Start med grød..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

Sitrani

Hej piger

Hvornår starter/startede I med grød..? Der er nogen fra min mødregruppe der allerede er begyndt med grød, og deres babyer er 4 måneder.. Har altid hørt at man skal vente til ens barn er mindst 5 måneder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Sitrani

STN skriver:

Hej piger

Hvornår starter/startede I med grød..? Der er nogen fra min mødregruppe der allerede er begyndt med grød, og deres babyer er 4 måneder.. Har altid hørt at man skal vente til ens barn er mindst 5 måneder?

Ingen..?

Anmeld

5. oktober 2011

camillakrath

STN skriver:

Hej piger

Hejsa  Benjamin er blevet tilbudt det ret jævnligt efter han blev 4,5 måned. Altså bare smagsprøver.

Men det er faktisk først idag, at han har spist det rigtigt  Han er 5,5 måned.

Anmeld

5. oktober 2011

Nanastep

3 ½ månede, i samarbejde med sp, fordi han ikke blev mæt af mme.

Anmeld

5. oktober 2011

Muhmi

Jeg startede med det den dag at Silas blev 4 mdr. Sp sagde god for det Tror det har noget at gøre med hvor meget de har taget på osv. med modersmælk

Anmeld

5. oktober 2011

linefun

STN skriver:

Hej piger

Vi er ikke startet endnu, men påtænker at prøve til inden længe.
Efter hvad Sundhedsplejersken siger må man begynde, når de er 4 måneder

Anmeld

5. oktober 2011

anmaj

jeg har altid hørt man kan starte ved 4 måneder. men det kommer jo an på hvem man har til sundhedsplejerske osv.

vi er lige startet for ca 14 dage siden. og er lige begyndt på at han får andet måltid. så nu får han klam hirsegrød/majsmelgrød om middagen og kartoffelmos om aftenen.. han er helt vild med kartoffelmos.

Anmeld

5. oktober 2011

Clisolka

STN skriver:

Hej piger

Vi startede da Isabella var præcis 4 mrd. gammel... Vi fik besked på at starte den dag SP var her 

Anmeld

25. oktober 2011

th

STN skriver:

Hej piger

hejza

jeg har det lidt ligesom dig, der er også nogen i min mødregruppe der er starte på grød, med Oscar bliver først 4 md i morgen og det går nogen lunde...

vi får besøg ad sp den 2, så håber jeg vi må starte lidt op, og ellers venter jeg lidt endnu. han er jo en stor dreng, så han mangler jo ikke noget.

Anmeld

25. oktober 2011

Tona

STN skriver:

Hej piger

Vi startede med grød da Amanda var 3 mdr i samarbejde med læge og SP da hun var helt umættelig og skreg af sult konstant.

Men det er bestemt ikke noget man skal gøre hvis man ikke er nødt til det, for de har bedre af at vente.

Den officielle anbefaling fra Sundhedsstyrelsen lyder på at man tidligst begynder når barnet er 4 mdr og senest når det er 6 mdr. Indenfor den tid er det så barnets parathed og behov der gør hvornår man begynder (og så gives der så børn som desværre har behov for en tidligere opstart og det skal de så have. Jeg har efterfølgende læst at det så skulle være bedre at starte med grøntssagsmos da det skulle være mere skånsomt for maven).

Jeg syntes at det er rigtig synd at man tit hører om mødre som giver deres børn grød før de har brug for det "fordi det er hyggeligt"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.