Barnløshedsbehandling. Nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gælder den også for dem (da den var gratis), som blot er "gamle" i forhold til at få børn? - Eller er det udelukkende folk som lider af pco etc. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Nettemor

tror det kommer an på hvor gamle
men mener ikke det kun er folk med PCO der kunne få det..

Anmeld

11. oktober 2011

MorDk

Jeg har været i barnløshedsbehandling (ICSI) med min eks-mand. Men det var pga. nedsat sædkvalitet.

Har ikke barn med ham (heldigvis da) Men med min nuværende kæreste  (Blev gravid på naturlig vis)

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg har været i barnløshedsbehandling (ICSI) med min eks-mand. Men det var pga. nedsat sædkvalitet.

Har ikke barn med ham (heldigvis da) Men med min nuværende kæreste  (Blev gravid på naturlig vis)

Tillykke med det 

Men hvis din x-mand ikke havde nedsat sædkvalitet, ville i så godt kunne få gratis behandling?  

Anmeld

11. oktober 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

tror det kommer an på hvor gamle
men mener ikke det kun er folk med PCO der kunne få det..

Okay, så hvis et par på 30 og 40 (bare et eksempel) vælger at de skal have børn, og prøver i 2 år, men får at vide, at de ikke har nogle unaturlige årsager til at få børn (sygdomme etc), sådan at det faktisk kun skyldes deres alder, så kan de stadig godt få gratisbehandling? 

Anmeld

11. oktober 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Okay, så hvis et par på 30 og 40 (bare et eksempel) vælger at de skal have børn, og prøver i 2 år, men får at vide, at de ikke har nogle unaturlige årsager til at få børn (sygdomme etc), sådan at det faktisk kun skyldes deres alder, så kan de stadig godt få gratisbehandling? 

det ved jeg faktisk ikke.. men kan jo nok heller ikke bruge det til så meget for i tilfælde af at der igen kommer gratis behandling til barnløse kan man nok forvente at der bliver opsat nogle nye 'kvalifikationer'

og det kommer nok også igen mest an på kvindens alder..

Anmeld

11. oktober 2011

MorDk

Anonym skriver:

Det ved jeg faktisk ikke... Men hvis kvinden er 30 ...så jo... så mener jeg godt de kunne få behandling. Men er du over 40 eller 41 så kan man ikke mener jeg. Du kan heller ikke få hjælp til nummer 2 hvis man har et fælles barn sammen i forvejen...

Anmeld

11. oktober 2011

SD

Anonym skriver:

Gælder den også for dem (da den var gratis), som blot er "gamle" i forhold til at få børn? - Eller er det udelukkende folk som lider af pco etc. ?

FØR brugerbetalingen blev indført var det sådan at "alle" kunne få gratis hjælp - både IUI og IVF/ICSI til første fælles barn. Der uanset hvad problemet var eller om man var uforklarlig barnløs.

Havde man fælles barn i forvejen var IUI gratis men IVF/ICSI skulle man selv betale for.

EFTER brugerbetalingen er sat ind betaler alle selv. Det er dog billigere at få hjælp til 1. barn end til de efterfølgende.

Anmeld

11. oktober 2011

SD

MorDk skriver:

Det ved jeg faktisk ikke... Men hvis kvinden er 30 ...så jo... så mener jeg godt de kunne få behandling. Men er du over 40 eller 41 så kan man ikke mener jeg. Du kan heller ikke få hjælp til nummer 2 hvis man har et fælles barn sammen i forvejen...

Man kan godt få hjælp til barn nummer 2 - man skal bare selv betale

Anmeld

11. oktober 2011

MorDk

StineDegn skriver:

Man kan godt få hjælp til barn nummer 2 - man skal bare selv betale

Det var også det jeg mente... (blev bare ikke formuleret korrekt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.