne, eller så bliver de væk. 

har prøvet det samme med en bror og far der skændes og ikke ville se hinanden og den ene sagde hvis den anden kom så tog han afsted igen. MEN der blev jeg sur og meddelte min bror at det var ikke mit problem og jeg ville IKKE vælge mellem dem, så enten kom de eller så blev de væk .... 

De kom og det gik fint 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

K&S

grinny skriver:

Jeg vil sige nr. 2 

Kan man ikke se udover sin egen næse den ene dag, og glæde forældrene, så er man simpelthen for egoistisk, undskyld jeg sig det!

Det er en stor dag for jer og folk burde møde op og dele den glæde med jer! Jeg ville aldrig dele en fest op fordi folk ikke kan sammen! 

Helt sikkert nr. 2

Dagen handler om jeres smølf og jer IKKE dem og deres stridigheder

Anmeld

11. oktober 2011

Nemesis

ja jeg er enige med alle de andre! Deres problemer er DERES og det skal i sådan set ikke have hovedpine af.

Dagen skal handle om JERES barn så må de sgu snerpe munden sammen og klare EEN dag.

Der er ingen der siger de skal snakke sammen eller sidde ved siden af hinanden.

:-) Sisse

Anmeld

11. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Enig med alle andre! I inviterer til 1 fest, og meddeler alle, at dem, der ikke gider komme pga. fortidens stridigheder, må blive væk - det er ikke jeres hovedpine og der skal ikke gives særbehandling. Det er jeres dag, og kan de ikke mande dem op og fejre den med jer, så er det deres tab.

Mine forældre blev skilt, da jeg fødte min datter, og der blev meddelt, at vi holder 1 fødselsdag, 1 jul, 1 dåb osv! Alle er velkomne, men vi særbehandler ikke pga. interne stridigheder. Og kunne de ikke se bort fra dem på disse dage, så ænskede vi heller ikke  at se dem! Der har nu aldrig været problemer, heller ikke da de fandt nye partnere, men sådan er vores holdning. Det var deres - i øvrigt ganske fornuftige - valg at blive skilt, men det skal ikke gå ud over mig og i særdeleshed mine børn.

Så bed dem om at droppe deres egoistiske småbarnlige opførsel, og inviter dem til at fejre dagen med jer - de behøver jo ikke tale med dem de ikke gider - og hvis de ikke vil, ja så har de vist at det er vigtigere for dem at dyrke deres bitterhed end at fejre jeres lille ny guldklump.

Anmeld

11. oktober 2011

Timse

AnneBJ skriver:

Anmeld

11. oktober 2011

Clotte

Solstrålen skriver:

Puha sikke en redelighed .. hader familie problemer, det har vi osse en masse af i min familie

Jeg tænker bare at I skal holde Jer til den plan at inviterer på én gang og så må folk selv melde fra.

Det kan simpelthen ikke passe at de ikke bare den dag kan glemme hvad der er sket i fortiden.

Synes at din kærestes bror og søster må se at komme videre .. come on ... din søster og kæresten har været sammen i 5 år !!

Det er også den løsning jeg hælder mest til

Kan kun give dig ret i det sidste du skriver

Tak for dit svar

Clotte

Anmeld

11. oktober 2011

Clotte

AnneP skriver:

Pyhhhh familie stridigheder er bare "arghhhhh"

så et stort til jer.

Vi har dem også!  Herhjemme er vi blevet trætte af at skulle holde 2 af alt! så her bliver alle inviteret til alt, og så må det stå til dem at skulle vælge fra!

-vi gør så også det, at vi så evt finder en HELT anden dag hvor dem der ikke kommer til festen, kan komme forbi til noget spisning!

Det er nemlig rigtig træls at familien ikke bare kan være glade på andres vejne og så bare stå igennem sådan en dag

Den løsning I har fundet på ville desværre ikke virke her men bare skabe endnu mere spild end der er i forvejen

Tak for dit svar

Clotte

Anmeld

11. oktober 2011

Clotte

henh01 skriver:

Det var lidt indviklet, men tror jeg forstod det.. Din søster er nu kærester med din svigerindes ekskæreste og det skaber en del splid i familien... Ikke??

Jeg ville helt klart inviterer over 1 gang - det er ikke jeres hovedpine. De kan blive placeret i hver sin ende af rummet og ikke have noget med hinanden at gøre under festen. Jeg synes du skal forsøge at forklare de der ikke vil komme hvis de andre kommer, at det vil betyde meget for jer at de når det gjalt jeres barn kunne se gennem fingre med fortiden og være der for barnet! Der kommer jo mange episoder fremover - fødselsdage, konfirmation osv. En konfirmation kan man jo heller ikke bare lige sådan holde over flere gange ligeså vel som en barnedåb.

Jeps du har forstået det rigtigt, min søster er sammen med min svigerindes ex Og det skaber meget spild for min søster har boet sammen med min kærestes bror før det så det er jo 2 ex kærester til min svigerfamilie

Jamen vi har også tænkt hvad vi egentligt skal gøre på længere sigt for jeg kan da godt se at barnet overhovedet ikke kan huske sin barnedåb men når vi når til alt det andet begynder det jo at kunne huske og så kommer alle problemerne virkelig

Tak for dit svar

Clotte

Anmeld

11. oktober 2011

Mumto3

Jeg havde en veninde hvis forældre var skilt og de kunne ikke tåle synes af hinanden, -og det skal tages meget bogstaveligt!

Min veninde skulle holde barnedåb og de havde ikke ret mange penge, så de havde ikke råd til at holde det ude. De boede dengang i en 2 værelseslejlighed, for det ene værelse var gennemgangslokale for det andet.

De skilte forældre kom med deres nye kærester. Moren og hendes kærste kom først og blev placeret i det bagerste værelse. Ca. ½ time senere kom faren med sin nye kæreste, de blev placeret i det foreste værelse. Da moren på et tidspunkt skulle på toilettet, så skulle hun jo gå igennem det rum som faren sad i. Det kunne ikke lade sig gøre. Derfor blev faren og hans kæreste fulgt ud på trappeopgangen og så stod de der, indtil moren havde været på toilettet og var gået gennem rummet, og kommet tilbage til det bagerste værelse.

Ja, det var VILDT BESVÆRGELIGT!!!! men det lykkedes at holde barnedåb i en 2 værelses lejlighed, med 2 par som ikke kunne tåle synes at hinanden!

Så hvis man virkelig vil, så kan man altså godt!

Anmeld

11. oktober 2011

Clotte

Jeg kan se at I alle sammen hælder til den samme løsning som jeg selv egenligt helst selv vil, så jeg tror nok lige at kæresten og jeg skal have snakket det igennem en gang til, han hælder også til den løsning meeen der er ingen af os der gider alt det ballade det kommer til at give

Men det er nok helt sikkert bedre at tage kampen op nu end at vente til vores smølf er så stor at hun ved hvad det drejer sig om

En stor tak til jer alle der har svaret på mit spørgsmål

Clotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.