Diesel Parka-coat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
17. oktober 2011

Buckley

L.J.L skriver:

ok, når det kommer fra Kina, er der jo toldopkrævning på

Hmm det var jeg ikke klar over, håber sgu ikke det er for meget så...Typisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

L.J.L

Der er altid told på når varen kommer fra et ikke EU land, desværre Plus skal du højst sandsynligt også betale importgebyr.

Importgebyr er på 160,- og told er 25% af varens pris plus porto.

Så den kan godt gå hen og blive lidt dyr.

Anmeld

17. oktober 2011

Stjernestoev

Buckley skriver:

Lige et lille tip..
Bed dem om at skrive på pakken at det er en gave, og den har kostet under 80. Så ryger den ikke i tolden for det meste

Anmeld

17. oktober 2011

L.J.L

Stjernestoev skriver:

Lige et lille tip..
Bed dem om at skrive på pakken at det er en gave, og den har kostet under 80. Så ryger den ikke i tolden for det meste

Den gælder kun hvis "gaven" koster mindre end 340 kr. Så altså skal afsender sørge for at skrive at værdien på pakken er mindre end 340kr samt sørge for at skrive at det er en gave. Men er afsender en virksomhed og det ses tydligt på afsenders adr. så bliver der opkrævet told og import afgift alligevel.

Så den er desværre ikke så nem at undgå mere

Anmeld

17. oktober 2011

Stjernestoev

L.J.L skriver:

Den gælder kun hvis "gaven" koster mindre end 340 kr. Så altså skal afsender sørge for at skrive at værdien på pakken er mindre end 340kr samt sørge for at skrive at det er en gave. Men er afsender en virksomhed og det ses tydligt på afsenders adr. så bliver der opkrævet told og import afgift alligevel.

Så den er desværre ikke så nem at undgå mere

Jeg har heldigvis undgået det. Man skal jo ikke betale når det er under 80 kroner

Men øv det er surt!

Anmeld

17. oktober 2011

L.J.L

Stjernestoev skriver:

Jeg har heldigvis undgået det. Man skal jo ikke betale når det er under 80 kroner

Men øv det er surt!

Nej under 80 kr så er du fritaget alle afgifter, men når man køber varer uden for EU så er det jo sjældent at både varens pris plus porto udgør en værdi under 80kr.

De er blevet mere OBS på pakker modtaget uden for EU, min mand køber tit fra USA og det er godt nok en dyr fornøjelse. Nogle gange slipper en vare igennem nåleøjet, men så er der også fusket en smule med tallene fra sælgerens side

Som oftest er de fleste privatsælgere villige til at skrive på pakken at det er en gave, men synes det er sjældent at virksomheder gider gøre det.

Anmeld

17. oktober 2011

Stjernestoev

L.J.L skriver:

Nej under 80 kr så er du fritaget alle afgifter, men når man køber varer uden for EU så er det jo sjældent at både varens pris plus porto udgør en værdi under 80kr.

De er blevet mere OBS på pakker modtaget uden for EU, min mand køber tit fra USA og det er godt nok en dyr fornøjelse. Nogle gange slipper en vare igennem nåleøjet, men så er der også fusket en smule med tallene fra sælgerens side

Som oftest er de fleste privatsælgere villige til at skrive på pakken at det er en gave, men synes det er sjældent at virksomheder gider gøre det.

Jeg er enig med dig, tror bare vi taler forbi hinanden

Anmeld

17. oktober 2011

L.J.L

Stjernestoev skriver:

Jeg er enig med dig, tror bare vi taler forbi hinanden

-Og det var jo slet ikke det denne tråd var til for

Anmeld

25. oktober 2011

L.J.L

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.