Jer med børn på 2,5+ år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

eElak

Halløjsa. 

Blev lige inspireret til dette indlæg af en debat omkring at smide bleen (i børn 3-6 år), samt mine egne tanker omkring emnet på det seneste.

Er jeg vildt mærkelig i at tænke at JEG ikke er klar til at min søn smider bleen endnu?

Min søn er 2,5 år, og jeg har oplevet mange på hans alder som enten har smidt bleen, er ved at smide den, eller har en interesse for toilettet..

Min søn har INGEN af delene.. og helt ærligt - det har jeg absolut intet imod - jeg synes faktisk at det er perfekt at jeg ikke skal tænke på pottetræning endnu. Jeg har ikke lyst til at stå med det endnu egentlig... 
selvfølgelig - hvis han viser interessen, så får han da lov, men pointen er bare at jeg overhovedet ikke har travlt. 

Det var lige mine tanker på en søndag aften. 

fra en mor som synes det er fantastisk at hendes søn stadig bruger ble!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Mi

Det bliver bestemt heller ikke nemmere af at de bliver renlige. Især ikke i starten. I går skiftede vi fx tøj på maja tre gange og havde hende i bad hver gang, fordi hun pludselig tissede helt vild i bukserne.

Du er ikke mærkelig, det skal ske i børnenes tempo. Man skal blot heller ikke misse det vindue hvor de er parate.

Anmeld

9. oktober 2011

eElak

Mi skriver:

Det bliver bestemt heller ikke nemmere af at de bliver renlige. Især ikke i starten. I går skiftede vi fx tøj på maja tre gange og havde hende i bad hver gang, fordi hun pludselig tissede helt vild i bukserne.

Du er ikke mærkelig, det skal ske i børnenes tempo. Man skal blot heller ikke misse det vindue hvor de er parate.

Lige præcis sådanne scenarier ser jeg ikke frem til ;-) 

Jeg ved heldigvis med sikkerhed at der intet vindue har været endnu. De få gange han har spurgt til toilettet/potten, så har han fået lov - både herhjemme og i dagplejen. Men han har aldrig lavet noget i dem, blot siddet på dem med bar røv ;-)

Det er ikke sådan at jeg ikke ønsker at han skal smide bleen (nogensinde)... Jeg er bare glad for at det ikke er nu, og har ikke travlt med at han skal smide den pga alder og børnehave. ;-) 

Anmeld

9. oktober 2011

Mi

KaLee skriver:

Lige præcis sådanne scenarier ser jeg ikke frem til ;-) 

Jeg ved heldigvis med sikkerhed at der intet vindue har været endnu. De få gange han har spurgt til toilettet/potten, så har han fået lov - både herhjemme og i dagplejen. Men han har aldrig lavet noget i dem, blot siddet på dem med bar røv ;-)

Det er ikke sådan at jeg ikke ønsker at han skal smide bleen (nogensinde)... Jeg er bare glad for at det ikke er nu, og har ikke travlt med at han skal smide den pga alder og børnehave. ;-) 

Ja, han skal nok smide den på et tidspunkt. Han ville være en usædvanelig konfirmant med ble på  Maja gjorde ikke på potten. Hun tissede ikke så ofte, så det var jo svært at ramme lige præcis det tidspunkt, hvor hun tissede, når hun gik og holdte sig så meget. Da vi første gang prøvede at tage bleen af hende i foråret nægtede hun at tisse overhovedet. Hun gik hele dagen, indtil sen eftermiddag, før hun tissede, og der skreg hun som en gal, for hun ville ikke. Heller ikke i bleen. Der skulle ikke noget ud af hende, og det skulle hun nok selv styre  Det tog flere dage, før hun igen ville tisse alm i bleen.

Anmeld

9. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Altså jeg glædede mig rigtig meget til at min datter kom af med bleen, og greb chancen så snart hun viste interesse. Hun var klar til at begynde, da hun var knap 2, og helt blefri da hun var 2 år og 5 mdr.

Men havde en periode mens det stod på, hvor jeg altså synes det var vildt besværligt og havde været meget nemmere, hvis hun dog for pokker gad at have den ble på!!! F.eks. var det altså nemmere at have et par bleer, en pakke vaskeklude og et par poser med, fremfor 3 hele sæt skiftetøj, når man lige skulle et smut i byen Havde jeg vidst det, inden vi begyndte at træne det, havde jeg nok ikke glædet mig ligeså meget

Efterfølgende var det selvfølgelig en lettelse i dagligdagen, og især da lillebror kom, da hun var 2 år og 9 mdr, så vi kun havde ét blebarn - men nu hvor han nærmer sig tiden for at vi så småt kan begynde afvænning, husker jeg mig selv på, at bleen altså sagtens kan være både nemt og bekvemt

Anmeld

9. oktober 2011

maria87

KaLee skriver:

Halløjsa. 

Blev lige inspireret til dette indlæg af en debat omkring at smide bleen (i børn 3-6 år), samt mine egne tanker omkring emnet på det seneste.

Er jeg vildt mærkelig i at tænke at JEG ikke er klar til at min søn smider bleen endnu?

Min søn er 2,5 år, og jeg har oplevet mange på hans alder som enten har smidt bleen, er ved at smide den, eller har en interesse for toilettet..

