Sådan noget ged....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
30 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Clotte

Nu har jeg simpelthen brug for nogen der kan se det vores situation ude fra, nogle som overhovedet ikke er indblandet i vores problemer

Her kommer lige lidt for historie.
Sagen er den at vi har en splittet familie... Det startede med at min søster begyndte at være sammen med min kærestes bror, de flyttede sammen og boede sammen i nogle år hvor efter de flyttede fra hinanden.

I mens de har været sammen har min kærestes søster boet sammen med hendes daværende kæreste, de gik ikke mellem dem og de gik fra hinanden.

Efterfølgende er min søster og ex'en til min svigerinde faldet for hinanden og har nu været sammen i over 5 år. Dertil skal der lige siges at det er det eneste familie jeg har kontakt med.

Så kommer vores problem, jeg ved godt vi er tidligt ude da det først er en gang til marst dåben skal finde sted, men vi kan simpelthen ikke lade være med at tænke over hvordan f*nden vi skal få det til at hænge sammen i forbindelse med dåben

Min kærestes søster og bror VIL IKKE være i samme rum som min søster og hendes kæreste, min søster og hendes kæreste siger at da det er barnets dag så dukker man op uanset hvad, men der er bare intet at gøre med hensyn til kærestens familie

Så vil har været ude i at holde det på flere forskellige måder:

1: Det ene hold før dåb og det andet hold efter men der er der ingen af dem der synes at det er fair for så er barnet jo ikke døbt når første hold kommer.

2: At vi holder fest og så er det bare synd for dem der ikke vil komme men så ender det med at det kun er min søster og hendes kæreste der kommer.

3: At vi får døbt smølfen så tidligt som muligt, tager det først hold med ud og spise lige efter dåben (altså til frokost) og det andet hold med ud og spise til spisetid om aftenen, men så er der nogen der mener at det kan vi ikke for så skal dem til spisning om aftene jo komme af 2 omgange.

Jeg har i en tudetur haft sagt til min kæreste at så blev smølf bare navngivet men det vil kæresten ikke høre tale om for han ved hvad min tro betyder for mig.

Jeg håber at der er nogen af jer derude der kan give mig bare lidt håb for at der findes en eller anden løsning for os

Clotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Solstrålen

Puha sikke en redelighed .. hader familie problemer, det har vi osse en masse af i min familie

Jeg tænker bare at I skal holde Jer til den plan at inviterer på én gang og så må folk selv melde fra.

Det kan simpelthen ikke passe at de ikke bare den dag kan glemme hvad der er sket i fortiden.

Synes at din kærestes bror og søster må se at komme videre .. come on ... din søster og kæresten har været sammen i 5 år !!

Anmeld

11. oktober 2011

grinny

Jeg vil sige nr. 2 

Kan man ikke se udover sin egen næse den ene dag, og glæde forældrene, så er man simpelthen for egoistisk, undskyld jeg sig det!

Det er en stor dag for jer og folk burde møde op og dele den glæde med jer! Jeg ville aldrig dele en fest op fordi folk ikke kan sammen! 

Anmeld

11. oktober 2011

AnneP

Clotte skriver:

Nu har jeg simpelthen brug for nogen der kan se det vores situation ude fra, nogle som overhovedet ikke er indblandet i vores problemer

Her kommer lige lidt for historie.
Sagen er den at vi har en splittet familie... Det startede med at min søster begyndte at være sammen med min kærestes bror, de flyttede sammen og boede sammen i nogle år hvor efter de flyttede fra hinanden.

I mens de har været sammen har min kærestes søster boet sammen med hendes daværende kæreste, de gik ikke mellem dem og de gik fra hinanden.

Efterfølgende er min søster og ex'en til min svigerinde faldet for hinanden og har nu været sammen i over 5 år. Dertil skal der lige siges at det er det eneste familie jeg har kontakt med.

