Har jeres kravlegård??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Den lykkelige

Min datter er 7,5 måneder.. Og vores stue er bare FYLDT op med børne ting.. overvejer lidt at sælge kravlegården..  Hvilket udstyr havde i til de små i den alder? og hvad lavede i?? Min datter er total krudt ugle og synes tit det er rigtig svært at finde på nye ting/underholdning så det ikke keder hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Min datter har kravlegård. Hun er to mdr og har en storbror på 18 mdr. Han kan ikke helt finde ud af at lillesøster altså ikke kan holde til at han sætter sig over maven på hende for at lege motorcykel, når hun ligger på sit aktivitetstæppe, så derfor har jeg anskaffet mig en kravlegård....

Nu må du ikke misforstå mig, men jeg syntes det ville være synd at putte sit 7½ mdr gamle barn i kravlegård, det er jo nu dit barn skal til at udvikle sig med at kravle, rejse sig, gå osv osv osv, også syntes jeg det bliver en smule hæmmet af at skulle bære "buret inde" i en kravlegård..... Håber du forstår hvad jeg mener og ikke tager det personligt!!

Knus 

Anmeld

11. oktober 2011

Maja88

her er Aprilla nogenlunde samme alder og ejer ingen kravlegård.. har gitter for til trappen og ellers får hun lov til at møvre sig rundt.

Anmeld

11. oktober 2011

Ciss

Vores to har ikke haft kravlegård. Vi valgte hellere at sætte en afskærmning foran ovnen og foran trappen og det er gået helt fint.

Vi havde en lav kasse på hjul med diverse legetøj i og så et aktivitetstæppe og en vippestol med en bøjle til at hænge legetøj på. - og nogen gange tog jeg dem i bæresjalet, så de kunne være sammen med mig og følge med i, hvad jeg lavede.

Ellers behøver de egentlig ikke så meget legetøj på den alder. Alt er jo nyt og spændende. Min datter sad ofte på køkkengulvet med en gryde og en grydeske mens jeg lavede mad. Det kunne hun få meget tid til at gå med.

Eller en plastikskål med "småting" i. Eller en tom rosinæske med låg til. Egentlig bare lidt efter, hvad jeg havde for hånden på det tidspunkt, som ikke var farligt for hende at putte i munden/slå med.

Når de var på gulvet, og vi lavede ting f eks på køkkenet, så snakkede vi altid meget til/med dem og sang en god del.

Hvis du synes, der er for fuldt, tror jeg roligt, at du kan fjerne kravlegården. Hvis du bare passer på, at hun ikke kan komme i kontakt med f eks en varm ovn eller falde ned ad en trappe, så kommer det til at gå fint. Man er selvfølgelig nødt til at følge med, men de elsker jo at opdage verden omkring sig på den alder.

Anmeld

11. oktober 2011

Isabella_mor

villads har aldrig haft en kravlegård... fordi at han faktisk hellere vil kravle rundt på gulvet.. og det får han lov til.

han har kunnet kravle siden han var 7 mdr.. jeg har lidt en teori at en kravlegård holder udviklingen tilbage fordi at arealet ikke er stort nok til at et barn kan lære at bruge sine skills ordenligt...

Anmeld

11. oktober 2011

Clisolka

Vi har ikke haft kravlegård herhjemme - nok mest pga. pladsmangel, men vi har ikke manglet den. Isabella har fået lov til at udfolde sig på gulvet 

Anmeld

11. oktober 2011

Tona

Vi havde kravlegård til Amanda indtil for nogle mdr. siden. Den var rigtig god for hende at sove i nogle gange om dagen og den var god og tryg at lege i (selv om hun self. også legede meget på gulvet). Da hun var omkring 7 mdr gammel pakkede vi den væk og fik et stort legetæppe-gulvtæppe som fylder et større areal af gulvet i stedet. Det kan hun så lege på, men det fylder ikke på samme måde som kravlegården, for man kan jo gå hen over det og det fylder ikke i højden  Vi har ikke en gang savnet kravlegården siden vi pakkede den væk og den fyldte også godt i vores lille stue.

Anmeld

11. oktober 2011

Den lykkelige

Fru Nielsen skriver:

Min datter har kravlegård. Hun er to mdr og har en storbror på 18 mdr. Han kan ikke helt finde ud af at lillesøster altså ikke kan holde til at han sætter sig over maven på hende for at lege motorcykel, når hun ligger på sit aktivitetstæppe, så derfor har jeg anskaffet mig en kravlegård....

Nu må du ikke misforstå mig, men jeg syntes det ville være synd at putte sit 7½ mdr gamle barn i kravlegård, det er jo nu dit barn skal til at udvikle sig med at kravle, rejse sig, gå osv osv osv, også syntes jeg det bliver en smule hæmmet af at skulle bære "buret inde" i en kravlegård..... Håber du forstår hvad jeg mener og ikke tager det personligt!!

Knus 

Ork jo forstår det fuldstændigt!!
Jeg brugte den lidt da hun var 2-3 måneder.. måske 15 min hver dag.. men det var også pga vi avde hund som jeg ville skærme hende lidt fra.. Men den viste sig så at blive vildt jaloux og vi skildte os af med den..
Siden har jeg ikke brugt den, men har bare ikke rigtig kunne lide at skille mig af med den..
Men prøvede ligge hende i den idag.. og hun gloede bare underlig på mig   For normalt er hun jo bare med over det hele..
Men tænkte bare om andre havde den og brugte den.. men kan jeg godt se at de/i ikke gør.. så kan vis rolig sætte den til salg!!
Vi har sindsyg mange ting, legetøj og udstyr og ville elske at den kom ud af stuen

Anmeld

11. oktober 2011

Den lykkelige

Babymor2010 skriver:

Vi har ikke haft kravlegård herhjemme - nok mest pga. pladsmangel, men vi har ikke manglet den. Isabella har fået lov til at udfolde sig på gulvet 

Ja det gør min datter også..  vi har åben stue og køkken i et og hun er over det hele.. også i bryggers og badeværelse osv.. Har ikke brugt den kravlegård siden hun var 3 måneder.. Prøvede lægge hende i den dag.. hun gloede bare vildt underligt, for hun var vandt til så meget plads.. Kan vist rolig skille mig af med den..

Anmeld

11. oktober 2011

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Vi havde kravlegård til Amanda indtil for nogle mdr. siden. Den var rigtig god for hende at sove i nogle gange om dagen og den var god og tryg at lege i (selv om hun self. også legede meget på gulvet). Da hun var omkring 7 mdr gammel pakkede vi den væk og fik et stort legetæppe-gulvtæppe som fylder et større areal af gulvet i stedet. Det kan hun så lege på, men det fylder ikke på samme måde som kravlegården, for man kan jo gå hen over det og det fylder ikke i højden  Vi har ikke en gang savnet kravlegården siden vi pakkede den væk og den fyldte også godt i vores lille stue.

Ja jeg har det på præcis samme måde!!
Hun har ikke brugt densiden 3 måneders alderen.. Men har ligget på gulvet..
men vidste bare ikke lige hvad andre gjorde..
Der er her med taget billeder også bliver den sat til salg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.