Benjamin Buttons forunderlige liv...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2009

Lullaby

Er den ikke bare lidt for søgt??
Hvilken anden film har det samme i sig? Og den ender da i hvert fald ikke på en klam amerikansk måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2009

Miss BananaHammock

PiaR skriver:

Vi overvejede den men hoppede fra og så "Yes man" (mener jeg den hedder) i stedet for med Jim Carrey - den var nu rigtig sjov...

Knus Pia...

Yes man er fantastisk. Især der hvor man møder sin gamle nabo/ underbo eller hvad hun er. Hende der kan tage tænderne ud

Anmeld

1. februar 2009

Pia.

Nena skriver:

Yes man er fantastisk. Især der hvor man møder sin gamle nabo/ underbo eller hvad hun er. Hende der kan tage tænderne ud

GRINER.... ja det var alt for sjovt, det med underboen og tænderne... det var en super god film.... ... Simpelthen så sjov...

Anmeld

1. februar 2009

Pia.

Diana/Claus skriver:

Åhh den gad jeg så god se...

Det skulle du tage at gøre, den er virkelig god og sjov Diana...

Anmeld

1. februar 2009

Diana...

PiaR skriver:

Det skulle du tage at gøre, den er virkelig god og sjov Diana...

Ja det må jeg ind og gøre.

Anmeld

1. februar 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Hvilken anden film har det samme i sig? Og den ender da i hvert fald ikke på en klam amerikansk måde

Det gør den jo ikke bedre at den ender anderledes end andre film....den er jo bare mærkelig...jeg synes det er en klam afslutning og fik det virkelig dårligt....øv...

Anmeld

1. februar 2009

Lullaby

Det gør den jo ikke bedre at den ender anderledes end andre film....den er jo bare mærkelig...
Hold da op vi har forskellige definitioner på mærkelig. Film som jeg betegner som mærkelige er da helt klart Vanilla Sky ( hvad sker der lige for den film ) eller Evigt solskin i et pletfrit sind. Det er da helt klart film hvor man skal se den flere gange for at forstå den. Denne her er da lige ud af landevejen. Så er den ikke mærkelig i min bog Gad vide om det ikke er meningen man skal få det skidt i slutningen? Har du nogensinde set Asylum? Den slutning er da forfærdelig og jeg tror at nogle film bare gør sådan ved en.

Anmeld

1. februar 2009

Doktor Doolittle

Jeg så The curious case of Benjamin Button i går, og jeg synes den (næst efter Revolutionary Road som jeg også lige har set) var den mest fucking forrygende fantastiske film, jeg længe har set!!!

Hele plottet med at tiden går baglæns, i håb om at genvinde tabte sønner, var genialt, og slutningen satte da for alvor prikken over i´et. Det er da film-KUNST når film formår at ryste een helt ind i hjertet, og det må man da sige, Benjamin Button filmen i dén grad formår. Ikke blot er det decideret forargeligt ufatteligt helt og aldeles rædselsfuldt forkert når spædbørn dør, og dels sad jeg hele filmen og spekulerede på, hvordan Benjamin præcist ville ende sine dage.

Filmen er jo desuden gennemsyret af kærlighed ud over alle kendte dimensioner. Tænk at Benjamin og Daisy overhovedet finder sammen, på trods af deres vidt forskellige kommende skæbner, for det første. Og tænk at Benjamin, som elsker både Daisy og sin nyfødte datter af hele sit bankende vælger at forlade dem, vidende om at han som barn ikke vil kunne opdrage et andet barn, for det andet. Og... ikke mindst.... tænk at Daisy som en gammel dame ender med at passe sin største kærlighed nogensinde, Benjamin, til han dør som et spædbarn, for det tredie. Hvis det ikke er kærlighed med kærlighed på ved jeg ikke hvad det er.

Eva, at der var en i dine øjne mærkelig flad stemning i biografen efter filmens slutning var i mine øjne fordi folk havde FÅET NOGET AT TÆNKE OVER. I vores alder går mange i biografen blot for at blive moret en aften og derefter glemme alt sammen med rulleteksterne, der kører hen over skærmen. Andre, som jeg selv, går i biografen i håb om at blive rystet i min grundvold, få ny erkendelse eller blot en lille bid med hjem, som jeg kan gå og tænke lidt over og som måske kan udfordre mig som person, udfordre min tankegang eller skabe debat i og omkring mig. Jeg har det personligt sådan at mit liv er for kort til ligegyldige film med ligegyldige temaer og slutninger, der er kendt nærmest før filmen starter.

Jeg så filmen sammen med min kæreste der også stadig synes det er en fantastisk film.

Og... SELVFØLGELIG er det MED VILJE at vi skal have det skidt i slutningen.

Tina der stadig tænker både over Revolutionary Road og Benjamin Button

Anmeld

1. februar 2009

Astrid P

Jeg så The curious case of Benjamin Button i går, og jeg synes den (næst efter Revolutionary Road som jeg også lige har set) var den mest fucking forrygende fantastiske film, jeg længe har set!!!

Hele plottet med at tiden går baglæns, i håb om at genvinde tabte sønner, var genialt, og slutningen satte da for alvor prikken over i´et. Det er da film-KUNST når film formår at ryste een helt ind i hjertet, og det må man da sige, Benjamin Button filmen i dén grad formår. Ikke blot er det decideret forargeligt ufatteligt helt og aldeles rædselsfuldt forkert når spædbørn dør, og dels sad jeg hele filmen og spekulerede på, hvordan Benjamin præcist ville ende sine dage.

Filmen er jo desuden gennemsyret af kærlighed ud over alle kendte dimensioner. Tænk at Benjamin og Daisy overhovedet finder sammen, på trods af deres vidt forskellige kommende skæbner, for det første. Og tænk at Benjamin, som elsker både Daisy og sin nyfødte datter af hele sit bankende vælger at forlade dem, vidende om at han som barn ikke vil kunne opdrage et andet barn, for det andet. Og... ikke mindst.... tænk at Daisy som en gammel dame ender med at passe sin største kærlighed nogensinde, Benjamin, til han dør som et spædbarn, for det tredie. Hvis det ikke er kærlighed med kærlighed på ved jeg ikke hvad det er.

Eva, at der var en i dine øjne mærkelig flad stemning i biografen efter filmens slutning var i mine øjne fordi folk havde FÅET NOGET AT TÆNKE OVER. I vores alder går mange i biografen blot for at blive moret en aften og derefter glemme alt sammen med rulleteksterne, der kører hen over skærmen. Andre, som jeg selv, går i biografen i håb om at blive rystet i min grundvold, få ny erkendelse eller blot en lille bid med hjem, som jeg kan gå og tænke lidt over og som måske kan udfordre mig som person, udfordre min tankegang eller skabe debat i og omkring mig. Jeg har det personligt sådan at mit liv er for kort til ligegyldige film med ligegyldige temaer og slutninger, der er kendt nærmest før filmen starter.

Jeg så filmen sammen med min kæreste der også stadig synes det er en fantastisk film.

Og... SELVFØLGELIG er det MED VILJE at vi skal have det skidt i slutningen.

Tina der stadig tænker både over Revolutionary Road og Benjamin Button

Nu er jeg sgu nødt til at se filmen.... efter den levende beskrivelse af den!

Anmeld

1. februar 2009

Tynen

Jeg bliver bare nødt til at finde ud af hvad der er med den slutning nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.