Puha en lille stor pige i selvstændighedfasen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Henriette Aaby

Hold op hvor vi får kærligheden at føle her hjemme af vores 2½ årig.

Jeg er jo i 7 mrd med lillebror/søster og godt plaget af bækkensmerter. Og det benytter det lille monster sig af. I dag skulle vi handle støvler, og igen og igen stak hun af fra mig... Hun ved jo jeg ikke kan fange hende den bandit.

Og gang på gang må man jage med hende, for hun laver den ene overspringshandling efter den anden når man skal nogle steder hen.

Hun stjerner fuldstændig ud hvis man tilbyder hende hjælp til det der er svært.

Og jeg kunne blive ved.

Tilgengæld har jeg, især det i det sidste halv år, grint mere end jeg har nogen sinde før har gjort.

Jeg elsker min lille store tumlige pige, der bare lige pludselig har en masse hun skal bevise hun kan

Henriette den stolte og trætte mor til frække Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Rosa

Det lyder rigtig hårdt, og tungt også med den store mave på slæb, men hvor skønt at du samtidigt finder så meget glæde i den tid I er i lige nu  

Jeg har jo selv en lille stor dreng på 17 mdr, og jeg synes absolut at han begynder at komme efter det der med at ville bestemme selv. Han har virkelig fået styr på det høje, skingre "neeeiiiiiiiiii!!!!" som jeg kan høre alle børnene i VS er gode til  Men som dig finder jeg også denne alder SÅ morsom og spændende, det er en fryd at se hvor meget han lærer fra dag til dag. 

Kh

Rosa

Anmeld

12. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Puha kender det, og pt priser jeg mig kun lykkelig for ikk at have som dig, en stor mave.. Puhha da..
Men okay, de er sq da herlige, dejligt at høre man ikk er den eneste der har sådan en krudtugle:b

Fortsat go' dag, og held og lykke med maven

Anmeld

12. oktober 2011

Henriette Aaby

Rosa skriver:

Det lyder rigtig hårdt, og tungt også med den store mave på slæb, men hvor skønt at du samtidigt finder så meget glæde i den tid I er i lige nu  

Jeg har jo selv en lille stor dreng på 17 mdr, og jeg synes absolut at han begynder at komme efter det der med at ville bestemme selv. Han har virkelig fået styr på det høje, skingre "neeeiiiiiiiiii!!!!" som jeg kan høre alle børnene i VS er gode til  Men som dig finder jeg også denne alder SÅ morsom og spændende, det er en fryd at se hvor meget han lærer fra dag til dag. 

Kh

Rosa

Mon ikke det er fordi vi ved det er en sund og naturlig udvikling de har gang i Jeg tænker i hvert fald ofte hold op hvor er det godt at hun prøver os af og vil mange ting selv, og ofte hvis hun få tid til det, kan hun det hun gerne ville. Og det er jo en skøn sejer for hende, men også for os

Men ja det er lidt hårdt i øjeblikket hvor  maven er i "vejen", men der er jo også kun en kort tid tilbage

Anmeld

12. oktober 2011

Leneur

Uha ja, Silje er også meget selvstændig. Selv herhjemme om morgenen stikker hun af når hun skal have tøj på. Vil selv lyne jakken ( er også meget, meget tæt på at kunne) Bliver stjernetosset når det ikke går og skriger endnu højere når jeg spørger om jeg skal hjælpe men får til sidst lov. Vil ikke holde i hånd når vi går ude på vejen, men det SKAL hun, så har tit en skrigeballon slæbende efter mig og ja kunne blive ved. Hun er lidt over 2 år og selvom jeg til tider er MEGET træt af hende, giver hun altså mange gode grin og når hun så med begge hendes små hænder tager om mit ansigt og nulrer mig med hendes næse og hvis hun er rigtig gavmild et lille kys, ja så er det jo bare det hele værd og mere til.

Elsker den bandit utrolig højt....

Anmeld

12. oktober 2011

Henriette Aaby

Puha kender det, og pt priser jeg mig kun lykkelig for ikk at have som dig, en stor mave.. Puhha da..
Men okay, de er sq da herlige, dejligt at høre man ikk er den eneste der har sådan en krudtugle:b

Fortsat go' dag, og held og lykke med maven

Ja man keder sig aldrig med en tumling Og ja det er godt at finde nogle der står i det samme så man ikke føler sig så alene

Nu har hun jo også en far, som er smader god til at tage de hårde slæb. Jeg bliver først rigtig udfordret når jeg er alene med hende, som jeg er i disse dage, hvor hun er lidt syg men fuld af krudt.

Og mange tak i lige måde med en skøn dag

Anmeld

12. oktober 2011

Mumto3

Åh, det stikker mig altid i hjertet når forældre bruger ord som 'monster' og 'bandit' om deres egne børn. Det er de jo ikke! De er jo bare børn! Vores børn, vores elskede børn!

Anmeld

12. oktober 2011

Henriette Aaby

Leneur skriver:

Uha ja, Silje er også meget selvstændig. Selv herhjemme om morgenen stikker hun af når hun skal have tøj på. Vil selv lyne jakken ( er også meget, meget tæt på at kunne) Bliver stjernetosset når det ikke går og skriger endnu højere når jeg spørger om jeg skal hjælpe men får til sidst lov. Vil ikke holde i hånd når vi går ude på vejen, men det SKAL hun, så har tit en skrigeballon slæbende efter mig og ja kunne blive ved. Hun er lidt over 2 år og selvom jeg til tider er MEGET træt af hende, giver hun altså mange gode grin og når hun så med begge hendes små hænder tager om mit ansigt og nulrer mig med hendes næse og hvis hun er rigtig gavmild et lille kys, ja så er det jo bare det hele værd og mere til.

Elsker den bandit utrolig højt....

Ja der er dage hvor det er oppe ad bakke Her hjemme er det blevet til at hun selv tager sit tøj på om morgen. Hvilket jo er ok. Men det tager tusind år, fordi hun skal alt muligt andet. Vi har inført at tælle til tre, og hvis hun ikke går i gang, gør vi det for hende. Det hjælper lidt på processen 

Og så får man bare så meget kærlighed tilbage samtidig med, og det gør det bare hele værd

Anmeld

12. oktober 2011

-Sigrid-

Mumto3 skriver:

Åh, det stikker mig altid i hjertet når forældre bruger ord som 'monster' og 'bandit' om deres egne børn. Det er de jo ikke! De er jo bare børn! Vores børn, vores elskede børn!

Da jeg var lille blev ordet "møgunge" brugt i den aller kærligste menning om mig og min bror og vi tog imod det som en stor kompliment Jeg ville faktisk heller kaldes for min fars møgunge end hans barn eller datter 

Ord er hvordan vi bruger dem, ordet frækkert til ens elsker er jo også meget positivt, selvom ordet i sig selv jo egentlig betyder at man er ude på ballade = negativt 

Møgunge bliver brugt herhjemme lige så meget som prinsesse, og det er en lige så stor kærlighedserklæring 

Anmeld

12. oktober 2011

Leneur

Henriette Aaby skriver:

Ja der er dage hvor det er oppe ad bakke Her hjemme er det blevet til at hun selv tager sit tøj på om morgen. Hvilket jo er ok. Men det tager tusind år, fordi hun skal alt muligt andet. Vi har inført at tælle til tre, og hvis hun ikke går i gang, gør vi det for hende. Det hjælper lidt på processen 

Og så får man bare så meget kærlighed tilbage samtidig med, og det gør det bare hele værd

Okay må få indført at tælle lidt når hun skal have/selv tage tøj på. Det var da en rigtig god ide, synes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.