Jer med børn på 2,5+ år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

eElak

SussieThyssen skriver:

Altså, nu skal man jo passe på at man ikke holder barnet på babystadiet..og hvis han viser interesse er det bestemt vigtigt at du stimulerer ham, men han skal heller ikke tvinges.

Det kan godt være du synes det er dejligt at din søn er lille, men han er INGEN baby mere, og som følge deraf skal han til at lære det med renligheden..ellers kan du nemlig også skyde jer begge to i foden, så han bliver doven og dermed uhumsk for andre.

Så tænk over det

Kærligst
Sussie

Jeg forstår udmærket det du siger. :-)

Men jeg har også skrevet at jeg selvfølgelig følger hans initiativ, hvis han giver udtryk for gerne at ville prøve potten/toilettet.

Det har jeg gjort tidligere, hvor han så bare har luftet ballerne lidt ;-)

Så synes ikke at jeg holder ham på et babystadie - men er selvfølgelig opmærksom på det. :-) Jeg har skam ingen interesse i at han er baby forevigt. ;-)

og selvfølgelig skal han da være renlig.. På et eller andet tidspunkt ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

N&J

KaLee skriver:

Halløjsa. 

Blev lige inspireret til dette indlæg af en debat omkring at smide bleen (i børn 3-6 år), samt mine egne tanker omkring emnet på det seneste.

Er jeg vildt mærkelig i at tænke at JEG ikke er klar til at min søn smider bleen endnu?

Min søn er 2,5 år, og jeg har oplevet mange på hans alder som enten har smidt bleen, er ved at smide den, eller har en interesse for toilettet..

Min søn har INGEN af delene.. og helt ærligt - det har jeg absolut intet imod - jeg synes faktisk at det er perfekt at jeg ikke skal tænke på pottetræning endnu. Jeg har ikke lyst til at stå med det endnu egentlig... 
selvfølgelig - hvis han viser interessen, så får han da lov, men pointen er bare at jeg overhovedet ikke har travlt. 

Det var lige mine tanker på en søndag aften. 

fra en mor som synes det er fantastisk at hendes søn stadig bruger ble!

Altså jeg må indrømme at jeg prøver at gribe enhver mulighed når Nikita kan mærke at hun skal lave stort - så går vi på toilettet og derhjemme der gør hun det faktisk på toilettet, men jeg var også en smule bekymret på et tidspunkt fordi det virkede som om hun slet ikke ansede om hun havde lavet, tisset eller ej, nu er det kun tisseriet, og det har jeg ikke så tralvt med - håber lidt på næste sommer, så hun kan gå med numsen bar - men hvis hun selv vil inden, så tager jeg den derfra, men helst vil jeg gerne vente, da jeg syntes det er lidt upraktisk i flyverdrageten osv. og så vil jeg helst at det er mig der tager den del, så det 100% bliver på hendes vilkår.. men lad os nu se.. har dog ikke travlt..  når først bleen er smidt så er det jo toiletter man skal lede efter hele tiden.. 

Anmeld

9. oktober 2011

TaAsJu

Tammie var 3.5 år før hun var klar til og smide bleen.. hun gjorde det af sig selv nede i børnehave 1 månede efter hun havde fået af vide hun skulle være store søster...

Så vent til han selv viser han er klar..

Anmeld

10. oktober 2011

Dansker i England

Min datter på 2 år og 2 mdr kan godt lide at sidde på toilettet, men hun gør aldrig hverken det ene eller det andet derude, så jeg tror, hun bare prøver at blive bekendt med det. Jeg kunne også godt tænke mig, hun ventede til efter vinteren med at prøve at være blefri, da det unægteligt er nemmere for mig på det tidspunkt mht tøj osv. Men nu må vi se. Når hun er klar, må det blive men ikke før. Så jeg forstår dig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.