går som 9måneders men har dårligt sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

gonefishing

Hejsa. 

Jeg ville høre om der var nogen der kendte til det problem.

Vi har tit talt om hvor vild hurtig vores datter har været, hun kravlede rigtigt fra starten, begyndte allerede som 7/8måneder at støtte sig op ad ting stående, som 9 måneder vil hun gå hvor man holder hendes hænder og her hvor hun snart er 10 måneder står hun selv uden støtte... 

MEN... hun har intet sprog! hun siger da "dadadadada" og det er for det meste når hun er sur. Hun er slet ikke interesseret i pegebøger eller "katten siger miavv", ligesom hun heller ikke har ro til at ville have læst historier. 

Når vi leger på gulvet med hendes legetøj går jeg meget op i at sige farverne osv, men det interessere hende slet ikke, og hun holder måske til at sidde og lege i 5min, så skal hun op og gå.

er der nogen der har prøvet noget lign. har godt råd? eller ideér.

på forhånd mange tak

Mvh Flodkilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

kimfrit

Hun lyder rimelig normal, hun skal jo ikke kunne tale endnu.... Så det vel fint det hun siger?

Og med hensyn til hun ikke vil sidde stille, så beskrev du vidst 90% af alle børn, for min datter skal der også hele tiden ske noget nyt, hun sidder heller ikke stille og hun gik også som 10 mdr.

Anmeld

11. oktober 2011

Malonde1985

Jeg synes det er meget tidligt at hun sku ha et sprog? Som 10 mdr allerede... Er sikker på det nok skal komme når hun er klar til det :-)

Anmeld

11. oktober 2011

Karo

Det er meget forskelligt hvornår børn begynder at tale og som 10 mdr. er det de færreste der taler.

Men man siger jo også at nogle børn bruger deres krafter på at gå mens andre bruger den på at tale. Dvs. at bruger de krafterne på at gå, jamen så er de oftest længe om at tale og omvendt.

Min søn gik da han var 10 mdr. og var længe om at tale, mens min datter gik da hun var 9 mdr. og har et fint sprog. Så det er meget forskelligt, og der er intet unormalt i det.

Anmeld

11. oktober 2011

Mira0911

Det er så forskelligt hvornår børn begynder med deres sprog... Min ældste datter på 2 år og 8 mdr er først begyndt rigtigt at snakke nu... 

Vi fik talepadægog på, så vi også fik nogle råd til hvad vi skulle gøre osv, og det har virkelig hjulpet... 

Anmeld

11. oktober 2011

Malonde1985

Og mht at skulle sidde stille - ja... Det gør børn i den alder ikke rigtig :-) de har jo "lige" fundet ud af at de kan komme rundt og verden er blevet KÆMPE stor og spændende :-)

Anmeld

11. oktober 2011

Nessie

Hun kan jo ikke udvikle det hele på én gang

Og når hun er god motorisk, så kommer sproget ofte senere.

Og som 9 mdr. synes jeg nu heller ikke at man kan forvente ret meget andet end nogle lyde. Min søn var da omkring 14 mdr. for han sagde noget, og det var hej og hov.

Jeg tror bare du skal tage det stille og roligt. Det skal nok komme, i hendes tempo. Fortsæt bare med at sige farver, osv., så kommer det lige pludselig en dag. Jeg har altid fortalt ham hvad jeg gør næste gang, vasker munden, giver strømper på osv., både for at lære ham ordene og for at forberede ham, men har aldrig haft forventning om at han skulle sige noget. Han er lige blevet 2 år, og det er først de sidste par måneder han er begyndt at tale rigtig meget, ellers har det bare været en masse sludder og enkeltord

Anmeld

11. oktober 2011

bullerbassen

For mig lyder din datter helt normalt - hun er KUN 10 mdr.

Så de snakker jo ikke som sådan - min dreng bliver 2 torsdag og der kommer ikke mange ord ud af hans mund endnu.

Det er meget alm de er hurtigere til en ting frem for den anden. Enten motorisk eller sprogligt.

Det ser ud til din datters stærke side er motorisk , det samme hos min dreng. Han går i dagplejen med en på samme alder som snakker ud af det hårde liv , kan farver osv osv.

Det kan Silas SLET ikke , men han er så dygtigere til det motoriske.

Anmeld

11. oktober 2011

gonefishing

Mira0911 skriver:

Det er så forskelligt hvornår børn begynder med deres sprog... Min ældste datter på 2 år og 8 mdr er først begyndt rigtigt at snakke nu... 

Vi fik talepadægog på, så vi også fik nogle råd til hvad vi skulle gøre osv, og det har virkelig hjulpet... 

med sprog mener jeg det med flere stavelser, jeg har læst et sted at istedet for at sige "dadadadada" kommer der mere så som f.eks. "dididi dada" eller "aaa geee" eller sådan noget. At de begynder at pege på ting, elsker at få læst historier og se på bøger med kattekillingerne.

Men er glad for at det er normalt man kan jo læse mange ting. Og har da til tider tænkt, "åh nej er hun damp allerede, for hun vil slet ikke alt det som man læser andre vil i den alder"

Anmeld

11. oktober 2011

gonefishing

Nessie skriver:

Hun kan jo ikke udvikle det hele på én gang

Og når hun er god motorisk, så kommer sproget ofte senere.

Og som 9 mdr. synes jeg nu heller ikke at man kan forvente ret meget andet end nogle lyde. Min søn var da omkring 14 mdr. for han sagde noget, og det var hej og hov.

Jeg tror bare du skal tage det stille og roligt. Det skal nok komme, i hendes tempo. Fortsæt bare med at sige farver, osv., så kommer det lige pludselig en dag. Jeg har altid fortalt ham hvad jeg gør næste gang, vasker munden, giver strømper på osv., både for at lære ham ordene og for at forberede ham, men har aldrig haft forventning om at han skulle sige noget. Han er lige blevet 2 år, og det er først de sidste par måneder han er begyndt at tale rigtig meget, ellers har det bare været en masse sludder og enkeltord

Hej Nessie.

Du har fat i noget der, det kan da godt være at jeg måske presser, eller udsender signaler til hende om at jeg forventer hun siger noget igen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.