går som 9måneders men har dårligt sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Malonde1985

Flodkilling skriver:

med sprog mener jeg det med flere stavelser, jeg har læst et sted at istedet for at sige "dadadadada" kommer der mere så som f.eks. "dididi dada" eller "aaa geee" eller sådan noget. At de begynder at pege på ting, elsker at få læst historier og se på bøger med kattekillingerne.

Men er glad for at det er normalt man kan jo læse mange ting. Og har da til tider tænkt, "åh nej er hun damp allerede, for hun vil slet ikke alt det som man læser andre vil i den alder"

Jeg synes du skal tá det helt roligt :-) hun lyder virkelig virkelig normal og det man læser, skal man altså ikke tage så bogstaveligt. For alle børn er jo forskellige :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Fru Nielsen

Dit barn er HELT normalt.... Både på den ene og den anden måde!

Talen vil først komme senere... Dadadada osv er der de starter og som tiden går vi der komme flere og flere lyde som så på et tidspunkt bliver til "ord" som kun forældrene forstår også vil der lige så stille blive sat rigtige ord på.....

Mathias er 18 mdr og der er begyndt at komme ord på nu som andre også forstår.

Han siger: Mor, Dygtig, Tis, Ja, Nej, Hallo, Godav, Hej, Jerry (min fars hund) vov vov, Muuuhhh, Elsker dig, bad, farfar, morfar også tror jeg ikke der er så frygtelig mange flere ord han pt kan. Men der kommer næsten et nyt ord hver dag.....

Du skal overhovedet ikke være nervøs, dit barn er helt som det skal være. Men det er rigtig fint du støtter i sproget ved at sige farver, hvad det er osv.... Også kan du sleeeeeet ikke forlange et barn på 10 mdr vil sidde stille til fx pegebøger.....

Knus

Anmeld

11. oktober 2011

132319

Øhm, sprog som 10 måneder gammel?

Min datter er 13 måneder og hun taler ikke endnu, overhovedet.

Anmeld

11. oktober 2011

gonefishing

Fru Nielsen skriver:

Dit barn er HELT normalt.... Både på den ene og den anden måde!

Talen vil først komme senere... Dadadada osv er der de starter og som tiden går vi der komme flere og flere lyde som så på et tidspunkt bliver til "ord" som kun forældrene forstår også vil der lige så stille blive sat rigtige ord på.....

Mathias er 18 mdr og der er begyndt at komme ord på nu som andre også forstår.

Han siger: Mor, Dygtig, Tis, Ja, Nej, Hallo, Godav, Hej, Jerry (min fars hund) vov vov, Muuuhhh, Elsker dig, bad, farfar, morfar også tror jeg ikke der er så frygtelig mange flere ord han pt kan. Men der kommer næsten et nyt ord hver dag.....

Du skal overhovedet ikke være nervøs, dit barn er helt som det skal være. Men det er rigtig fint du støtter i sproget ved at sige farver, hvad det er osv.... Også kan du sleeeeeet ikke forlange et barn på 10 mdr vil sidde stille til fx pegebøger.....

Knus

HAHA... tusind tak, det skal jeg huske  

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

Flodkilling skriver:

Hej Nessie.

Du har fat i noget der, det kan da godt være at jeg måske presser, eller udsender signaler til hende om at jeg forventer hun siger noget igen.  

Man vil jo så gerne at de kan det hele, og det kommer også, man skal bare tage det i deres tempo

Tal om tingene og læs gerne bøger, men kun i den (korte) tid hun gider.

De har alt for meget fart på i den alder, til at gide at sidde og læse bøger og lege med mor, de vil meget hellere selv udforske verdenen.

Det er faktisk også først for nyligt at jeg har kunnet sidde og læse op af en bog (med billeder) for min søn. Han gider ikke, og bladrer bare hurtigt rundt i siderne

Anmeld

11. oktober 2011

norenberg

min ælste dreng kravlede som 5½ mdr og gik som 8 mdr og i dag er han 17 mdr og kan ikke snakke endnu, ikke engang sige far eller mor og sp og lægen siger at vi ikke skal bekymre os om det, han skal nok begynde at snakke når han er klar til det...hans lillebror på 9 mdr har et større ordforråd end ham....men kan så ikke andet end at ligge og møve sig frem....og min datter gik så først som 14 mdr og lærte aldrig at kravle...men hun snakkede flydende som vandfald som 15 mdr....så det er meget forskelligt fra barn til barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.