At skifte efternavn før man er gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

Tullemuzz

Jeg blev døbt med min fars efternavn som jeg edentlig aldrig har kunne lide da der var tre familier med det samme navn i den by vi boede og de havde nogle børn/unge som lavede en masse ballade når jeg så sagde hvad jeg hed blev man straks sat i dårligt lys. Men da jeg så blev gravid første gang gik min kæreste og jeg og snakkede om efternavn. Så valgte vi at jeg skiftede til min mors efternavn som der kun er en familie i dk der hedder og så fik kan det som mellemnavn og det gør min kæreste også når vi engang bliver gift og så får jeg også hans efternavn så det dilemma har vi ikke men synes det er ok at man ikke er gift, tror bare mange kan blive forvirret ved det, men tror det er sådan tiderne er i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Jeg er gravid, og barnet vil få faderens efternavn.. Vi er forlovede, så skal giftes på et tidspunkt, men der kommer til at gå nogle år - regner med 5 år eller mere.

Men skal man vente med at have fælles efternavn til man bliver gift, eller er det i orden at skifte navn før?

Vil jo gerne have samme efternavn som min forlovede og mit barn

Kommenter meget gerne!

Ja..hvorfor ikke??

Hvis man har det bedst med det, så skulle jeg da ikke kunne se, det skulle være et problem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Er der regler for sådan noget? jeg tænker at det er fuldstændig ligemeget. Har du lyst til at hedde det samme som kæresten, jamen så er det hvad du gør

Anmeld

5. oktober 2011

Anonym trådstarter

Honey<3 skriver:

Et eller andet sted ser jeg det som en romantisk løsning, hvis man ikke har råd til et bryllup Go for it!!

Har lige spurgt min stodder om jeg ikke skulle tage hans efternavn - han gloede bare på min som om jeg havde spist en fugl:/ Hehe.. Ikke nogen god ide her

Kunne ikke lade være med at smile af dit ordvalg

Nu må vi se om min forlovede i det hele taget synes det er en god idé

Tak for svar alle sammen !

Anmeld

5. oktober 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Kunne ikke lade være med at smile af dit ordvalg

Nu må vi se om min forlovede i det hele taget synes det er en god idé

Tak for svar alle sammen !

Du skal være velkommen til at smile/grine af "mig"

Men efter at have skrevet i din tråd igår, kom jeg med en MASSE!!! grunde til, hvorfor han skal "ofre" sig lidt, og nu har ham sku skiftet mening

Håber din forlovede er med på ideen, <3

Det kommer jo kun til at ændre noget for dig, nemlig dit efternavn

Anmeld

5. oktober 2011

kirsti

M og jeg skal aldrig giftes så hvis han vil have samme navn som Noah og mig så må han skifte 'inden' hvis man kan kalde det det når vi aldrig skal giftes

Anmeld

5. oktober 2011

LilleMie

Anonym skriver:

Ja, hvad synes I?

Jeg er gravid, og barnet vil få faderens efternavn.. Vi er forlovede, så skal giftes på et tidspunkt, men der kommer til at gå nogle år - regner med 5 år eller mere.

Men skal man vente med at have fælles efternavn til man bliver gift, eller er det i orden at skifte navn før?

Vil jo gerne have samme efternavn som min forlovede og mit barn

Kommenter meget gerne!

Jeg synes det er helt i orden! Min svigerindes børn hedder hendes mellemnavn og farens efternavn. Og hun har skiftet til det samme navn som børnene, selvom de ikke er gift (og aldrig bliver det, da de er gået fra hinanden ).

Anmeld

5. oktober 2011

Anonym trådstarter

Honey<3 skriver:

Du skal være velkommen til at smile/grine af "mig"

Men efter at have skrevet i din tråd igår, kom jeg med en MASSE!!! grunde til, hvorfor han skal "ofre" sig lidt, og nu har ham sku skiftet mening

Håber din forlovede er med på ideen, <3

Det kommer jo kun til at ændre noget for dig, nemlig dit efternavn

Fedt

Vil du ikke dele de grunde du kom på ?

Det kunne være dejligt Han ville godt nok gerne giftes nu, men det har vi simpelthen ikke råd til.. Måske fordi jeg har store bryllupsdrømme, og altså ikke ønsker et alm et

- Dermed hverken kirke eller rådhusbryllup..

Anmeld

5. oktober 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Fedt

Vil du ikke dele de grunde du kom på ?

Det kunne være dejligt Han ville godt nok gerne giftes nu, men det har vi simpelthen ikke råd til.. Måske fordi jeg har store bryllupsdrømme, og altså ikke ønsker et alm et

- Dermed hverken kirke eller rådhusbryllup..

Jo, men jeg tvivler på at du kan bruge mine grunde til noget, da du er gravid, ikke??

Men hvis du vil have dem, vil jeg gerne skrive det privat til dig, da jeg ikke synes at det kommer alle ved.. Jeg skal nok holde dig hemmelig, har dog en ide om hvem du er

Anmeld

5. oktober 2011

Miss T

Det bestemmer man helt selv! Det er trods alt lettest, hvis I allerede nu ved at jeres barn skal have et bestemt efternavn, og hvis I gerne vil have, at I begge hedder det samme samtidigt.

At blive gift har jo intet med efternavnet at gøre - det er fordi, at I elsker hinanden og vil sige JA til hinanden grundet kærlighed og ikke et navn.. Så go for IT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.