Min søn har INGEN af delene.. og helt ærligt - det har jeg absolut intet imod - jeg synes faktisk at det er perfekt at jeg ikke skal tænke på pottetræning endnu. Jeg har ikke lyst til at stå med det endnu egentlig... 
selvfølgelig - hvis han viser interessen, så får han da lov, men pointen er bare at jeg overhovedet ikke har travlt. 

Det var lige mine tanker på en søndag aften. 

fra en mor som synes det er fantastisk at hendes søn stadig bruger ble!

hejsa det er en super god indstilling at have  , fordi vi havde overhoved heller ikke travlt med vores, vi ventede 100 % til han var klar, og han blev renlig 1 måned inden han blev 3 år. 

han har aldrig tisset i sengen, kun i buksrne i børnehaven 2 gange, fordi de ik hørte ham da han skulle tisse.. 

man får det bedste ud af at vente og lade barnet bestemme... 

Anmeld

9. oktober 2011

eElak

maria87 skriver:

hejsa det er en super god indstilling at have  , fordi vi havde overhoved heller ikke travlt med vores, vi ventede 100 % til han var klar, og han blev renlig 1 måned inden han blev 3 år. 

han har aldrig tisset i sengen, kun i buksrne i børnehaven 2 gange, fordi de ik hørte ham da han skulle tisse.. 

man får det bedste ud af at vente og lade barnet bestemme... 

Lige præcis... 

Grunden til at jeg kom til at tænke på det der med at jeg ikke er klar til at han smider bleen er faktisk fordi en veninde skrev til mig den anden dag at hendes knægt fra den ene dag til den anden pludselig ville på toilttet, når han skulle noget. Det kom virkelig som et chok for hende, og hun var fkatisk ikke helt klar til det, fordi det kom så meget bag på hende. 
Der er 4 dages forskel på vores børn.  

og ja - jeg er nok heller ikke lige klar til at han smider den endnu... Så foruden at have en afslappet indstilling til det, så foretrækker jeg faktisk at han har ble på noget tid endnu. 

Det hænger måske også sammen med at han lige er blevet opereret i pungen for knapt 2 uger siden - selvom jeg også havde det sådan før. 

Anmeld

9. oktober 2011

maria87

KaLee skriver:

Lige præcis... 

Grunden til at jeg kom til at tænke på det der med at jeg ikke er klar til at han smider bleen er faktisk fordi en veninde skrev til mig den anden dag at hendes knægt fra den ene dag til den anden pludselig ville på toilttet, når han skulle noget. Det kom virkelig som et chok for hende, og hun var fkatisk ikke helt klar til det, fordi det kom så meget bag på hende. 
Der er 4 dages forskel på vores børn.  

og ja - jeg er nok heller ikke lige klar til at han smider den endnu... Så foruden at have en afslappet indstilling til det, så foretrækker jeg faktisk at han har ble på noget tid endnu. 

Det hænger måske også sammen med at han lige er blevet opereret i pungen for knapt 2 uger siden - selvom jeg også havde det sådan før. 

uh ha . håber da han er helt okay igen nu efter operationen.. 

jeg tror os bare du skal tage det roligt, er sikker på der går noget tid endnu før han begynder nu når han ikke selv har henvist til toilet eller noget endnu... 

jeg kender ikke selv føelsen af ikke at være klar, jeg synes jeg var klar og super stolt og glad at han faktisk var så hurtig om at blive renlig da han begyndte med det...  

det er først nu , jeg ikke synes at jeg er helt klar, han skal starte i skole om et ord, han kan så mange ting, skirve sit navn, jamen han kan virkelig mange ting, han er blevet så stor, og synes det gåt liiiidt for hurtigt  

nu er han jo ikke en lille dejlig hjælpeløs dreng mere, han kan og vil alt selv... 

det er vildt hårdt synes jeg men samtidig meget fantastisk. 

Anmeld

9. oktober 2011

maria87

maria87 skriver:

uh ha . håber da han er helt okay igen nu efter operationen.. 

jeg tror os bare du skal tage det roligt, er sikker på der går noget tid endnu før han begynder nu når han ikke selv har henvist til toilet eller noget endnu... 

jeg kender ikke selv føelsen af ikke at være klar, jeg synes jeg var klar og super stolt og glad at han faktisk var så hurtig om at blive renlig da han begyndte med det...  

det er først nu , jeg ikke synes at jeg er helt klar, han skal starte i skole om et ord, han kan så mange ting, skirve sit navn, jamen han kan virkelig mange ting, han er blevet så stor, og synes det gåt liiiidt for hurtigt  

nu er han jo ikke en lille dejlig hjælpeløs dreng mere, han kan og vil alt selv... 

det er vildt hårdt synes jeg men samtidig meget fantastisk. 

og jeg er oss så skruk , vil så gerne han snart bliver storebror... 

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

Altså, nu skal man jo passe på at man ikke holder barnet på babystadiet..og hvis han viser interesse er det bestemt vigtigt at du stimulerer ham, men han skal heller ikke tvinges.

Det kan godt være du synes det er dejligt at din søn er lille, men han er INGEN baby mere, og som følge deraf skal han til at lære det med renligheden..ellers kan du nemlig også skyde jer begge to i foden, så han bliver doven og dermed uhumsk for andre.

Så tænk over det

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.