Skal æblemos sigtes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

linefun

Jeg er ved at lave æblemos, som senere skal i fryseren i små potioner. Det skal bruges til at komme i grøden til min søn på 4 måneder

Men nu bliver jeg i tvivl om det skal igennem en finmasket sigte, eller jeg bare kan fryse det som det er? Jeg har most det så godt jeg kan, så der er ikke store klumper i det.

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

kirsti

jeg har aldrigt kørt det gennem en sigte og det galt al mos jeg lavede til noah

Anmeld

5. oktober 2011

Nettemor

det gjorde jeg i starten til vores søn. så bliver den endnu finere og rigtig rigtig lækker! men det er ikke nødvendigt..

Anmeld

5. oktober 2011

linefun

kirsti skriver:

jeg har aldrigt kørt det gennem en sigte og det galt al mos jeg lavede til noah

Okay tak! synes egentlig også det er fint most.. Men tænkte det måske var det man skulle starte med og han så langsomt skulle præsenteres for mere klumpede mos.

Anmeld

5. oktober 2011

K&S

linefun skriver:

Jeg er ved at lave æblemos, som senere skal i fryseren i små potioner. Det skal bruges til at komme i grøden til min søn på 4 måneder

Men nu bliver jeg i tvivl om det skal igennem en finmasket sigte, eller jeg bare kan fryse det som det er? Jeg har most det så godt jeg kan, så der er ikke store klumper i det.

Line

Jeg har aldrig haft det igennem en si, jeg har kun blendet det med en håndmixer

Anmeld

5. oktober 2011

linefun

nettemor skriver:

det gjorde jeg i starten til vores søn. så bliver den endnu finere og rigtig rigtig lækker! men det er ikke nødvendigt..

Okay, tak for svar. det er jo en helt ny verden for mig

Anmeld

5. oktober 2011

linefun

K&S skriver:

Jeg har aldrig haft det igennem en si, jeg har kun blendet det med en håndmixer

Ah, ja det var jo også en ide, tak

Anmeld

5. oktober 2011

kirsti

linefun skriver:

Okay tak! synes egentlig også det er fint most.. Men tænkte det måske var det man skulle starte med og han så langsomt skulle præsenteres for mere klumpede mos.

Jeg har aldrig sigtet det men hvad angår Noahs mos har vi nok gjort tingene lidt anderledes, han startede med frugtmos, faktisk banan uden problemer. Senere gik han over til grøntsagsmos og det var ikke et problem at gå fra det søde frugt mos til det mindre søde gøntsagsmos.

Hvad angår grøntsagsmosen så har jeg aldrig blandet gulerod osv i kartoffelmos for at mindske evt stærke smage. Noah har altid fået tingene rent så et typisk måltid for ham indeholdt kartoffelmos og to slags grøntsagsmos f.eks blomkål eller gulerod og intet var som sagt blandet sammen

Anmeld

5. oktober 2011

linefun

kirsti skriver:

Jeg har aldrig sigtet det men hvad angår Noahs mos har vi nok gjort tingene lidt anderledes, han startede med frugtmos, faktisk banan uden problemer. Senere gik han over til grøntsagsmos og det var ikke et problem at gå fra det søde frugt mos til det mindre søde gøntsagsmos.

Hvad angår grøntsagsmosen så har jeg aldrig blandet gulerod osv i kartoffelmos for at mindske evt stærke smage. Noah har altid fået tingene rent så et typisk måltid for ham indeholdt kartoffelmos og to slags grøntsagsmos f.eks blomkål eller gulerod og intet var som sagt blandet sammen

Jamen, man gør jo hvad man føler for.. Jeg tror du har ret i det med "rene" sager.
Dog har nu alligevel tænkt mig at tilsætte lidt frugt os til den grød han skal præsenteres for.
Men vil overveje at give ham kartoffelmos og andre grøntsagsmos alene og så senere blande dem indimellem

Anmeld

5. oktober 2011

Nettemor

linefun skriver:

Okay, tak for svar. det er jo en helt ny verden for mig

ja og det er en spændende verden forresten hvis du sigter den behøver du ikke blende. men jeg synes det var nemmere at sigte den for at være sikker på der ikke var klumper i. men du finder hurtig en metode der fungere for dig og dit barn

havde fx en niece der ikke gad grød osv. der SKULLE være klumper i ellers var det bare mega kedeligt og så nytter det ikke noget at sigte det. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.