Vores to har ikke haft kravlegård. Vi valgte hellere at sætte en afskærmning foran ovnen og foran trappen og det er gået helt fint.
Vi havde en lav kasse på hjul med diverse legetøj i og så et aktivitetstæppe og en vippestol med en bøjle til at hænge legetøj på. - og nogen gange tog jeg dem i bæresjalet, så de kunne være sammen med mig og følge med i, hvad jeg lavede.
Ellers behøver de egentlig ikke så meget legetøj på den alder. Alt er jo nyt og spændende. Min datter sad ofte på køkkengulvet med en gryde og en grydeske mens jeg lavede mad. Det kunne hun få meget tid til at gå med.
Eller en plastikskål med "småting" i. Eller en tom rosinæske med låg til. Egentlig bare lidt efter, hvad jeg havde for hånden på det tidspunkt, som ikke var farligt for hende at putte i munden/slå med.
Når de var på gulvet, og vi lavede ting f eks på køkkenet, så snakkede vi altid meget til/med dem og sang en god del.
Hvis du synes, der er for fuldt, tror jeg roligt, at du kan fjerne kravlegården. Hvis du bare passer på, at hun ikke kan komme i kontakt med f eks en varm ovn eller falde ned ad en trappe, så kommer det til at gå fint. Man er selvfølgelig nødt til at følge med, men de elsker jo at opdage verden omkring sig på den alder.
Anmeld