STN skriver:
Hej piger 
Hvornår starter/startede I med grød..? Der er nogen fra min mødregruppe der allerede er begyndt med grød, og deres babyer er 4 måneder.. Har altid hørt at man skal vente til ens barn er mindst 5 måneder?
Vi startede med grød da Amanda var 3 mdr i samarbejde med læge og SP da hun var helt umættelig og skreg af sult konstant.
Men det er bestemt ikke noget man skal gøre hvis man ikke er nødt til det, for de har bedre af at vente.
Den officielle anbefaling fra Sundhedsstyrelsen lyder på at man tidligst begynder når barnet er 4 mdr og senest når det er 6 mdr. Indenfor den tid er det så barnets parathed og behov der gør hvornår man begynder (og så gives der så børn som desværre har behov for en tidligere opstart og det skal de så have. Jeg har efterfølgende læst at det så skulle være bedre at starte med grøntssagsmos da det skulle være mere skånsomt for maven).
Jeg syntes at det er rigtig synd at man tit hører om mødre som giver deres børn grød før de har brug for det "fordi det er hyggeligt"...
Anmeld