Så kommer vores problem, jeg ved godt vi er tidligt ude da det først er en gang til marst dåben skal finde sted, men vi kan simpelthen ikke lade være med at tænke over hvordan f*nden vi skal få det til at hænge sammen i forbindelse med dåben

Min kærestes søster og bror VIL IKKE være i samme rum som min søster og hendes kæreste, min søster og hendes kæreste siger at da det er barnets dag så dukker man op uanset hvad, men der er bare intet at gøre med hensyn til kærestens familie

Så vil har været ude i at holde det på flere forskellige måder:

1: Det ene hold før dåb og det andet hold efter men der er der ingen af dem der synes at det er fair for så er barnet jo ikke døbt når første hold kommer.

2: At vi holder fest og så er det bare synd for dem der ikke vil komme men så ender det med at det kun er min søster og hendes kæreste der kommer.

3: At vi får døbt smølfen så tidligt som muligt, tager det først hold med ud og spise lige efter dåben (altså til frokost) og det andet hold med ud og spise til spisetid om aftenen, men så er der nogen der mener at det kan vi ikke for så skal dem til spisning om aftene jo komme af 2 omgange.

Jeg har i en tudetur haft sagt til min kæreste at så blev smølf bare navngivet men det vil kæresten ikke høre tale om for han ved hvad min tro betyder for mig.

Jeg håber at der er nogen af jer derude der kan give mig bare lidt håb for at der findes en eller anden løsning for os

Clotte

Pyhhhh familie stridigheder er bare "arghhhhh"

så et stort til jer.

Vi har dem også!  Herhjemme er vi blevet trætte af at skulle holde 2 af alt! så her bliver alle inviteret til alt, og så må det stå til dem at skulle vælge fra!

-vi gør så også det, at vi så evt finder en HELT anden dag hvor dem der ikke kommer til festen, kan komme forbi til noget spisning!

Anmeld

11. oktober 2011

AnneBJ

grinny skriver:

Jeg vil sige nr. 2 

Kan man ikke se udover sin egen næse den ene dag, og glæde forældrene, så er man simpelthen for egoistisk, undskyld jeg sig det!

Det er en stor dag for jer og folk burde møde op og dele den glæde med jer! Jeg ville aldrig dele en fest op fordi folk ikke kan sammen! 

Anmeld

11. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Solstrålen skriver:

Puha sikke en redelighed .. hader familie problemer, det har vi osse en masse af i min familie

Jeg tænker bare at I skal holde Jer til den plan at inviterer på én gang og så må folk selv melde fra.

Det kan simpelthen ikke passe at de ikke bare den dag kan glemme hvad der er sket i fortiden.

Synes at din kærestes bror og søster må se at komme videre .. come on ... din søster og kæresten har været sammen i 5 år !!

Nemlig

Anmeld

11. oktober 2011

mortilflere

Nr 2 og så må de finde modenheden frem , de røvbananer , så ego centraret må man bare ikke være sådan en dag 

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Det var lidt indviklet, men tror jeg forstod det.. Din søster er nu kærester med din svigerindes ekskæreste og det skaber en del splid i familien... Ikke??

Jeg ville helt klart inviterer over 1 gang - det er ikke jeres hovedpine. De kan blive placeret i hver sin ende af rummet og ikke have noget med hinanden at gøre under festen. Jeg synes du skal forsøge at forklare de der ikke vil komme hvis de andre kommer, at det vil betyde meget for jer at de når det gjalt jeres barn kunne se gennem fingre med fortiden og være der for barnet! Der kommer jo mange episoder fremover - fødselsdage, konfirmation osv. En konfirmation kan man jo heller ikke bare lige sådan holde over flere gange ligeså vel som en barnedåb.

Anmeld

11. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde også familieproblemer da vores dreng skulle døbes og vi valgte, at invitere alle og så måtte folk selv gøre op med sig selv om de ville komme og være med til, at fejre dagen sammen med os. Vi ville ikke vælge side og vi ville slet ikke holde to fester.

Håber I finder en løsning der passer jer

Anmeld

11. oktober 2011

vitapigen

grinny skriver:

Jeg vil sige nr. 2 

lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.